2018-04-20, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Jag börjar misstänka att om jag släppte lite grusiga bilder på mig som 15-åring, ståendes jämte ett gäng vietnamesiskor, så skulle jag omgående bli identifierad som PM, och någon av vietnamesiskorna som japanskan, bara jag hävdade att bilden var tagen i Köpenhamn -86

Håhåjaja, spökena växer till ofattbara proportioner i den här tråden.
Fast nu var skärmdumparna från en film som bevisligen var från 1986. Det kanske du får svårare att efterhandskonstruera.
Citera
2018-04-20, 10:33
Medlem
Ja nu hittade jag en annan lustighet.

Är den unge mannen Amagermannen?

https://minfil.org/raC8h8e2b5/20180420_102820.png
Citera
2018-04-20, 12:55
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Tack!
Intressanta grejer, minst sagt.

Sexdebuten är sen, klart onormal. Jag dömer inte eller moraliserar. Jag bara konstaterar. De flesta sexdebuterar innan tjugoårsåldern.
I Madsens fall ska förseningen såklart noteras.

Liksom detta att han sänkt två ubåtar.
Att ubåt nr 1 var suspekt känns självklart.
Läkare om våld, arbetsgrupp tillsatt (5 överläkare, två professorer varav den ena Sten Levander) av läkarförbundets centralstyrelse:
Citat:
"De allra flesta psykopater har från tidiga är uppfattats som svårfostrade. Några blir negativa ledartyper, andra är ensamvargar under barndom och uppväxt.
Uppväxtmiljön är ofta stökig. Hyperaktivitet under barndomen kvarstår ofta in i vuxen ålder men uttrycken kan växla. De blivande psykopaterna visar tidigt svårigheter att anpassa sig och uppfattas som avvikande och med tidiga vuxenbeteenden. Sexualdebuten sker ofta i 12-13 års ålder.Det tycks finnas ett allmänt avvikande beteende som innehåller disciplinsproblem, tidig missbruksdebut, tidig kriminalitetsdebut, tidig sexualdebut och omfattande exprimenterande i sexualitetens, missbrukets och de starka upplevelsernas utmarker."

"Psykopati är tveklöst den psykiska störning som innebär den mest uttalade ökningen i farlighet. Psykopater har en abnorm variant av självupptagenhet. I detta ingår att de är svårt samvetsdefekta (..). "Riktigt illa är det om avsaknaden av samvete är kopplat med t.ex. aggressiva drifter som att förnedra och kränka andra, att härska och uppleva total makt över en annan värnlös människas liv, och att döda för kicken och med sexuella drifter på ett omedvetet plan. Sådana individer är det farligaste som finns. Här återfinns seriemördaren och våldtäktsroboten som kan te sig välbegåvad och anpassad på ytan, men som blir ett monster när dessa krafter tar kommandot över handlingarna."
https://www.slf.se/upload/Lakarforbundet/Trycksaker/20.pdf
Tar med en artikel av självaste Robert Hare:
Citat:
"Most psychopaths begin to exhibit serious behavioral problems at an early age. These might include persistent lying, cheating, theft, arson, truancy, substance abuse, vandalism, and/or precocious sexuality."
https://www.psychologytoday.com/us/articles/199401/charming-psychopath
Artikeln bör läsas i sin helhet (även det beteendemässiga) då den är mkt bra - speciellt om man har PM i åtanke. Lägger enbart in det emotionella för jämförelse av ordval från RPU.

Key Symptoms of Psychopathy
Emotional/Interpersonal:

Glib and superficial
Egocentric and grandiose
Lack of remorse or guilt
Lack of empathy
Deceitful and manipulative
Shallow emotions"

en svært afvigende personlighed
narcistiske og psykopatiske træk
glat och overfladisk charme
udpræget selvfølelse
alvorlig mangel på empati, anger og skyldfølelse
højst utroværdig
patologisk løgne

Citat:
Citera
2018-04-20, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Skitlandet USA ville väl bli av med honom. Så de skickar tillbaka honom med eskort av 4 st poliser och tycker att det säger allt. De hade hört av sig innan att han kunde vara våldsam och farlig. Men han var ju frisläppt av USA.
Hade USA gjort en RPU på Lundin hade detta säkerligen inte hänt med mordet på MP och hennes två små söner.

Det var en vidrig film. Nästan som med en filmpsykopat. (Sådana läskiga psykopater som finns på film men nästan inte i verkligheten.) Jag hoppas att alla "mördargroupis" ser den här dokumentären.
En sak som förvånade mig. Får man som Sten Levander göra en bedömning utifrån en dokumentär?
Bör han inte träffa Lundin i verkligheten och samtala med honom? Jag trodde att det var tjänstefel?
Måste säga att det känns som PM ligger i lä jämfört med P.lundin,rent spontant iallafall.

