2018-04-17, 03:34
Medlem
X-faktums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rikastistorstan
Förstår inte varför så många stör sig på Dessie? Hon är söt, smart och väldigt empatisk. Hon vågar stå för sina åsikter och vågar säga ifrån när en hel grupp går på en person(Victoria, John). Hedersamt. Visst, feminist, men mest på ett sånt där ungdomligt naivt sätt. Träffar hon en riktig man så försvinner nog dom tendenserna fort. Pascal och hans lilla docka vill jag dock bara ha ut asap. Det jobbigaste av allt just nu är att Lillemor och Johan har varsin amulett. Två fruktansvärt enerverande individer.
Håller med. Dessie är den skönaste typen i programmet - har många olika kvaliteter - hon förtjänar att vinna.
De flesta som stör sig på henne gör nog det för att hon har en så stark karaktär, är kaxig och snackar stockholmska, är från Stockholm. För mig hade hon fått vara från Göteborg eller Sundsvall eller annan stad, jag hade gillat henne ändå. Kaxigheten hon har, den har hon täckning för. Många människor, i programmet finns ett antal, är kaxiga - utan att ha något att backa upp det med, utan att ha något att komma med.
Som sagt, Dessie är överlägset coolast i programmet.
2018-04-17, 05:49
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av X-faktum
Håller med. Dessie är den skönaste typen i programmet - har många olika kvaliteter - hon förtjänar att vinna.
De flesta som stör sig på henne gör nog det för att hon har en så stark karaktär, är kaxig och snackar stockholmska, är från Stockholm. För mig hade hon fått vara från Göteborg eller Sundsvall eller annan stad, jag hade gillat henne ändå. Kaxigheten hon har, den har hon täckning för. Många människor, i programmet finns ett antal, är kaxiga - utan att ha något att backa upp det med, utan att ha något att komma med.
Som sagt, Dessie är överlägset coolast i programmet.
Skön typ och coolast? Ser inget större underhållningsvärde i henne och de få meningar hon yttrar i varje program känns inte särskilt spontana. Att hon spelar spelet bra får jag ge henne.
2018-04-17, 06:47
Medlem
Provrorsbarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av X-faktum
Nja, i så fall för att DK tidigare i programserien, för ett par avsnitt sedan, outade sig såsom mobbad när han var yngre. Jag har varit på min vakt gällande den snubben, det är nåt som inte riktigt stämmer - han känns som en lirare som själv kan vara en sorts mobbare. När han sa det där om Johan, så framkom nog den lite mer äkta, sanna Johan....

Fast det är väl inte mobbing. Han sa det ju för att Johan och Lillemor HELA tiden gnäller om hur hungriga och orkeslösa de är och att DK då menar att Johan borde ätit upp sig lite innan programmet, för man vet att i Robinson är det låg tillgång på mat.
2018-04-17, 07:32
Medlem
InnesIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provrorsbarn
Fast det är väl inte mobbing. Han sa det ju för att Johan och Lillemor HELA tiden gnäller om hur hungriga och orkeslösa de är och att DK då menar att Johan borde ätit upp sig lite innan programmet, för man vet att i Robinson är det låg tillgång på mat.

Precis. Jag ser inget konstigt i det han sa. Däremot kan man ifrågasätta Johan och Lillemor. De där två som alltid hänger ihop, ja de sitter närmast ihop. Dessutom skapar de egna fördelar för sig själva som de legitimerar genom resonemang med varandra. Jag tror de flesta har stött på den typen av människor tidigare. Enerverande...
2018-04-17, 09:07
Medlem
Dessa breven dyker upp så löjligt. Sitter i en flaska mitt i gruppen.

Ni som säger att de bor på hotell med mera. Spelar de bara att de är hungriga?
2018-04-17, 09:34
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Detevigaaviga
Ja Dessi är en riktig överklasstjej som vet hur man hanterar sociala sammanhang.

Ungefär som "Bröli" när det begav sig
2018-04-17, 10:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av threefifty
Dessa breven dyker upp så löjligt. Sitter i en flaska mitt i gruppen.

Ni som säger att de bor på hotell med mera. Spelar de bara att de är hungriga?

