2018-04-18, 14:37
Medlem
Skulle det komma in ytterligare nya lagmedlemmar i lag syd i kvällens avsnitt?? Tolkade det så när man såg trailern igår. Man kan ju hoppas att det gör det och att dessa som kommer in är tillräckligt smarta att ignorera idioterna Dessi, Pascal och Nicoline och istället pakta ihop sig med jokrarna och börja rösta ut idiot trion en efter en. Vilken fröjd det skulle vara.
2018-04-18, 14:59
Medlem
Redladys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hjortfelt
Skulle det komma in ytterligare nya lagmedlemmar i lag syd i kvällens avsnitt??
MÅNSSON ÅTERUPPSTÅR???
2018-04-18, 15:05
Medlem
Ringleaders avatar
Vad är det för vit smörja som Marie har på läpparna? Ser inte så fräscht ut.
2018-04-18, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ringleader

Någon form av läppsalva för solbrännan antar jag.
2018-04-18, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redlady
MÅNSSON ÅTERUPPSTÅR???

Ja det vore ju roligt

Men det blir väl nya jokrar då?! Känns lite konstigt att dem fyller på med flera när dem redan är 8.
2018-04-18, 15:41
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:

Minnen av en trevlig natt? Det är väl ingen annan som har det, eller?
2018-04-18, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hjortfelt
Ja det vore ju roligt

Men det blir väl nya jokrar då?! Känns lite konstigt att dem fyller på med flera när dem redan är 8.

Av det lilla man såg senast så såg det ju i alla fall inte ut som att det var någon bild på "nya" deltagare. Kanske är det några befintliga som av någon anledning byter lag(för gott eller kanske bara "tillfälligt" som en kul grej). För inte kan det vara sammanslagning redan?

Hur som helst så tycker jag så här långt den här säsongen(jag har på fullt allvar inte följt Robinson sedan det gick i SVT) att produktionen lägger sig i ALLDELES för mycket med allehanda trams. "Du ska välja en deltagare som ska lägga två röster", jadajada. TRAMS!
2018-04-18, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heavenorlasvegas
Av det lilla man såg senast så såg det ju i alla fall inte ut som att det var någon bild på "nya" deltagare. Kanske är det några befintliga som av någon anledning byter lag(för gott eller kanske bara "tillfälligt" som en kul grej). För inte kan det vara sammanslagning redan?

Hur som helst så tycker jag så här långt den här säsongen(jag har på fullt allvar inte följt Robinson sedan det gick i SVT) att produktionen lägger sig i ALLDELES för mycket med allehanda trams. "Du ska välja en deltagare som ska lägga två röster", jadajada. TRAMS!

Ja det kan ju vara en variant, kanske några från lag syd går till nord och vice versa. Nej sammanslagning är det väl efter att flera i båda lagen har åkt ut.
2018-04-18, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Hur mycket jag än ogillar Pascal så måste jag medge att han står i särklass fysiskt. Inga stora muskler men perfekt komponerade att klara av alla fysiska utmaningar om det nu inte gäller bänkpress eller styrkelyft.

Säger inte nödvändigtvis emot, han har absolut en bra "ratio" för att lyckas i fysiska utmaningar. Ser man till den där övningen "klamra-fast-sig-vid-en-påle" så satt den givetvis som en hand i handsken för en som tränar och tävlar i BJJ på hög nivå (givet hans meriter). Han hade nog kunnat sitta i "guard" hur länge som helst...

Men ser man till ren styrka och vikt (som kan ha av betydelse) så håller jag Alexandra högre, samt att hon har just nu en kortare tid på ön (less fatigue). Därav ser jag henne som en större tillgång för ett "lag".

Dragkampen. Deras set-up såg märklig ut. Dels så skulle jag inte ha satt Pascal så nära Janne, det störde helt uppenbart Pascal. Pascal's teknik som ankare var helt bedrövlig, han utnyttjade inte sin kroppsvikt genom att stå vid sidan av repet med i princip ryggen mot havet (såg helt befängt ut!). Jag hade satt Alexandra längre bak, kanske som ankare. Splittat upp man-kvinna-man-kvinna bättre.
2018-04-18, 16:58
Avstängd
konstapels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heavenorlasvegas
//

Vi kan nog vara eniga om att arge snickaren som programledare är en ren katastrof.
Ingen som helst auktoritet och att dessutom så tydligt visa ställning för Pascal borde diskvalificera hela tävlingen på en gång.

Att programledaren dessutom spär på mobbningen visar på en svag karaktär.

Paolo var oerhört mycket bättre och det visar sig i farmen. Istället för att bryta ner och söndra försöker han teambuilda och han har en naturlig auktoritet som inte många vågar stå emot.
2018-04-18, 17:22
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Mest troligt zinkpasta.

Edit: Det borde Johaug använt i stället om det nu är någon som tror på hennes påhittade historia.
Senast redigerad av Onkel-Ben-ny 2018-04-18 kl. 17:44.
2018-04-18, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InnesI
Tycker Alexandra skötte sig bäst senast när hon sa att hon verkligen förstod varför de flesta irriterade sig på Janne men också hur hon starkt ogillade att man behandlade honom med mobbningstendenser på grund av det. Klokt naturligtvis. Erkänner Jannes klumpighet men samtidigt klar nog att fördöma de andras låga beteende gentemot honom. Så här långt har hon stått med ryggen rak. Cred till henne!

Jag ser inte på dokusåpor förutom Robinson. Så det jag skrev var i relation till Robinson som program. Vad som händer i Big Brother har jag ingen aning om. Det jag sett av Robinson är dock att det verkar mycket svårt att gå hela vägen om man kommit in som joker. Så det jag skrev underförstått var att jag inte tror någon joker lyckats vinna Robinson. Jag har inte sett alla säsonger men jag minns det som att de oftast åkt ut relativt tidigt på grund av att de andra redan svetsat ihop sina pakter alternativt inte ser en joker som värdig vinnare. Jag kan naturligtvis ha fel i något enskilt fall men generellt verkar det vara negativt att komma in i efterhand.

Nja, det är väl olika. I alla (?) de tidiga säsongerna var det öråd och/eller tittarna som röstade på sin favoritkandidat.

Det har inte varit örådsröstning på länge om vem som ska vinna just av den enkla anledningen att man inte ska rösta bort jokrarna.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in