EDIT: Mer mördargroupis trams med P.Lundin
https://www.aftonbladet.se/nyheter/article11559192.ab
https://www.expressen.se/kvallsposten/varnar-for-mordarens-morka-sexhemlighet/
https://www.expressen.se/kvallsposten/massmordarens-nya-fru-vill-redan-skiljas/

Precis så! Det var just den 3e länken/artikeln jag menade förut. Hans 11 dagars äktenskap. Lundin är ett svin, ett odjur och fullständigt livsfarlig. Att en psykologistudent ger sig i lag med en sån visar att hon kanske borde byta studieinriktning?

PM är också farlig, men dessa 2 går ändå inte riktigt att jämföra.
Citera
2018-04-20, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av greyhoundbus
Ja jag skrev det tidigare. Vet inte om det stämmer med hur han såg ut då bara. Kanske!?

Ingenting förvånar mig längre. Det verkade vara en happening för ultraperversa personer. Vem annars tittar på sånt, om inte i studiesyfte förstås.
Citera
2018-04-20, 15:51
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Jo då, det är bara du som inte vet, eller förstår.

79 åriga Kajsa i Luleå är inte ett sannolikt offer för PM, bara för att ta ett exempel som innefattar dina "möjliga offer".

Nej jag förstår trngw, du har helt rätt. Madsen skulle aldrig göra så. Då är det er ju lika stor sannolikhet för att du har gjort det. Eller även större. Orka.....
Citera
2018-04-20, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Precis så! Det var just den 3e länken/artikeln jag menade förut. Hans 11 dagars äktenskap. Lundin är ett svin, ett odjur och fullständigt livsfarlig. Att en psykologistudent ger sig i lag med en sån visar att hon kanske borde byta studieinriktning?

PM är också farlig, men dessa 2 går ändå inte riktigt att jämföra.
Det är inte första gången sådant händer. Kärleken är (och vill) vara självbedrägligt blind.
Jacki Arklöv blev ju flyttad pga att han inlett en relation med en kvinnlig fångvaktare (!)som han träffat i fängelset.

Förälskelse kan liknas vid en "mentalsjukdom" faktiskt, med en massa hormoner som rusar runt i kroppen och kollrar bort hjärnans omdöme. Suck!
Så det borde ligga på kriminalvården att se till att sådana som Lundin och Peter Madsen m.fl inte har möjlighet att träffa unga,omogna tjejer iallafall, i fängelset.
Citera
2018-04-20, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Tjänstefel?
Levander kan uttala sig bäst han önskar. Du sitter ju själv och citerar professorer som uttalar sig om utifrån aktuell rättspsykiatriska undersökning gällande PM?

Men på tal om professor Levander är han en källa till kunskap om psykopati och de negativa karaktärsdrag som PM besitter:

"brist på empati med andra, förakt för svaghet, starka narcissistiska drag, dålig tidsuppfattning och oförmåga att förstå begrepp som rätt och fel.
- Drag som vi alla har haft som mycket små, men som de flesta har vuxit ifrån."
"Gemensamt för alla psykopater är att de vill driva igenom sin egen vilja utan hänsyn till andra"
"- De är så oerhört kortsiktiga att de ofta inte tänker på att de kan åka fast om de begår ett brott."

"Varför låter vi oss duperas så lätt?
- För att psykopater är trevliga. Trevligare än genomsnittsmänniskan. De framstår också lätt som säkra och helgjutna människor eftersom de inte förstår hur det funkar människor emellan. De har inget av den sociala osäkerhet som vi andra dras med, blir aldrig generade eller osäkra i andras sällskap."
"Sten Levander är inte dugg förvånad över att det alltid är ”genomsnälla och omtänksamma” eller på sin höjd ”lite-stökiga-men-in-nerst-inne-jättefina” killar som begår grova, planerade våldsbrott. Eller att det i alla fall är så släktingar, grannar och skolkamrater minns dem. Eller till och med kriminalvårdsinspektörer:
- Med bättre upplysning skulle inte lika många bli lurade."

"Har du aldrig själv blivit lurad?
- Nej, aldrig. Jag är för elak.
- Eller för saklig skulle man kunna säga, i alla fall när yrkeskostymen är på.
- För konsten är ju den, säger han: att hela tiden hålla blicken stint fästad vid den skruttiga bilen och inte låta sig dras med av bilförsäljarens charmiga svada."
http://www.bankrattsforeningen.org.se/psyko8.html
Självklart får Sten Levander uttala sig om vad han tror om Peter Lundin.
Men jag tycker att det låter som han sätter en diagnos på P.Lundin här.
Den danska Psykprofessorn diskuterade mer allmänt hur han uppfattade dessa PM,PL,ABB och Amagermannen genom jämförelser. Han satte ingen diagnos på PM.

Nu har jag stort förtroende för Sten Levander.
Men när det gäller dokumentären så är det rätt uppenbart att PL har tänkt ut ett 'performance' på förhand.
Han ska måla halva ansiktet mörkt. Och därför har han färgburk och pensel med sig. Och med en mörk och -en ljus ansiktshalva rappa i gåtor om livets mörka och ljusa sidor. HU! Han ser ju ut som värsta filmpsykopaten! Den klassiska sterotyppsykopaten.

