2013-05-27, 00:00
Medlem
Mellbergans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nelson32
Det är ju inget märkvärdigt för hur många tror du kommer att prata om Zlatan om 70 år och att han vann assistligan i cl 12/13
Att han vann assistligan i cl 12/13 är ju knappast hans största merit. Varför drar du då upp det som om det vore det?

Du får gärna tex ta fram någon annan spelare som också vunnit skytteligan i 3 olika stora fotbollsklubbar i stora ligor. Det är bra mycket lättare att göra något sådant i en och samma klubb. Han kommer bli ihågkommen, var så säker.

Att du som svensk inte tycker att Zlatans prestationer sett till vad andra svenska fotbollsspelare har gjort, är tillräckligt märkvärdigt för att bli ihågkommen ett långt tag framöver. Är för mig en gåta.
Citera
2013-05-27, 00:11
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Det finns många som är bättre än vad Zlatan är och det kommer många som kommer bli bättre än Zlatan är
Har jag någonsin sagt nåt annat? Du skrev precis till mej i PM att han är helt värdelös vilket inte är sant och de vet du också bara de att du har någonting emot Zlatan. Och att han kommer bli ihågkommen som en riktigt bra fotbollsspelare råder de som sagt inga tvivel om vilket du inte vill förstå men så är det.
Citera
2013-05-27, 00:12
Medlem
anteri17s avatar
Jag tror att Zlatan även internationellt kommer bli ihågkommen som en lite mytomspunnen spelare. Forwarden som var lite galen. Spelaren som presterade utan att vinna branschens stöd i omröstningar. Folk kommer titta på vad han har vunnit, så mycket mål han har gjort, samt komma ihåg hur komplett han var, och samtidigt fråga sig om 10-15 år: Varför blev han alltid förbisedd vid omröstningar om världens bästa spelare? En skymf att han inte har blivit top 5 någon gång.
Citera
2013-05-27, 00:50
Medlem
Zlatan i Arsenal hade ju varit jättekul, vilken utmaning för honom! Hade han inte pallat tempot? Han kanske inte hade trivts där?
Citera
2013-05-27, 00:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Har jag någonsin sagt nåt annat? Du skrev precis till mej i PM att han är helt värdelös vilket inte är sant och de vet du också bara de att du har någonting emot Zlatan. Och att han kommer bli ihågkommen som en riktigt bra fotbollsspelare råder de som sagt inga tvivel om vilket du inte vill förstå men så är det.

Jo det är sant
Citera
2013-05-27, 01:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mellbergan
Att han vann assistligan i cl 12/13 är ju knappast hans största merit. Varför drar du då upp det som om det vore det?

Du får gärna tex ta fram någon annan spelare som också vunnit skytteligan i 3 olika stora fotbollsklubbar i stora ligor. Det är bra mycket lättare att göra något sådant i en och samma klubb. Han kommer bli ihågkommen, var så säker.

Att du som svensk inte tycker att Zlatans prestationer sett till vad andra svenska fotbollsspelare har gjort, är tillräckligt märkvärdigt för att bli ihågkommen ett långt tag framöver. Är för mig en gåta.

Det finns många spelare som har vunnit skytteligan i tre olika länder
Citera
2013-05-27, 01:08
Medlem
GoFuckADucks avatar
Citat:
Många ? Vilka då ?
Citera
2013-05-27, 01:23
Medlem
Mellbergans avatar
Citat:
Vem då? Jag tror du ljuger.
Citera
2013-05-27, 01:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mellbergan
Vem då? Jag tror du ljuger.

Han är iaf ensam om att ha vunnit den med två olika klubbar i Italien.

Finns nog en del som vunnit i 2 klubbar, tex i holländska och sen i spanska eller italienska. Tex Romario och Van Basten. Och då var holländska ligan bra.
Men i 3 klubbar blir nog svårt att hitta.

Men finns det någon som har lika många ligatitlar som Zlatan?
Citera
2013-05-27, 01:36
Medlem
serbers avatar
Citat:

Haha du kan inte nämna mer än ett par stycken och då har dom säkert toppat skytteligan i Uzbekistan eller så drar du upp namn som lirade kring Världskrigen...

Inte ens gamle Ronaldo klarade av det trots sjukt målsnitt och många klubbar även om han vunnit skytteligan tre gånger så var två av dom i samma land dvs i Barca och Real tröjan.

Citat:
Ursprungligen postat av flirk
Han är iaf ensam om att ha vunnit den med två olika klubbar i Italien.

Finns nog en del som vunnit i 2 klubbar, tex i holländska och sen i spanska eller italienska. Tex Romario och Van Basten. Och då var holländska ligan bra.
Men i 3 klubbar blir nog svårt att hitta.

Men finns det någon som har lika många ligatitlar som Zlatan?

Finns gott om spelare som vunnit skytteligan i två länder, tre blir desto svårare att hitta.

Ligatitlar finns det en del som har fler tex gamlingarna i United som Giggs har 13 PL titlar men samma här att hitta någon som vunnit så mycket i olika klubbar är svårt, främst för att få flyttar runt som har samma status som Zlatan.
Senast redigerad av serber 2013-05-27 kl. 01:41.
Citera
2013-05-27, 03:03
Medlem
han solos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Jag tror att Zlatan även internationellt kommer bli ihågkommen som en lite mytomspunnen spelare. Forwarden som var lite galen. Spelaren som presterade utan att vinna branschens stöd i omröstningar. Folk kommer titta på vad han har vunnit, så mycket mål han har gjort, samt komma ihåg hur komplett han var, och samtidigt fråga sig om 10-15 år: Varför blev han alltid förbisedd vid omröstningar om världens bästa spelare? En skymf att han inte har blivit top 5 någon gång.

Detta!
Citera
2013-05-27, 09:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Nelson 32 ser tydligen som sin uppgift att pma alla som skriver något positivt om Zlatan
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in