2018-04-16, 22:36
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Det står i artikeln att han traff henne då han hadde en verkstad i Albertslund. I din timeline nämns Albertslund i 1999.
Ja, det är under ett foto där då denna uppgift finns:
http://nyheder.tv2.dk/krimi/2017-08-26-her-er-portraettet-af-peter-madsen

Kartläggning dvs bättre översyn kan ge sammanhang som i sig kan bli intressanta.

Btw. Man har så lätt att feltolka vilda ungdomar ihop med auktoritära fäder. Spoiler för de har inte ett dugg med saken att göra men ordvalet tål att ha med i åtanke kring den unga PM och hans buttra far:
Senast redigerad av develi 2018-04-16 kl. 22:40.
Citera
2018-04-16, 22:42
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ja, det är under ett foto där då denna uppgift finns:
http://nyheder.tv2.dk/krimi/2017-08-26-her-er-portraettet-af-peter-madsen

Kartläggning dvs bättre översyn kan ge sammanhang som i sig kan bli intressanta.

Btw. Man har så lätt att feltolka vilda ungdomar ihop med auktoritära fäder. Spoiler för de har inte ett dugg med saken att göra men ordvalet tål att ha med i åtanke kring den unga PM och hans buttra far:

Satte inn lite mer info i mitt senaste innlegg.
Citera
2018-04-16, 22:56
Medlem
Citat:
Den uppgiften du efterfrågar finns på hans blogg, inlägget heter sorg, skrivet 2015, det är en tjeckisk student som heter Iwa med på resan så det går kanske att kolla årtal via hennes namn.
https://ing.dk/blog/handler-sorg-177148
Men var han på mördarturné vore det väl mer troligt att han vore ensam dit?

Jag har redan lagt en påbörjad i tråden men det var för att reda ut det sammelsurium kring hans liv då han bor överallt - på madrasser i verkstäder osv.
Bara att dra ifrån och lägga till så den blir mer komplett.

Diva59 skrev nyss ett inlägg om "företag i Rødovre, där PM gick som svetsarlärling som 27-åring"
(FB) Svenska Kim Wall hittad död sedan danska ubåten UC3 Nautilus havererat (2017-08-11)
Kan det vara att han stavar hennes namn fel. Kanske heter Ewa.
Citera
2018-04-16, 22:59
Medlem
develis avatar
Citat:
Det står i artikeln att han traff henne då han hadde en verkstad i Albertslund. I din timeline nämns Albertslund i 1999. (han säger själv att han ville til stjernene i den verkstan, alltså en raketverkstad. Han även bor där i på rum 241 på Danmarks internationella Kollegium, verkstan ligger i källaren )
Finns lite mer anspelningar än att bara vara två studenter som drar iväg på tur till Norge:
"Iwa og jeg går fra den gamle, faldefærdige remise. Vi er meget stille. Hun læner sit hoved mod min skulder. Jeg mærker duften af hendes hår, og er glad for at være blandt de levende."

Är det här han bodde?
https://aub.dk/
Citera
2018-04-16, 22:59
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greyhoundbus
Kan det vara att han stavar hennes namn fel. Kanske heter Ewa.
Tjeckisk version?
Citera
2018-04-16, 23:07
Medlem
trngws avatar
Citat:
Inte det minsta, det är vitt skilda ting mellan ECT ochn förbjuden lobotomi bak i tiden. Fortsättningsvis finns neurokirurgi (DBS) mot tvångssyndrom osv ej heller att jämställa.

Förresten är det inte ens intressant gällande PM som uppenbart har en personlighetsstörning sett till det som framkommit via RPU.

Du kanske skulle ta och läsa på lite för en gång skull, istället för att bara prata i nattmössan. Som vanligt helt utan någon som helst faktauppbackning...

