2018-04-20, 01:45
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dazed-and-confused
Om det är så att han bara använder sina VM-utspel för att suga in lite speltorskar till bethard såsom det har spekulerats så är det förstås jävligt ovärdigt, men en tanke som slog mig när han nämnde VM är - Kroatien. Skulle karln kunna åka till Ryssland i en vitröd dress? Det spekulerades ju en del om att Ibra ville spela för framförallt Bosnien men också Kroatien i början av hans karriär, så skulle en sån väg vara möjligt trots patriotiskt klingande volvoreklamer och etc.
Du tror alltså att man kan välja land att representera lite hur som helst inom fotbollen?
Och även om det var möjligt, varför skulle något land vilja ta in honom?
Citera
2018-04-20, 02:31
Medlem
Citat:
Ja jävlar, det där var illa. Jag har bott i USA och jag vet hur snacket kommer gå. I vita USA så är laget allt - the Team! Se tex amerikanska militären, we will not leave anyone behind. Zlatans stil kommer möjligtvis appellera på gettofolk, men average Joe tilltalas inte av egoism på bekostnad av laget. Det finns flera Disneyfilmer mer eller mindre på det temat, tex The Miracle On Ice, We Are Marshall, Remember the Titans. Laget framför allt. Aldrig att man skrattar eller hyllar en film där en person i laget gör sig större på bekostnad av de andra.

Att han har självförtroende är ju bara snack. Osäkerheten och nervositeten verkligen exploderar på skärmen och det har amerikanarna redan upptäckt. Blick, kroppsspråk, vad han säger, nervösa skrattet osv. Jag gissar att hans "lagkamrater" redan har åsikter sinsemellan.

Grejen är att han kör sitt snack (brag-talk) för mkt. Det är bara floskler hela tiden. inget djupare innehåll. I början skrattar de med honom men när han hela tiden snackar stort och inte heller har så mkt glimt i ögat så börjar de att skratta ÅT honom. Man känner att de tänker i början: "wow, coolt! vilken kille!" men sen när han kör med sitt snack hela tiden tänker de: "vad är detta för filur?" "vilken pajas". jänkarna gillar kaxighet kombinerat med ödmjukhet! tänk på det.
Citera
2018-04-20, 03:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DurexPlayHeat
Grejen är att han kör sitt snack (brag-talk) för mkt. Det är bara floskler hela tiden. inget djupare innehåll. I början skrattar de med honom men när han hela tiden snackar stort och inte heller har så mkt glimt i ögat så börjar de att skratta ÅT honom. Man känner att de tänker i början: "wow, coolt! vilken kille!" men sen när han kör med sitt snack hela tiden tänker de: "vad är detta för filur?" "vilken pajas". jänkarna gillar kaxighet kombinerat med ödmjukhet! tänk på det.
Jag tror ändå att så länge han backar upp det och gör massa mål i ligan så är det lugnt, men om han skulle underprestera så framstår han verkligen som en riktig loser och clown.
Citera
2018-04-20, 06:18
Medlem
dazed-and-confuseds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
Du tror alltså att man kan välja land att representera lite hur som helst inom fotbollen?
Och även om det var möjligt, varför skulle något land vilja ta in honom?
Nja jag tänker lite fritt mest, det förekommer ju att spelare byter i landslag men det kan ju vara innan de spelat tävlingsmatcher på seniornivå, jag har aldrig tentat av FIFA-stadgarna det ska sägas.
Citera
2018-04-20, 09:11
Medlem
OvissFramtids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letusjapp
Patetiska jävlar är ni allihopa.

Z har etablerat sig som superstjärna i USA på mindre än en månad. En förortsgrabb med muslimsk invandrarbakgrund. Förstår att det måste svida något rejält för er.

När jag åker utomlands och nämner att jag kommer från Sverige är det Z som tas upp i 8 fall av 10. Annars är det Ikea, Volvo, Pewdiepie och Abba.

Jag lider med er som måste stått ut med detta i snart 2 decennier.

Bless u all!

