2018-04-17, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joi
I dragkamp kör man väl den starkaste längst bak som ankare, så det var nog samma metod dom tänkte sig här.
Dom skulle haft tillgång till Månsson den oövervinnlige.
Han hade gjort sig till ett med ön och varit ett orubblig ankare.
Fast nu var ju han med Nord men med tanke på att han blev utröstad kanske han ställt upp för Syd.
O Månsson o Månsson varför har du svikit oss?
Var finns Månsson?
Överallt och ingenstans.
2018-04-17, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Argh123
https://streamable.com/ulbkf
Johan som Tarzan i kvällens avsnitt!
Aha jag trodde det var en lian i vinden.....
2018-04-17, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CaseyRyback
Sant. Han har perfekt Robinson-kropp. På rak arm kan jag inte komma på nån med bättre kropp sen starten 1997.

Ja ja, vi vet att du vill ligga med Pascal
2018-04-17, 23:07
Medlem
Håller helt med Alexandra att Pascal både är elak och obehaglig och jag blir lika äcklad jag av honom och Nicoline. Ett kuttersmycke utan hjärna och en mobbare med komplex utan dess like!!

Hoppas fler i lag syd börjar se igenom Pascal och kastar honom åt helvete i nästa öråd och sen kan hans lilla knulldocka kastas till vargarna efter det!
2018-04-17, 23:21
Medlem
mr.demons avatar
Är Alexandra Grekisk?
2018-04-17, 23:31
Medlem
Krickedixans avatar
Jag tycker gänget med Pascal i spetsen börjar bli läskiga. De tycker att de nya är skit och fattar inte att de smarta här är Rick och Alexandra. Alexandra har genomskådat dem men frågan är bara hur fasiken de nya ska kunna rösta ut någon av de andra och röra om lite.
Victoria och Nicoline tillför inget och dessutom stod Victoria helt fel i dragkampen hon kan inte ha tillfört så mycket och sedan skylla allt på Jan.
Vuxenmobbning kallas det
2018-04-17, 23:36
Avstängd
konstapels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gustav2adolf
Kan inte fatta att de 3 nya inte kunde räkna ut att de var tvungna att ihop med caroline rösta bort pascal och gänget. Jävla nötter.
Pascal är förövrigt ett jävla äckel.

Ja, stort misstag som de kommer att få betala för. Vi ser nog inte riktigt i vilken omfattning Pascal manipulerar de andra, den råttan.
Han är nog inte dummare än att om folk skulle få tillfälle att fundera lite så skulle de komma på att det är han som drar ner stämningen i laget.
Han tjänar på att söndra och härska, typiskt för en narcissistisk personlighet.
2018-04-17, 23:50
Medlem
GrandOldPartys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krickedixan
Jag tycker gänget med Pascal i spetsen börjar bli läskiga. De tycker att de nya är skit och fattar inte att de smarta här är Rick och Alexandra. Alexandra har genomskådat dem men frågan är bara hur fasiken de nya ska kunna rösta ut någon av de andra och röra om lite.
Victoria och Nicoline tillför inget och dessutom stod Victoria helt fel i dragkampen hon kan inte ha tillfört så mycket och sedan skylla allt på Jan.
Vuxenmobbning kallas det

Pascal gör bort sig när han kallar utmanarna för tre "nissar", visst Jan kan man kalla en "nisse", men Rick och Alexandra?!

Pascals verkliga jag kommer fram mer och mer. En väldigt omogen och självupptagen individ. När det går bra är det tack vare honom, går det dåligt så är det alla andras fel. En fjant utan riktiga ledaregenskaper, bara hans egen önskan att vara det och hybris över sig själv. Var pinsamt när han pratade om hur dåliga utmanarna var och inte tillförde något. Förra örådstävlingen var definitivt Alexandra och Rick bäst på. Kan sätta rätt mycket på att Alexandra är den med störst råstyrka i laget, hon skulle lätt slå Pascal i Marklyft. Pascal som stod som en idiot i dragkampen och inte verkade tillföra mycket han heller. Pascal har bra fysik för de flesta tävlingar, men han är inte särskilt stark, utan hans styrka är uthållighet och kroppskontroll. Sedan är hans "mindset" inte särskilt bra när han påverkas negativt av Jan. Sitt mindset behöver han jobba på (och allt annat också).
2018-04-18, 00:07
Medlem
Titanicsurvivors avatar
Finns det någon som tillför mindre än Nicoline, både rent programnässigt och framförallt för sitt lag?