Men visst skulle det kunna användas på PM, som någon föreslog, det är bara att vrida på tills man får bort de egenskaper man vill ha bort. En hel del fler lär också försvinna, men eventuella bieffekter har man redan ignorerat samtidigt som man bestämde sig för ECT, eftersom man aldrig vet riktigt vilka det blir. Men det lär som sagt inte hända PM.
Citera
2018-04-16, 23:10
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Du kanske skulle ta och läsa på lite för en gång skull, istället för att bara prata i nattmössan. Som vanligt helt utan någon som helst faktauppbackning...

Men visst skulle det kunna användas på PM, som någon föreslog, det är bara att vrida på tills man får bort de egenskaper man vill ha bort. En hel del fler lär också försvinna, men eventuella bieffekter har man redan ignorerat samtidigt som man bestämde sig för ECT, eftersom man aldrig vet riktigt vilka det blir. Men det lär som sagt inte hända PM.
Det kan INTE användas på PM sett till personlighetsstörningar.
Det är INTE vad som är inklusionskriterier till behandling.

Neurokirurgi med nervstimulering eller ECT är INTE att jämföra med forna lobotomin.

Jag är klar med dig för jag är dels ointresserad och det är dels off topic i mitt tycke.
Ha en fortsatt fin natt.
Citera
2018-04-16, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av morboso
Intressant inlägg! Jag håller med om att det är en rimlig teori att PM skulle ha mördat innan. Det jag har fetat i inlägget sätter ord på en obestämbar känsla av tvivel jag har haft angående att det skulle vara hans första dåd av våldsam/sexuell natur. Och det är hans narcissistiska drag som i sådana fall sätter käppar i hjulet för honom, tacka fan för det uppblåsta egot. Annars hade han nog haft vett nog att se till att hans planering var vattentät(are). Jag vet inte om jag tror att de tidigare ubåtarna är realistiska brottsplatser, men de borde undersökas - better safe than sorry. Jag tänker att ubåten som mordplats var en del av eskalationen så att säga.
Något skumt är det. Om PM varit psykiskt sjuk vid gärningen så hade jag utan vidare köpt att det var hans debutmord.
Men så var som bekant inte fallet. En gärningsman av den här kalibern föds ju inte över en natt. Och det tycks inte polisen heller tro. Problemet är att de inte hittar något!
Polisen har faktiskt varit nere och kikat på Freya. Det känns som att det är några gravade laxar där, gömda i Freyas historia.

Kraka, Madsens andra ubåt har han ju också förlorat på sätt och vis. Den ubåten var väl sönderrostad och uttjänad när den hamnade på Marint museum. Men jag har aldrig läst att Madsen sörjer Kraka ,så som han sörjde Freya. Det fanns en plats på Freya som betydde väldigt mycket för PM pga att en strippa hade vidrört den,påstod han.(Eller något annat mörkt onämnbart minne kanske?)

Madsen utbrast nästan euforiskt i någon intervju,-En ubåt är ju ren anarki! Att dyka och försvinna och ingen kan spåra dig. (obs! inte ordagrant citat.) Jag tror att det var känslan av fullkomlig makt som gav PM eufori. Att på havets botten kan vad som helst pågå, utan att någon i hela världen har en aning om vad. På havets botten var PM den enväldiga Kejsaren i sitt eget rike med obegränsad makt över liv och död. Så jag tror att om Madsen mördat förr, är en Ubåt på havets botten den ultimata brottsplatsen. Och Freya är en trolig kandidat. Problemet är att PM tömde hela Freya på inredning och skickade till återvinning innan sänkningen. Pga miljöhänsyn (?) påstods det. Eller för att utplåna alla spår av Freyas historia kanske?
Senast redigerad av ottoplommon 2018-04-16 kl. 23:25.
Citera
2018-04-16, 23:16
Medlem
trngws avatar
Citat:
Det kan INTE användas på PM sett till personlighetsstörningar.
Det är INTE vad som är inklusionskriterier till behandling.

Neurokirurgi med nervstimulering eller ECT är INTE att jämföra med forna lobotomin.

