2018-04-19, 22:48
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Liljor
Jag förstår faktiskt inte hur hon kunde förstå att de gaddar ihop sig mot henne. Hatten av, men kanske känner hon av vibbarna live bättre än vi gör genom tv-rutan.
Fan vill inte att hon åker, vore så orättvist.

Som djurvän gillar jag att Alexandra och Pascal Pappskalle brydde sig i den där hemska scenen. Även om jag inte gillar Pascal Pappskalle längre så är det en bra mänsklig egenskap.

Hon sa ju att de inte pratade med henne speciellt mycket innan men nu ville veta hur hon tänkte. Det var detta som fick henne att lägga ihop två plus två.
2018-04-19, 22:56
Medlem
Edt.cat.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Månsson var inte kapabel att smida några planer alls då han ej kunde tänka längre än vad näsan räckte. Henke behövde inte övertala någon att rösta ut Månsson. Han hade åkt ut ändå. Han passade inte in. Negermor och Johanee har åtminstone varandra. Månsson hade ingen.

Hörre du, ge upp. Månsson är mannen, myten, legenden. Du kan komma med hur många logiska argument du vill, det förändrar inte faktum.

All makt åt Månsson, vår befriare. Heil Månsson.
2018-04-19, 22:59
Medlem
Krickedixans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S.O.Stolp
Pascal har alltså ändrat sig. Förut var han ju benhårt inställd på att Janne sabbade dragkampen, fast Janne gjorde sitt bästa, särskilt jämfört med Nicoline.

Han har ju hela tiden varit livrädd för Alexandra eftersom hon är starkare både fysiskt och mentalt, och nu verkar han fått en fix idé att hon ska ut. Trots att han vet att det försvagar lagen enormt om hon ryker så är han beredd att offra henne för att boosta sitt eget ego. Han är då en psykopat enligt uppslagsboken.

Han är livrädd för Alexandra och nu har han fått med sig de andra i hans gäng att rösta ut henne.
Jag hoppas hon vinner immunitet för hon är klart bäst och vettigast i gruppen.
Sedan vill jag gr en eloge till Rick som gick iväg och lät gruppen diskutera utan honom och då fick han även själv tänka
Han har varit med förr och har ett stark psyke och han gnäller inte som de andra i gänget gör.
En teamledare gnäller inte det är skillnaden på en bra och en dålig.
Henke i andra laget gnäller inte ett dugg och han har en helt annat psyke och attityd än Pascal
Nu är han polis och har sett och hört en hel del som gör att han är van att bita ihop. Han behöver inte heller snacka om hur bra han är som den andra gör. Stor skillnad!
Senast redigerad av Krickedixan 2018-04-19 kl. 23:13.
2018-04-19, 23:06
Medlem
Krickedixans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Plågsamt att se dem frysa ut Jan såpass att de inte svarar på hans kommentarer. Alltså jag tycker sån utfrysning är värre än någon annan.
De behöver inte vara sådana.

Vilka dysfunktionella människor. Först Farmen, sen det här. Barn tittar ju på sånt här. Se vuxna människor som mobbas. De kan ju tappa tilltron för samhället och vuxna människor.

Visst blir man förvånad över att vuxna människor mobbar som de gör. Det är faktiskt riktigt illa och de är några stycken och ingen reagerar och säger att det inte är ok. Hemskt egentligen men det visar väl hur svaga de egentligen är och den enda som sagt emot en gång är Dessi men hon fortsätter även hon.
Jag har väldigt svårt för såna elakheter
2018-04-19, 23:26
Medlem
InnesIs avatar
Återigen är det Alexandra och Rick som visar sig vara de större människorna. Rick som tar på sig ansvaret och dessutom går ifrån gruppen så att de får ventilera. Klokt och moget. Och Alexandra som visar på fin känsla när hon märker att stämningarna ändrats och att hon riskerar att åka ut.

Jag har haft vissa förhoppningar om att Dessi och Victoria skulle skapa en pakt till och rösta ut Pascal när tillfälle gavs. Det skulle chocka och dessutom ta bort ett stort hinder vid eventuell sammanslagning. Att få med sig Alexandra och Jan på en sådan sak vore knappast svårt. Men visst skulle det samtidigt innebära ännu sämre chanser för dem i tävlingarna som kommer.
2018-04-19, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Hon sa ju att de inte pratade med henne speciellt mycket innan men nu ville veta hur hon tänkte. Det var detta som fick henne att lägga ihop två plus två.

Jo men det hade då inte fått mig eller nån annan att reagera och dra den slutsatsen.
2018-04-19, 23:31
Medlem
Tittar (dessvärre) på detta elände och det har fan blivit sämre för varje vecka.

Hur kan Robinson anno tidigt 2000-tal kontra idag ändrats så enormt mycket och blivit helt värdelöst.

Jo för att de behöver tv-tid 5 kvällar i veckan numera.
2018-04-19, 23:34
Medlem
Ni som ondgör er av reklamen testa Crome add-on Privatkopiera och tanka hem avsnittet utan reklamen. Gratis och funkar på 4 mm https://stefansundin.github.io/privatkopiera/
2018-04-19, 23:40
Medlem
dialektikers avatar
Var försvann Dessis och Victorias feminism förresten? Ena stunden tycka illa om män som mansplainar och tycka gubbdjävlar om dem, men sen obekymrat kunna pakta med en man som hela tiden säger att han är bäst och att alla älskar honom.
2018-04-19, 23:52
Medlem
cybergrodans avatar
Pascal verkar tro att de andra spelar för att HAN ska vinna. BUHU vad synd om honom när han fick stå längst i immunitetstävlingen mot Alexandra, det kan vi inte tillåta...

Ena sekunden är han den starka individen i laget, nästa sekund måste alla tänka på att den starkaste personen bör röstas ut? Vad har människan för hjärnkapacitet egentligen?
2018-04-19, 23:52
Medlem
GrandOldPartys avatar
Alexandra läser pakten lättare än en barnbok! Man blir ju inte förvånad då man sett vilken typ av person Pascal är (narcissist) att han nu vill ha ut Alexandra. Anledningen är inte strategi som han vill påskina, utan att Alexandra skrämmer honom då hon är starkare både mentalt och fysiskt och samtidigt kan se rakt igenom honom och ser exakt vad för person han är.

Anledningen till Pascals plötsliga förlust av energi är att är att han känner sig underlägsen Alexandra. En narcissist klarar inte av att omge sig med starka personer det dränerar dem på energi; narcissisten får sin energi ifrån att känna sig överlägsen andra och trycka ner dem. Nick och Carolin var för starka för Pascal och nu även Alexandra. Pascal sa "kommer vi i öråd igen och hon vinner immunitet då är det nån av oss som ryker om vi inte får ut henne nu", glömde han att de har Rick som "buffert" att rösta ut? Nej, för det handlar som sagt om att Pascal behöver få tillbaks sin energi genom att kunna känna sig bäst igen.
2018-04-19, 23:56
Medlem
Victoria och Désirée tror inte på idén att rösta ut Alexandra men viker sig för Pascals svammelargument, varför? Värsta Stockholmssyndromet. Fan vad jag hoppas på att de i hemlighet går ihop med Rick, Jan och Alexandra och röstar ut
Pascal eller Nicoline.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in