2018-04-18, 06:48
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Oj, jävlar. Det där känner jag inte till.

Är du säker?

Om hamstern och bilden låg i samma påse är det riktigt konstigt. Det luktar freak lång väg.

En hamster är fö en tänkbar startpunkt för en ung person som utvecklar sadistiskt beteende.

Är du säker på att din info är korrekt?
Scrolla ner tills du kommer till artikeln som är fotad:
https://dacostarkivet.wordpress.com/2017/08/25/kazuko-toyonaga-1986/
Citera
2018-04-18, 06:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Oj, jävlar. Det där känner jag inte till.

Är du säker?

Om hamstern och bilden låg i samma påse är det riktigt konstigt. Det luktar freak lång väg.

En hamster är fö en tänkbar startpunkt för en ung person som utvecklar sadistiskt beteende.

Är du säker på att din info är korrekt?
Japp. Fråga Develi som var den som citerade från någon dansk dagstidning från tiden.
Själv ska jag krypa till kojs och drömma om en hamster nu. Mördarhamster eller hamstermördare eller vad det nu kan tänkas bli. /Natti
Citera
2018-04-18, 07:10
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av morboso
Den här platsen som är så speciell (texten du citerade försvann när jag citerade dig, hugade läsare får klicka på "tillbaka"), jag tvivlar på att den skulle ha blivit det bara genom att en strippa rörde vid det stället. Jag tror att vi än en gång har en lögn kring en kärna av sanning. Här skedde enligt min teori något som var en milstolpe i PMs sexuella erfarenheter.
Precis så har jag också tänkt.
Att han närmast beskriver platsen som helig för honom, i vart fall "mycket speciell", att han alltid haft ett "mycket speciellt förhållande till" till den platsen, "där hon rörde vid den."

"Strippa, speciell plats och rörde vid" kan vara den lilla del av sanning i det som gör platsen så speciell. Men, det handlar knappast om att hon "rörde" vid platsen. Det är något helt annat som hänt.

Handlar nog snarare om att det är PM som "rört" vid strippan. Att han har fått utöva någon brutal sexakt med henne där. Att hon kanske gått med på att vara undergiven, spela med i någon aggressiv form av sex, där han som Kapten Vladimir(or whatever) får dominera henne totalt, kanske bundit henne osv. Fått känna av lite makt, kontroll och uppleva en aning rädsla hos henne, men att det inte gått för långt, denna gång. Han fantiserar om att hon är ett ofrivilligt offer, vilket ökar hans njutning.

Njutit extra av känslan att det skedde i just ubåten. Hans verk, där han är kapten. Kanske han redan där får den extra kickan till sina sadistfantasier, att i ubåtens sköte, djupt ner i vattnet - där han får sin frihetskänsla, sin känsla av att där i mörkret, i vattnet där man är alldeles ensam och skyddad - finns ingen bättre plats att utföra äkta våld mot ett helt ofrivilligt offer, en fulländad tortyr med döden som slutresultat. Sadistfantasierna intensifieras. Successivt.

Skulle vara intressant att veta vad denna kvinna skulle ha att berätta om denna händelse.

Här är citatet som försvann:
Vid ett tillfälle möttes de båda världarna när han bjöd in en svensk strippa till sin verkstad. De badade i en av de stora tankarna som Peter Madsen använde för att testa ubåtens motorer.
Det var så trevligt att hon var med hemma i verkstaden där jag byggde ”Freya”, och det är en mycket speciell plats på ubåten, där hon rörde vid den. Den platsen har jag alltid haft ett mycket speciellt förhållande till, säger Peter Madsen i boken

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...por-och-fester
Citera
2018-04-18, 07:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Hahaha, leverera en dröm om en mördarhamster så ska jag analysera.
Ja, det är krångligt. Stundom sekretess, nästa gång lite mer och så får man gissa sig fram via de fragment som framkommer. Vissa ggr har väl den häktade gett tillåtelse likaväl (att det kan läsas upp av rätten).
ASP är snarare det närmaste man kan komma psykopatibegreppet. ASP kräver antisocialt beteende före 15 års ålder som en diagnoskriterie - det andra är en summa poäng.
Ja, det är som sagt flera gemensamma nämnare sett till narcissism.

