Citat:
Ursprungligen postat av
Merwinna
Man behöver ju inte ha sett TV-serien för att kritisera projektet. Det räcker att man vet att den ska handla om polisutredningen efter mordet. Och att den kommer att vara klar mindre än två år efter mordet. Och att mordoffrets egna föräldrar medverkar. Det räcker bra... Jag är för övrigt inte den enda som tycker att de hade alldeles för bråttom med att göra fiction av det här; det diskuteras på många ställen.
Nu blottar du din egen okunskap igen. Försäkringsersättning vid brand täcker inte affektionsvärdet av det förstörda, utan endast det nominella värdet. Det är därför man förvarar inventarielistor tillsammans med kvitton och foton i bankfacket... Har man inget sådant att redovisa, så får man ett schablonbelopp.
Du borde lära dig att tänka i alternativ. Det kan för all del vara som du tror. Men det kan vara på flera andra sätt också. Det är BRA att föräldrarna själva får komma till tals i Skavlan och förklara. (Du ondgjorde dig även över det.) De är ju ohörda här. Så fort nyheten kom ledde det till vilda spekulationer UTAN att makarna Wall tillfrågats. Vänta med kritik och spekulationer tills du lyssnat på dem.
När det gäller skadestånd så handlar det egentligen inte om pengar. Utan om att vi i samhället sett och bekräftar de anhörigas lidande. Att då som i fallet Ebba, få 60 000 kr är ju ingen bekräftelse utan snarare en kränkning. Hon var 11 år och pappans enda barn. Men mer än så var inte hans förlust för alltid värt. (Medans ett sketet källarinbrott kan värderas till 35 000 kr.)
Det är sant att jag inte är insatt i försäkringar. Du är tydligen väl insatt. Men jag vet att materiella ting är högre försäkrat än den "statliga försäkringen" skadestånd till brottsoffer. Det tror jag vi alla tycker.
I det här fallet är vars 150 000 kr "kaffepengar" i sammanhanget.
Det är helt och hållet PMs verk som kostat Danska staten, säkert miljarder från dag ett.
Och han kommer att fortsätta kosta Danska staten livet ut.
Kim har bara gjort en intervjuförfrågan. Allt de andra stod PM för.