Så det här med att han ser ut som ett rovdjur samt ticks, ingick kanske i Lundins skådespel för dokumentären. (?)
Kändes konstigt att Sten Levander nämnde det iallafall.
Det hade varit en annan sak om han träffat PL och suttit ner och samtalat med honom .
För när PL på rastgården rör sig och solar, ser man inget sådant i hans ansikte (det lilla man ser).
Att PL är 100% grandios och narcissistisk ser vem som helst.
Senast redigerad av ottoplommon 2018-04-20 kl. 18:41.
Citera
2018-04-20, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Ingenting förvånar mig längre. Det verkade vara en happening för ultraperversa personer. Vem annars tittar på sånt, om inte i studiesyfte förstås.
Jag hade gärna kikat om jag varit där. Var hittar du det "ultraperversa" i själva föreställningen?
PS. Har du hittat Ulf Olsson än? Finns också i publiken
Citera
2018-04-20, 19:46
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Självklart får Sten Levander uttala sig om vad han tror om Peter Lundin.
Men jag tycker att det låter som han sätter en diagnos på P.Lundin här.
Den danska Psykprofessorn diskuterade mer allmänt hur han uppfattade dessa PM,PL,ABB och Amagermannen genom jämförelser. Han satte ingen diagnos på PM.

Nu har jag stort förtroende för Sten Levander.
Men när det gäller dokumentären så är det rätt uppenbart att PL har tänkt ut ett 'performance' på förhand.
Han ska måla halva ansiktet mörkt. Och därför har han färgburk och pensel med sig. Och med en mörk och -en ljus ansiktshalva rappa i gåtor om livets mörka och ljusa sidor. HU! Han ser ju ut som värsta filmpsykopaten! Den klassiska sterotyppsykopaten.

Så det här med att han ser ut som ett rovdjur samt ticks, ingick kanske i Lundins skådespel för dokumentären. (?)
Kändes konstigt att Sten Levander nämnde det iallafall.
Det hade varit en annan sak om han träffat PL och suttit ner och samtalat med honom .
För när PL på rastgården rör sig och solar, ser man inget sådant i hans ansikte (det lilla man ser).
Att PL är 100% grandios och narcissistisk ser vem som helst.
Men herre gud...
Om nu PCL-R 1) enbart ska användas av dels specialutbildade psykologer/läkare, dels givetvis via att 2) träffa vederbörande person - måtte det vara enkelt att begripa att Levander anger x antal poäng för att betona att han ter sig EXTREMT psykopatisk?
Citera
2018-04-20, 20:19
Medlem
Caracallass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greyhoundbus
Ja märkligt att du kan få killen till kraftig (eftersom ansiktet inte är kraftigt och man inte ser kroppen.) Snarare Peters typiska form på huvud/ansikte och lite utstående öron. och att du tycker ruskpricken ser trevlig ut vilket i sig inte bevisar att han är trevlig. Det har vi lärt oss. Och jag har ju inte manipulerat stillbilden utan det är så han ser ut i det fångade ögonblicket.

Kolla igen på denna bild och om du då säger att han ser kraftig ut så lovar jag att inte tjata mer om detta. Till dig.

Jag är övertygad om att det är han. Men så har jag ju bildsinne.

https://minfil.org/ve4ehfe7b4/20180419_204212.png
Ett annat mord som jag snöat in på. Kan det inte vara Madsen uppe i hörnet? https://ekstrabladet.dk/112/nyt-spor-i-louise-mordet-drabsmand-filmet-under-flugten/6897380 Lite bättre här kanske https://www.tv2lorry.dk/artikel/et-aar-efter-louise-drabet-politi-frigiver-videosekvens
Senast redigerad av Caracallas 2018-04-20 kl. 20:25.
Citera
2018-04-20, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Men herre gud...
Om nu PCL-R 1) enbart ska användas av dels specialutbildade psykologer/läkare, dels givetvis via att 2) träffa vederbörande person - måtte det vara enkelt att begripa att Levander anger x antal poäng för att betona att han ter sig EXTREMT psykopatisk?

Jag invände mot att Sten Levander kommenterade Peter Lundins ticks,rovdjurs utseende i P.Lundins "performance" för filmkameran i dokumentären. Just det kan ju vara ett medvetet skådespel av PL.
Nu ser man inte så mycket av PL på rastgården och övrigt. Men det lilla jag ser så tycks han inte ha några ticks eller rovdjursutseende. Att han ter sig extremt psykopatisk under sin "performance" med medhavda färgburken och penseln och sitt rappande om ljus och mörker,demoner osv det tycker väl vem som helst. Man blir ju livrädd för karln!

Det kändes lika oseriöst som att Sten Levander anger x antal poäng för Kevin Spaceys filmpsykopat rollprestation i filmen Seven. För övrigt har jag förtroende för Sten Levander.
Men det här kändes som Leif GW Persson trams för mig. Ursäkta men det är min uppriktiga åsikt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in