Citat:
Ursprungligen postat av
Onkel-Ben-ny
Hur mycket jag än ogillar Pascal så måste jag medge att han står i särklass fysiskt. Inga stora muskler men perfekt komponerade att klara av alla fysiska utmaningar om det nu inte gäller bänkpress eller styrkelyft.
Säger inte nödvändigtvis emot, han har absolut en bra "ratio" för att lyckas i fysiska utmaningar. Ser man till den där övningen "klamra-fast-sig-vid-en-påle" så satt den givetvis som en hand i handsken för en som tränar och tävlar i BJJ på hög nivå (givet hans meriter). Han hade nog kunnat sitta i "guard" hur länge som helst...
Men ser man till ren styrka och vikt (som kan ha av betydelse) så håller jag Alexandra högre, samt att hon har just nu en kortare tid på ön (less fatigue). Därav ser jag henne som en större tillgång för ett "lag".
Dragkampen. Deras set-up såg märklig ut. Dels så skulle jag inte ha satt Pascal så nära Janne, det störde helt uppenbart Pascal. Pascal's teknik som ankare var helt bedrövlig, han utnyttjade inte sin kroppsvikt genom att stå vid sidan av repet med i princip ryggen mot havet (såg helt befängt ut!). Jag hade satt Alexandra längre bak, kanske som ankare. Splittat upp man-kvinna-man-kvinna bättre.