Antisocial ps heter dyssocial personlighetsforstyrrelse (F60.2) i Danmark. Vad gäller psykopati brukar de i konklusionen prata om karekterafvigelse (se t ex rättssaken Peter Lundin och journalisten K D Jensen).
Narcissistisk ps finns inte som en egen diagnoskod (ännu) i danska ICD-10 utan ligger under "anden type personlighedsforstyrrelse".
Citera
2018-04-18, 07:27
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Bra analys. Just det här om förändringen hade jag en mardröm om. Jag drömde att jag som vanligt samtalade med en väldigt trevlig skribent här på FB. Helt plötsligt droppade skribenten något väldigt obehagligt mitt i en mening, som inte alls stämde med hur jag kände den skribenten. Jag trodde att jag missförstått och bytte snabbt samtalsämne. Men så hände det igen....och igen...och igen. Och till slut stod det helt klart för mig att det var den "snälla" skribenten som var mördaren. Då vaknade jag i full panik!

Och insåg att jag drömt om Madsen och KiM. Det var en vidrig känsla för jag förstod KiMs panik när hon långsamt kommer till insikt om att den "snälle,gulliga" PM är en farlig person och att det inte finns någonstans att fly. Och hur mycket PM njöt av sin lilla lek med KiM. Att se hennes förvåning,förvirring samt hennes dalande självförtroende som bryts ner mer och mer.För att förbytas till fullständig skräck och panik. Sedan vill jag helst inte tänka på fortsättningen för det är för hemskt.

PS. FB-skribenten ÄR snäll/trevlig på riktigt. Men blev på grund utav det, någon slags symbol i min dröm för det osannolika mardrömsscenariot ombord på Nautilus.
Det fetade: Ja,det är därför hans lögner låter rätt trovärdiga. Och därför är PM en mycket farlig person.
Jag förstår att det var en riktig mardröm! Också en bra beskrivning på hur den psykopatiske sexualsadisten Madsen plötsligt "vänt" från att vara trevlig, pratsam, bjuda på kaffe - till att bli ett extremt blodtörstigt rovdjur. Hans njutning i överraskningsmomentet, övermanna Kim, se hennes enorma rädsla och chock över förvandlingen. Och då har det bara börjat, sen inleds en plågsam tortyr av sällan skådat slag.

PS: Sov nu gott, dröm söta drömmar. Hoppas att inte jag var psykopatmördaren i din dröm!
Så du vet, är jag typ så snäll man kan vara - mot de snälla och goda. Mot de onda kan jag däremot vara jävligt elak. Rättvisa. Typ "Gammalt djungelordspråk" från Fantomen hehe
Citera
2018-04-18, 07:48
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diva59
Antisocial ps heter dyssocial personlighetsforstyrrelse (F60.2) i Danmark. Vad gäller psykopati brukar de i konklusionen prata om karekterafvigelse (se t ex rättssaken Peter Lundin och journalisten K D Jensen).
Ja, jag citerade nyss och fetade detta om Lundin.

Fann det intressant i sig att jämföra med PM som även har uttalat "psykopatiske træk" förutom alla andra karaktäristiska..

Lundin:
"karekterafvigelse"
" i usædvanlig grad er personlighedsmæssigt afvigende"

PM:
"en svært afvigende personlighed." live dr
"alvorlig mangel på empati, anger og skyldfølelse" live bt

Lundin:
"udgør en nærliggende og udtalt risiko for andre."
PM:
Når hans afvigende personlighed sammenholdes med hans afvigende seksualitet, udgør Peter Madsen ifølge mentalundersøgelsen - såfremt han dømmes - en fare for andres liv, legeme og frihed."
Retslægerådet vurderer, at han udgør en sådan væsentlig fare for andres liv, helbred og velfæld, at anvendelse af forvaring kan være påkrævet." Live bt

Citat:
Narcissistisk ps finns inte som en egen diagnoskod (ännu) i danska ICD-10 utan ligger under "anden type personlighedsforstyrrelse".
Det är väl detta syndrom det varit het debatt om då det snarare ändrats.
Finns inte i icd i Sverige heller, har väl hamnat under "andra specificerade personlighetsstörningar"

Edit.
Citerade även Jørn Beckmann om Amagermannen. Såg att han uttalat sig kring styckningen då torson hittades, alltså långt innan allt annat framkommit. Rätt intressant läsning.
https://www.mx.dk/nyheder/danmark/story/14916062
Senast redigerad av develi 2018-04-18 kl. 08:01.
Citera
2018-04-18, 08:19
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Var ju inne i går på den sidan och läste b.la om den huvudlösa kvinnokroppen som hittades i Kögebukten 1988. Skulle vara mycket intressant att veta mer om den mördade kvinnan, om fallet är löst eller inte t.ex. Har inte hittat någon info, hur jag än sökt. Ändrat till danska i sökfunktion och startat långt bak i tiden, men icke.