Men din dubbelnolla, Zlatan är troende katolik enligt han själv så vad spelar det för roll om han har "muslimsk invandrarbakgrund", som att du försöker antyda att folk inte vill ha med honom för att han skulle vara muslim vilket inte stämmer överhuvudtaget. Ska du leka smart borde du för det första veta vad du snackar om din fjant.
Senast redigerad av OvissFramtid 2018-04-20 kl. 09:20.
Citera
2018-04-20, 09:39
Medlem
Dr_Dollars avatar
Zlatan är idrottsvärldens största troll
Det komiska är att folk fortfarande blir upprörda, kränkta, arga och bara helt galen av allt svammel han säger.
Citera
2018-04-20, 09:54
Medlem
BarryHeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freeriderXII
Här en radiointervju med Zlatan i LA.
"I wanted to give Los Angeles a gift so I gave them myself." Detta har han sagt både här och hos Jimmy Kimmel nu. Tror aldrig jag hört honom använda "myself" förut. Vad har hänt med att prata om sig själv i tredje person? "I gave them Zlatan" hade varit fyndigare än "myself" som låter lite löjligt.
Citera
2018-04-20, 11:05
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av in84ever
Ja jävlar, det där var illa.
[...]
Att han har självförtroende är ju bara snack. Osäkerheten och nervositeten verkligen exploderar på skärmen och det har amerikanarna redan upptäckt. Blick, kroppsspråk, vad han säger, nervösa skrattet osv. Jag gissar att hans "lagkamrater" redan har åsikter sinsemellan.
Det är just det som är så absurt, håller man på och skrävlar på det viset och hela tiden måste hävda hur fantastisk man är - då har mani inget självförtroende. Riktiga män låter sina handlingar tala för sig själva och får därmed även sitt erkännande/beundran från omgivningen.
Detta gäller inte för Zlatan, utan han själv dikterar vad han ska kallas för, som nu tramset med lejonet. Det är inget som omgivningen har valt att kalla honom genom hans prestationer, utan en självpåtagen beskrivning som han förväntar sig att alla bara ska anamma. Det är inget annat än patetiskt. Folk som köper detta kan inte vara annat än idioter.

Citat:
Ursprungligen postat av Dr_Dollar
Zlatan är idrottsvärldens största troll
Det komiska är att folk fortfarande blir upprörda, kränkta, arga och bara helt galen av allt svammel han säger.
Har han trollat i 20 år snart menar du...?
Tänk, så fort folk beter sig illa eller korkat så finns genast försvaret där att de bara spelar en roll, trollar osv. Att folk faktiskt kan bete sig såhär på riktigt verkar vara ofattbart för många.
Zlatan är uppvuxen i Rosengård. Han hade med största sannolikhet varit kriminell om han inte haft sin talang, något han själv uttalat sig om i intervjuer. Mentaliteten har inte försvunnit bara för att han lämnat Rosengård; kaxigheten, arrogansen och drygheten har funnits där hela tiden samt blivit värre med tiden. Att folk är dumma nog att sätta honom på piedestal och dyrka honom som en gud är det värsta bemötandet när det kommer till en sån människa. Resultatet ser vi nu: en narcissist i full blom, som håller hov och får sitt ego smörjt. Det är otroligt att det finns människor som bara lapar i detta, finner det roligt och t o m charmigt. Det är enbart ett stört beteende som möjliggjorts av en underdånig omgivning under alltför lång tid.
Citera
2018-04-20, 11:07
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OvissFramtid
Men din dubbelnolla, Zlatan är troende katolik enligt han själv så vad spelar det för roll om han har "muslimsk invandrarbakgrund", som att du försöker antyda att folk inte vill ha med honom för att han skulle vara muslim vilket inte stämmer överhuvudtaget.

"Troende katolik" i Zlatans värld verkar innebära att se sig själv som Gud.
Citera
2018-04-20, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Det är just det som är så absurt, håller man på och skrävlar på det viset och hela tiden måste hävda hur fantastisk man är - då har mani inget självförtroende. Riktiga män låter sina handlingar tala för sig själva och får därmed även sitt erkännande/beundran från omgivningen.
Detta gäller inte för Zlatan, utan han själv dikterar vad han ska kallas för, som nu tramset med lejonet. Det är inget som omgivningen har valt att kalla honom genom hans prestationer, utan en självpåtagen beskrivning som han förväntar sig att alla bara ska anamma. Det är inget annat än patetiskt. Folk som köper detta kan inte vara annat än idioter.

Har han trollat i 20 år snart menar du...?
Tänk, så fort folk beter sig illa eller korkat så finns genast försvaret där att de bara spelar en roll, trollar osv. Att folk faktiskt kan bete sig såhär på riktigt verkar vara ofattbart för många.
Zlatan är uppvuxen i Rosengård. Han hade med största sannolikhet varit kriminell om han inte haft sin talang, något han själv uttalat sig om i intervjuer. Mentaliteten har inte försvunnit bara för att han lämnat Rosengård; kaxigheten, arrogansen och drygheten har funnits där hela tiden samt blivit värre med tiden. Att folk är dumma nog att sätta honom på piedestal och dyrka honom som en gud är det värsta bemötandet när det kommer till en sån människa. Resultatet ser vi nu: en narcissist i full blom, som håller hov och får sitt ego smörjt. Det är otroligt att det finns människor som bara lapar i detta, finner det roligt och t o m charmigt. Det är enbart ett stört beteende som möjliggjorts av en underdånig omgivning under alltför lång tid.

OBS: Inlägget är starkt präglad av jantelagen.
Citera
2018-04-20, 11:13
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Intellectuo
OBS: Inlägget är starkt präglad av jantelagen.

Jag är gärna "jante" om det innebär att inte lapa i sig allt som en arrogant sjuklig narcissist säger.
Citera
2018-04-20, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Jag är gärna "jante" om det innebär att inte lapa i sig allt som en arrogant sjuklig narcissist säger.
Vill Zlatan till VM, så spelar han VM. Förstått? 😘
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in