Kan knappt sova eftersom det finns så onda människor som Pascal Mazza Ramsby förresten. Enormt mycket mobbarmentalitet och otroligt omogen. Sjunker som en sten både mentalt och synnerligen sympatilös människa. Riktig narcissist! Önskar verkligen honom olycka i livet, men det lär han ju inte behöva eftersom alla hans nära och kära ser hur apskaftet beter sig. PT dessutom! Tillåt mig att skratta...
2018-04-18, 00:12
Medlem
GrandOldPartys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Han.Jelin
Riktigt löjligt att skylla hela förlusten på Janne, en enda människa. Även om han kanske var den största svagheten i den tävlingen så hade ju självklart Nord också svagheter och deras planka var ju stabil. Riktigt fult av dem också att prata skit om honom när han går iväg.

Jag förstår inte heller varför Pascal nu vill ha ut dem andra två, Rick och Alexandra(?). De nya gjorde ett misstag som inte tog över laget med Carolin förra örådet. Jag hoppas Rick är nöjd när han åker ut... säg vad man vill om Janne men han såg igenom Pascals skitsnack.

Verkligen. Jan var väl inte särskilt bra, men han tillförde garanterat mer än vad Nicoline och Victoria gjorde rent fysiskt. Hade laget röstat ut Nicoline i förra örådet och haft Carolin istället för henne hade de haft bra chans att vinna. Nicoline lär inte ha någon dragstyrka alls.

Tror det handlar om att Alexandra och Rick inte är några personer som blir imponerade av honom. Pascal har ett stort behov av att vara i centrum och att vara beundrad. Tror nog han känner lite mindervärdeskomplex inför både Rick och Alexandra. Ricks erfarenhet, mogenhet och CV är något Pascal aldrig kommer komma i närheten utav, sedan har Rick en trygghet i sig själv och ett äkta självförtroende och det skrämmer nog Pascal. Tror inte heller att Pascal (eller Ranelid Jr) gillar att en kvinna har kommit som med största sannolikhet är starkare än honom i ren råstyrka. Därför Pascal knappt tittat eller tilltalat henne - hon stör hans narcissistiska självbild. Därför han så gärna ville ha ut Nick då han var en person som naturligt ställde sig över Pascal i hierarkin, en roll som Pascal ville ha, men inte klarade utmana Nick om, annat än att rösta ut honom.

Carolin hade nästan helt rätt när hon sa att nu kommer vi förlora varenda tävling efter Nick röstats ut, en tävling har lag Syd lyckats vinna efter Nick lämnade. Under den korta tid Nick var i laget vann de tre ...

Pascal ogillade även Carolin mycket. Är nog samma där att Carolin inte alls imponeras av Pascal och det är det som är viktigaste för honom. Pascal vill känna att han är ledaren som bär laget på sina axlar och blir beundrad av alla. Ska bli intressant att följa Pascal i en sammanslagning där en så självsäker och naturlig ledare som Henrik kommer finnas med ...
Senast redigerad av GrandOldParty 2018-04-18 kl. 00:26.
2018-04-18, 00:47
Medlem
Banangurkazzs avatar
varför grät (victoria va, hon som hade sitt eget läger?) att alla var så dumma mot henne men nu visar hon sig själv vara precis lika elak mobbare mot Janne?
2018-04-18, 01:50
Medlem
Centipedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InnesI
Jag menar snarare att en joker alltid till sist kommer ses som en person som inte varit med under hela programmets gång. Därför kommer de aldrig att kunna vinna. Möjligen finns det något enstaka exempel på en joker som lyckats ta hem alltihop men så fort det avgörs via omröstning tror jag det blir svårt för någon som kommit in under tävlingens gång.

Vilken IQ någon av deltagarna har kan dock varken du eller jag avgöra utifrån en kraftigt vinklad tv-show. Sådana spekulationer nedlåter jag mig inte till.
Men svenska Robinson brukar ju inte avgöras genom röstning utan det brukar var en final mellan två stycken som får simma klättra och springa i mål.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in