Det enda som stod här var: En del fall dök upp som kom att påminna om Kazukos öde, 1988 dök en huvudlös kvinnokropp upp i Kögebukten, men inget samband gick att fastställa

Tänk om någon kunde hitta lite information om det?! Är ju också i Madsens trakter + att han gillar halshuggning/halsavskärning nu, kanske redan då

Hittade till slut det du skrev om, det underliga om hamstern och fotot på en mörkhårig flicka i samma påse i vattnet nära där kropssdelar av japanskan hittades. Var rätt svårt att läsa ur den gamla fotade tidningen. Att du kunde snappa upp det, vilken spanare du är

Så här stod det om den "sjöbegravda hamstern i plastpåsen: "I går fand dykkere en plastpose med et billede af en mørkhåret pige. Det virkede så mystiskt, att drabsexperterne blev tillkalt. I posen lå en død hamster, som var blevet maritimt begravet.
Alltså, en död hamster ihop med foto av flicka, typ "sjöbregravning". Hur sjukt låter inte denna ritual?
Kan ju vara någon unge som gjort det, men skulle gärna vilja veta om Madsen haft någon hamster vid den tiden?

Senast redigerad av magiciadehex 2018-04-18 kl. 08:21.
Citera
2018-04-18, 08:56
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Var ju inne i går på den sidan och läste b.la om den huvudlösa kvinnokroppen som hittades i Kögebukten 1988. Skulle vara mycket intressant att veta mer om den mördade kvinnan, om fallet är löst eller inte t.ex. Har inte hittat någon info, hur jag än sökt. Ändrat till danska i sökfunktion och startat långt bak i tiden, men icke.

Det enda som stod här var: En del fall dök upp som kom att påminna om Kazukos öde, 1988 dök en huvudlös kvinnokropp upp i Kögebukten, men inget samband gick att fastställa

Tänk om någon kunde hitta lite information om det?! Är ju också i Madsens trakter + att han gillar halshuggning/halsavskärning nu, kanske redan då

Hittade till slut det du skrev om, det underliga om hamstern och fotot på en mörkhårig flicka i samma påse i vattnet nära där kropssdelar av japanskan hittades. Var rätt svårt att läsa ur den gamla fotade tidningen. Att du kunde snappa upp det, vilken spanare du är

Så här stod det om den "sjöbegravda hamstern i plastpåsen: "I går fand dykkere en plastpose med et billede af en mørkhåret pige. Det virkede så mystiskt, att drabsexperterne blev tillkalt. I posen lå en død hamster, som var blevet maritimt begravet.
Alltså, en död hamster ihop med foto av flicka, typ "sjöbregravning". Hur sjukt låter inte denna ritual?
Kan ju vara någon unge som gjort det, men skulle gärna vilja veta om Madsen haft någon hamster vid den tiden?

Ja, jag såg det där men fann nada då jag kollade.

Jag må då säga att danskarna är ett kapitel för sig själv.. vore väl nåt för PM att ha på väggen?
https://www.horsenskunstmuseum.dk/souvenir-1987/
Bild på hela kollektionen:
http://www.michaelkvium.com/files/works/paintings/1987souveniers_hd.jpg
Citera
2018-04-18, 09:26
Medlem
Citat:

Oj!

Tack för info. Jag säger då det ...

Påsen med bilden (på en mörkhårig flicka) och hamstern hittades alltså intill japanskans kvarlevor ("Titta, här finns nåt mer!"), och detta är en riktigt sjuk grej. Klart intressant.

Fram tills nu kunde jag inte ens tänka mig att man kunde dumpa en döda hamster och ett porträttfoto i en plastpåse, i vattnet. Det är bara en störd person som kommer på en sån här grej.

Japanskans fysik är ju också iögonfallande. Hon var inte bara nätt, som Kim Wall - japanskan var pytteliten: 150 cm lång och ung 45 kg tung, enligt artikeln ... och att PM är en liten skit (172 cm) är allmänt känt. Han matchade offret fysiskt.

Troligen var det inte PM som dödade henne, men hon bör ju ha varit ett lämpligt offer för någon som var oerfaren och fysiskt klen. Jag betvivlar att PM besatt några större kroppskrafter när han var 15 år.

Alltihop är tänkvärt ...

Och så har vi vattentemat också, i dubbel version (mordoffer + hamster), och offrets hårfärg matchade flickan på fotot (mörkhårig).

Och även om PM är oskyldig så bör ju hamsterfyndet (se där vilket sjukt nyord som dök upp) sätta igång alla varningslampor. En riktigt störd jävel bör ha varit i farten.

