2018-04-11, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Katzyn
Är ju rätt uppenbart att produktionen ger dem mat. Mer mat än vi sett. På tre veckor blir man rejält klen om man delat 8 pers på en liten påse ris och en och annan kokosnöt.

Men som sagt så misstänker jag att detta handlar om att de faktiskt inte får någon riktig chans att skaffa sig mat själva. De ska ju på tävling och andra aktiviteter i produktionens regi varje dag. De är säkert tvingade att hålla sig inom en viss radie från lägret och vara tillgängliga för produktionsteamet hela tiden.

Sen finns det en brist som alla sådana överlevarprogram jag sett har gemensamt. Och det är att ska man välja en obebodd plats för ett dylikt drama så blir det en som SUGER ur överlevnadssynpunkt. Hade där funnits mat hade stället inte varit obebott helt enkelt. Det går inte att överleva a la Robinson på dessa öar för hade det gått hade det redan levt folk där.

Så jag hade tyckt att det varit mest intressant om de planterat ut mat i förväg, som deltagarna dock fick kämpa för att hitta. Allra helst planterat ätliga växter och ev djur som skulle bli en del av faunan att samla och jaga, men jag antar att det kan vara rätt skadligt för ekosystemet där. I andra hand att man placerar ut gömmor med mat som deltagarna måste hitta om de vill äta. Och som förekommit förut, att de får några tamdjur som de får välja om de vill ha mjölk/ägg ifrån eller slå ihjäl och äta upp.

I island är ju också lite scripted dom har placerat ut mat iförväg! Som kalkoner och sånt på slutet brukar dom ta en krokodil.

Men dagenns robinson är helt förstörd bara lekar helatiden ingen mat sammling eller något.
2018-04-11, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av konstapel
Tyvärr verkar du ha ålderstigen kunskap om detta. Det du skriver gällde möjligtvis för tidigare Robinson men det är uppenbart för alla tittare att det inte gäller numera.

Det är helt omöjligt att behålla kroppsfett och muskelmassa på det sätt som deltagarna har gjort trots att de påstås få så lite mat.

Fysikens lagar ljuger inte.

Nej det ska jag erkänna, min insyn i produktionen är inte från årets upplaga, men att de skulle bo på hotell och få äta stora mängder mat ser jag som osannolikt.

Vi får inte glömma att de endast varit där någon vecka och man ser på några, Pascal och sminkösen bland annat, att de tappat en del vikt redan.

Men jag säger inte emot dig, kommer ihåg något år där deltagarna fick extremt lite mat. De låg mest utslagna i skuggan och gjorde inte ett skit. Det blir tråkig tv
2018-04-11, 21:38
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fetmedklet
Pascals morfar är fransman, svensk i övrigt
Fan frankrike
borde jag tänkt på själv, jag tycker bara inte man ska kunna komma från Malmö & ha med Frankrike å göra.
2018-04-11, 21:54
Medlem
Coolt med Rick. Vältränad och fd Diplomat dessutom. Men ser ändå ut som en liten farbror på håll.

Hur många avsnitt håller det på? Nu börjar det ju liksom om med tre nya. Gissar att ö-rådet därpå innebär att två röstas ut för att skynda på tiden tills sammanslagningen.
2018-04-11, 21:57
Medlem
Apropå mat. Vi har inte sett nån med kramp i magen, diarré eller nån som fått blodsockerfall och svimmat på tävlingarna. Så det känns uteslutet att de inte regelbundet får tillskott i matlådan.
2018-04-11, 22:10
Medlem
Tror benhårt på att Nicoline eller Desirée ryker. Dom nya paktar ihop sig med Caroline.
2018-04-11, 22:15
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enmansdemo
Varför åkte andra laget båt, dom bor väl på samma ö? m inte kan dom
dra åt helvete (en annan ö)

Gissningsvis för att det var en vattentävling. För att komma dit måste man åka båt.
2018-04-11, 22:18
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hank1338
Tror benhårt på att Nicoline eller Desirée ryker. Dom nya paktar ihop sig med Caroline.

Trodde det jag med först, men Rick verkar ju gilla Victoria så hon kan kanske övertyga honom om att rösta bort Caroline.
2018-04-11, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Trodde det jag med först, men Rick verkar ju gilla Victoria så hon kan kanske övertyga honom om att rösta bort Caroline.

Ytterst tveksamt då dom nya håller ihop tillsammans med Caroline.
2018-04-12, 02:02
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StrimlareN2017

Men jag säger inte emot dig, kommer ihåg något år där deltagarna fick extremt lite mat. De låg mest utslagna i skuggan och gjorde inte ett skit. Det blir tråkig tv

Tror du har rätt.
Igår tyckte jag faktiskt att lag nord började kännas lite sega och trista i sättet,
men då jag gick tillbaka till avsnitt 1 (av förekommen anledning ville jag återblicka de första avsnitten för att nagelfara Månsson), så såg jag samtidigt hur pigga och sympatiska de var när de anländer till ön. Glada och helt andra personligheter.
Då det gäller Månsson, han gick ju efter som en liten hund då Lillemor kaxigt gick före och släpade på honom i kedjan.
Stackars Månsson, hon tog ju över kommandot totalt, ignorerade honom, och pratade ljudligt nedlåtande om honom till alla. Honom visade inte kameramännen ens i bild.
De förstår inte vilket misstag de gjorde i relation till det sug som finns hos tittare att se mer Månsson i rutan.
2018-04-12, 03:52
Medlem
Om Rick är fd Navy Seal som han sagt så ska han fan ha all respekt i världen. Riktiga jävla bad asses som lyckas bli Navy Seals, träningen för att kunna bli det är löjligt tuff både fysiskt men speciellt mentalt.
2018-04-12, 06:56
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hank1338
Ytterst tveksamt då dom nya håller ihop tillsammans med Caroline.

Det är väl snarare Caroline som är överlycklig över att de nya kom. De verkar inte tycka något speciellt om henne. Men som vi såg igår satt Rick och Vicky och hade det väldigt mysigt ihop, snackade engelska tsms osv. Vicky kan nog övertala åtminstone Rick som i sin tur övertalar de andra, men även om han inte gör det så räcker det med att Rick röstar med Pascal och de andra för att Caroline ska ryka. Tror hennes enda chans är att hon vinner immunitet.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in