2018-04-09, 23:44
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chess77
Det var sista dagen, och den verkar ligga bakom plusartikel tyvärr.
Tillägg: mellan kl 15.30 och 16.00. Hittar du den så kopiera gärna. För den lär penetreras länge.

"sista dagen", i torsdags alltså? EB's liverapportering, eller BT, eller någon annan?
Citera
2018-04-09, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Det kan aldrig ligga en tyngdpunkt i pläderingen, skulle jag vilja påstå. Annat än möjligen i vissa fall i en amerikansk domstol med enbart lekmannajury som fäller avgörandet.

Det är teknisk bevisning och vittnesuppgifter som avgör målet. Plädering i en domstol där utbildade jurister, domare, sitter med och leder arbetet och domslutet, blir mer en sammanfattning med fokus på de viktiga punkterna som tagits upp med bevis och vittnesmål under rättegången. Det enda nya som egentligen kan tillföras är eventuella hänvisningar till praxis eller andra rättsfall/domar av relevans, samt slutligen yrkandet.

I Sverige är det så. I grannlandet Danmark är det lite annorlunda. Där spelar tydligen själva pläderingen större roll.

Vi får väl se hur det är med den saken.
Citera
2018-04-09, 23:50
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Hahahahaha, jag litar på ditt goda omdöme. Var det inte Nerijus du grävde fram foton på? Där man kunde tro det rörde sig om minst sju olika personer snarare...
Har även Möller i åtanke. När fasaden krackelerar verkar det framkomma deras rätta jag över tid.
Där ses ingen direkt förändring på PM, han är väl för psykopatisk och lugn kanske. Men det finns ju en del variabler av honom innan. Jag kan kolla lite.
Varje gång jag ser honom i Freya blir jag full i skratt, trots att det är makabert hela storyn. Han ser ut att flyta kring utan styrning, nedstoppad liksom.
https://bt.bmcdn.dk/media/cache/resolve/image_1240/image/104/1047267/18343159-.jpg
Alltså, den bilden!
Ser ut som att han sticker upp huvudet ur en kloak. Det passar honom bra.
Kanske han varit och letat efter några erotiskt laddade feminina tomburkar?
Undrar om han föredrar Colaburkar framför Fanta?

Jag ska också kolla lite efter PM-bilder och se om jag kan göra ett collage.
Det värsta är, att han ofta ser lika äcklig och manisk ut på alla. Som en frenetisk tokdåre.
En "gråt-över-plåt"- bild, vore ju fantasiskt att hitta.
Citera
2018-04-09, 23:59
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Alltså, den bilden!
Ser ut som att han sticker upp huvudet ur en kloak. Det passar honom bra.
Kanske han varit och letat efter några erotiskt laddade feminina tomburkar?
Undrar om han föredrar Colaburkar framför Fanta?

Jag ska också kolla lite efter PM-bilder och se om jag kan göra ett collage.
Det värsta är, att han ofta ser lika äcklig och manisk ut på alla. Som en frenetisk tokdåre.
En "gråt-över-plåt"- bild, vore ju fantasiskt att hitta.

Varför inte en bild där han är "plåtkåt".
http://farm4.staticflickr.com/3265/2559788858_7b0588266a_z.jpg?zz=1
Citera
2018-04-10, 00:06
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Ja, det är en häftig bild; han ser ut att precis ha vaknat och lyckats få av sig nattmössan.

https://minfil.org/H6Sdc0e4b5/PM1.jpg
https://minfil.org/NeSec7e1b4/Nice_guy.png
Jättebra!

De där inklippta ögonen var bra, finns ju som sagt predatory stare/ reptilian stare som begrepp inom forskning (psykopati). Såg Bateman var med! Bra där.

Här gråter han när han ser Freya:
https://ekstrabladet.dk/incoming/j71fe4/6782498/IMAGE_ALTERNATES/p900/peter-madsen
Här ser han ju helt stollig ut:
https://bilder3.n-tv.de/img/incoming/origs20071546/094253881-w1280-h960/e01bb9cbd355c1dd2ad232a82b3d9461.jpg
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Varför inte en bild där han är "plåtkåt".
http://farm4.staticflickr.com/3265/2559788858_7b0588266a_z.jpg?zz=1
Hahaaha, den har jag aldrig sett.
Senast redigerad av develi 2018-04-10 kl. 00:12.
Citera
2018-04-10, 00:08
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
I Sverige är det så. I grannlandet Danmark är det lite annorlunda. Där spelar tydligen själva pläderingen större roll.

Vi får väl se hur det är med den saken.

Det låter helt orimligt. På vad sätt skulle pläderingen kunna spela större roll än bevisning och vittnesmål?
Citera
2018-04-10, 00:13
Medlem
trngws avatar
Citat:
Det låter helt orimligt. På vad sätt skulle pläderingen kunna spela större roll än bevisning och vittnesmål?

Därtill, bara det faktum att det är så långt tid mellan näst sista rättegångsdagen och sista rättegångsdagen, varpå domen följer efter bara en arbetsdag, antyder också att pläderingen inte kan vara särskilt tung i målet. Ingenting som kommer sista dagen kan vara av någon avgörande betydelse.
Citera
2018-04-10, 00:14
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ja, det finns ett skickat (från PM till Kim) när de är på ubåten om jag inte minns galet, nåt som ej kunde läsas? Ett mms?
Ja, det här mms:et ska ha skickats 19.18 (enl. bt.dk live), och man förmodar att KW då fanns ombord på ubåten. - Kanske kan man fråga sig om hon verkligen hunnit ombord, eller om hon befunnit sig bara någon minuts promenad från ubåten - ? Är det spikat att man kastade loss före 19.18? - Har bara sett "vid 19-tiden".
Citera
2018-04-10, 00:14
Medlem
Citat:

Självklart inte. Men HUR man pläderar har en större betydelse. Så har jag förstått det.

Vi får se.
Citera
2018-04-10, 00:19
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Ja, det här mms:et ska ha skickats 19.18 (enl. bt.dk live), och man förmodar att KW då fanns ombord på ubåten. - Kanske kan man fråga sig om hon verkligen hunnit ombord, eller om hon befunnit sig bara någon minuts promenad från ubåten - ? Är det spikat att man kastade loss före 19.18? - Har bara sett "vid 19-tiden".
Jag har inte sett nån tydlig "avresetid". Men skumt om de är på ubåten. Men jag skrev för nån dag sen att han hade nån konstig ritual för sig innan de drog iväg också.

Jag tror han fick en fråga om vad han gjorde innan de drog iväg, han var liksom nere i ubåten innan de for. Synd jag fick bara den meningen med mig. Kan han ha skickat nåt för att han var redo?
(FB) Svenska Kim Wall hittad död sedan danska ubåten UC3 Nautilus havererat (2017-08-11)
Citera
2018-04-10, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Hm, du skrev lite fel. Menar du att du tror att det var en USB-sladd?

Det är mkt svårt att se är föremålet rör sig snabbt.

Jag trodde först att det var ett snöre med en ring i varje ände, men det är nog fel.
Skrev först Usb, men mer för att jag tänkte han använtvett sånt men det räcker ju med minneskort och ev usb-sladd. Det han slänger kan vara en usb-sladd. Jag har en sån liten.
Citera
2018-04-10, 00:22
Medlem
Funderar på när Peters pappa flyttade till ett hem. Och om P bodde kvar i huset själv?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in