Jag är klar med dig för jag är dels ointresserad och det är dels off topic i mitt tycke.
Ha en fortsatt fin natt.

Ja, du är alltid klar med mig...

Lustigt att du är så ivrig att skriva om sådant som inte intresserar dig, men kanske förklarar varför du inte är insatt och pratar i nattmössan.

Läs gärna artikeln...

KAN användas på PM. FÅR sannolikt inte användas på PM. Två väldigt olika saker.

Neurokirurgi är ett samlingsbegrepp vilket kirurgisk lobotomi faller inom.
Citera
2018-04-16, 23:24
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Något skumt är det. Om PM varit psykiskt sjuk vid gärningen så hade jag utan vidare köpt att det var hans debutmord.
Men så var som bekant inte fallet. En gärningsman av den här kalibern föds ju inte över en natt. Och det tycks inte polisen heller tro. Problemet är att de inte hittar något!
Polisen har faktiskt varit nere och kikat på Freya. Det känns som att det är några gravade laxar där, gömda i Freyas historia.

Kraka, Madsens andra ubåt har han ju också förlorat på sätt och vis. Den ubåten var väl sönderrostad och uttjänad när den hamnade på Marint museum. Men jag har aldrig läst att Madsen sörjer Kraka ,så som han sörjde Freya. Det fanns en plats på Freya som betydde väldigt mycket för PM pga att en strippa hade vidrört den ,påstod han (eller något annat mörkt onämnbart minne kanske?)

Madsen utbrast nästan euforiskt i någon intervju,-En ubåt är ju ren anarki! Att dyka och försvinna och ingen kan spåra dig. (obs! inte ordagrant citat.) Jag tror att det var känslan av fullkomlig makt som gav PM eufori. Att på havets botten kan vad som helst pågå, utan att någon i hela världen har en aning om vad. På havets botten var PM den enväldiga Kejsaren i sitt eget rike med obegränsad makt över liv och död. Så jag tror att om Madsen mördat förr, är en Ubåt på havets botten den ultimata brottsplatsen. Och Freya är en trolig kandidat. Problemet är att PM tömde hela Freya på inredning och skickade till återvinning innan sänkningen. Pga miljöhänsyn (?) påstods det. Eller kanske för att utplåna alla spår av Freyas historia kanske?
Håller med dig - Freya är skum av flertal anledningar. Han pratar återigen i gåtor kring ubåten och har en helt euforisk känsla av makt då han smyger omkring på botten.
Första "barnet" är säkert av stor betydelse.
Lever hon öht? Finns det nån svensk strippa som försvann 2000-2002?

Jag tror han främst agerat på land sett till mord eller brutala överfall, jag tror han rört sig i prostituerades kretsar och avancerat över tid. Han kan ha haft fetischer på ubåten, den där platsen med stor betydelse som strippan vidrört?
Fantasin kan ha avancerat i takt med prototyperna till Nautilus som Grand finale.
Citera
2018-04-16, 23:25
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Finns lite mer anspelningar än att bara vara två studenter som drar iväg på tur till Norge:
"Iwa og jeg går fra den gamle, faldefærdige remise. Vi er meget stille. Hun læner sit hoved mod min skulder. Jeg mærker duften af hendes hår, og er glad for at være blandt de levende."

Är det här han bodde?
https://aub.dk/

Nej, här: https://www.kollegierneskontor.dk/default.aspx?func=kkikportal.roomtypelist&kid=1813 &lang=DK
Citera
2018-04-16, 23:28
Medlem
develis avatar
Citat:
Nej, här: https://www.kollegierneskontor.dk/default.aspx?func=kkikportal.roomtypelist&kid=1813 &lang=DK
Ja, där var jag först och klickade mig vidare för jag trodde det enbart var Campus för studenter.
Han har aldrig nämnt fristående kurser - eller är det maskinmeister utb som är så sent som när han är 28?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in