Japanskan var turist också, och var alltså sårbar. Hon saknades inte på direkten, hon kan ha behövt hjälp osv. Ett lämpligt offer för ett rovdjur var hon hur som helst.
Citera
2018-04-18, 09:27
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ja, jag såg det där men fann nada då jag kollade.

Jag må då säga att danskarna är ett kapitel för sig själv.. vore väl nåt för PM att ha på väggen?
https://www.horsenskunstmuseum.dk/souvenir-1987/
Bild på hela kollektionen:
http://www.michaelkvium.com/files/works/paintings/1987souveniers_hd.jpg
Usch, så makabert! Hur kan det ens tillåtas att visas och kallas för "konst"?
Och vad tavlan kallas? Och inledande texten under? Anhöriga underrättade och inbjudna till utställningen?
"Enligt Kvium själv är serien uttrycket för den mest grymma, våldsamma och extrema sidan av maskulin sexualitet."
Ok, han får det nästan att låta som något normalt men ändå extremt grym - den våldsamma sidan av den manliga sexualiteten?

Citat:
Souvenir, 1987
Billedet ‘Souvenir’ indgår i en serie på ni malerier, som på makaber vis skildrer et parteret kvindelig. På billederne ses henholdsvis over- og underarme, ben og et kvindehoved. De mere eller mindre blodige kropsdele er realistisk malet med tydelige skygger på en kvalmende grøngul baggrund.

Ifølge Kvium selv er serien et udtryk for den mest rå, voldelige og ekstreme side af maskulin seksualitet. Ligets tilstand er således resultatet af en mands brutale handling og sygelige begær. Konkret er ’Souvenir’-serien inspireret af en virkelig hændelse: en uopklaret drabssag fra 1986, hvor en ung japansk kvinde blev fundet parteret i fem dele i Københavns Havn.
[‘Souvenir’ indgår i en serie på ni malerier, som på makaber vis skildrer et parteret kvindelig. På billederne ses henholdsvis over- og underarme, ben og et kvindehoved. De mere eller mindre blodige kropsdele er realistisk malet med tydelige skygger på en kvalmende grøngul baggrund.
Fan inte klokt, vilken skändning av den styckmördade japanskan.

Konstigt om en sådan här utställning inte blev en skandal. Så motbjudande.

Och i Sverige så reagerar folk med ilska åt små, gulliga anarkistiska rondellhundar.
Citera
2018-04-18, 09:34
Medlem
Citat:

Tack, jo, jag har läst ... alltihop är väldigt intressant.

Det är inte svårt att spontant koppla PM till detta brott, och det enda som egentligen talar emot honom är hans ålder, men det finns förvisso pervomördare (inkl seriemördare) som debuterar tidigt. Tillfället gör tjuven ... Heirens (den enda riktigt unga seriemördare jag kommer på nu) vara bara 17 när han begick sitt första mord.

Jaha, herregud ... vad ska man säga ... om jag inte minns del var PM:s pappa inte bara gammalmodig och sträng. Han var väl rasist också, och vill man försöka koppla PM till detta brott så kan man fundera på en rasistisk komponent (offrets nationalitet). För en djupt störd och j-igt omogen kille som PM kan ju den ha betydelse ...

Och PM:s sena sexdebut tycker jag är ganska obehaglig, med tanke på hur pervers han är.

Var tog sexlusten vägen, var tog frustrationen vägen?

Han måste ju fått utlopp nånstans, och säkerligen tog sig frustrationen otäcka uttryck.

Tids nog får vi nog veta vad PM gjorde i början på 90-talet.
Citera
2018-04-18, 09:34
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Usch, så makabert! Hur kan det ens tillåtas att visas och kallas för "konst"?
Och vad tavlan kallas? Och inledande texten under? Anhöriga underrättade och inbjudna till utställningen?
"Enligt Kvium själv är serien uttrycket för den mest grymma, våldsamma och extrema sidan av maskulin sexualitet."
Ok, han får det nästan att låta som något normalt men ändå extremt grym - den våldsamma sidan av den manliga sexualiteten?

Fan inte klokt, vilken skändning av den styckmördade japanskan.

Konstigt om en sådan här utställning inte blev en skandal. Så motbjudande.

Och i Sverige så reagerar folk med ilska åt små, gulliga anarkistiska rondellhundar.
Intressant att han vet att det är maskulint. ..
Ja, jag blev rent ursinnig att nåt sånt får tillåtas. Han skriver ju för fan att det är om henne det jävla äcklet till "konstnär". Tycker nog tavlorna säger mer om honom själv.
Snacka om att behöva skändas, har ingen dansk reagerat?!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in