Reagerade på samma sak först. Men med tanke på att de är omgivna av kameror hela dagarna, så är det väl lätt för dom att stoppa ned ett brev i en flaska, utan att någon ser.
2018-04-17, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fibulavinter
Inte anabola steroider kanske men antagligen någon typ av testosteron terapi. Finns såklart undantag vilket Nick kan vara. Det hör till ovanligheten att kunna hålla den muskelmassan vid den åldern.
Ovanligheten är att väldigt få i den åldern orkar/har lust att träna så mycket som det behövs för att kunna se ut på detta sätt.
Gör man det är det inget problem att se ut som han. Mtp att han tränat så mycket tidigare så har han ju mycket att falla tillbaks på.
2018-04-17, 11:51
Medlem
Pantheraduss avatar
Ja, Dessie är smart, det kan man vara trots att man ganska nyligen gått ut gymnasiet, och det har fler från farmen t ex gjort (oftast tjejer, Jannike var 20 och kom till final med sin Erik, och Cornelia Nordenson var också 20, 2014 och kom långt) och jag kommer ihåg den s k Mowgli som var 19 år när han var med i första robinson (en av de bästa robinson dessutom och han kom ganska långt).
Så klart att Dessi kan ha vassa knivar i lådan...

Angående Victoria så har hon sjunkit lite, hon har plattat till Janne verbalt. Men en sådan som Dessi förstår att det här kan ta skada för laget vad gäller pristävlingar, och ö-råds tävlingar vilket inte är så kul.

Någon sade att när jag skrev om Dessi och DK fick jag höra att det var ett skämt. https://www.flashback.org/t2919619p164 Men då skrev denne fel till mig längst ned på sidan.

Victoria Heaps låter inte som att hon är gift med en svensk i alla fall. Kan mycket väl fått in, bjudit och gett gåvor, till s k "kärlek" på annat håll...?
Det är så det fungerar här i landet. Nja, hon verkar vara en sådan som kan trycka ned andra, efter jokrarna och Janne förstås kan hon stå på tur från Pascal gänget om det inte är sammanslagning.

Själv håller jag på DK, men han verkar inte bli lika uppskattad i lag Nord, han ger ju i varje fall förslag. Det är Johan (som är som en tjej) och Lillemor som håller på, och de lagar för många munnar att mätta. Hoppas det kommer någon och rör om i grytan i det laget.

Skall bli spännande med dagens pristävling, men lag Nord får anses favorit då jag tror att Janne i lag syd har blivit på psykiskt sätt, en svag länk, om inte Rick hjälper honom så att han inte känner sig utfrusen.
2018-04-17, 12:10
Medlem
Wandras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snake.Plissken
Dessi växer för varje gång hon är i rutan. Smart, cool, har koll på spelet, empatisk och utstrålning. Kan tänka mig att ingen av deltagarna tänker något ont om henne, hon flyger smidigt med sitt spel under radarn och bemöter varje deltagare som han eller hon vill bli bemött. Riktigt snyggt spelat! Min röst på årets Robinson går till dig, du gör det perfekt! Ska bli spännande att se vad som händer om du är med till sammanslagningen och kan börja spela på riktigt. Hatten av Dessi.

Hon må vara hur trevlig som helst men hon skulle knappast kunna överleva själv på en öde ö. Det är nog bara Rick och ngn till som skulle fixa.
2018-04-17, 12:17
Medlem
TheOneEyedSnakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wandra
Hon må vara hur trevlig som helst men hon skulle knappast kunna överleva själv på en öde ö. Det är nog bara Rick och ngn till som skulle fixa.
Månsson. Frågan är väl snarast om den öde ön skulle överleva Månsson?
2018-04-17, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrandOldParty
Vi får väl se hur bra eller dålig den är ...

Vad är din relation till Dessie? Jag gissar på att du står henne väldigt nära med tanke på hur gott du talar om henne. Vi talar alltså om en ung flicka från Stockholm som varit med i scouterna.

Du säger att hon har högst IQ på ön, att hon styr och ställer likt spindeln i nätet och att hon är en maffialedare. Nej, det är snarare tillfälligheter som tillåtit henne att komma dit hon är, vilket vid det här laget är en mycket stark position i Pascal-pakten. Personligen tycker jag om Dessie, hon är en av mina favoriter i lag Syd tillsammans med Rick, men du får nog se över din tidigare kommentar för den går inte riktigt att ta på allvar, även om jag mycket väl kan se henne vinna hela kalaset.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in