Citat:
Ursprungligen postat av
trngw
Det kan du tycka om du vill, men det är vad det är, elektrisk lobotomering, till skillnad från kirurgisk lobotomering. Läs artikeln.
Varenda människa som vet och förstår hur elektrisk ström påverkar en människas kropp inser snabbt vad som händer när man applicerar den ström och spänning som används vid "ECT", eller på ren svenska - elektrisk lobotomering.
När jag skrev om detta härom dagen så tyckte vissa att jag var ute och cyklade. Gjorde sig lustiga över det jag skrev. Bra att vissa här har klargjort hur elchocker/elbehandling fungerar. Självklart påverkar det hjärnan, det är ju därför man utför såna. Främst på paranoida schizofreniker och såna med fruktansvärd ångest och mycket djupa depressioner. Påminner återigen om min bekanta som BAD att få behandlingarna för att slippa en del av sitt inre mörker.
Om det gick att komma till rätta med sexualsadistiska och psykopatiska personer med den metoden så hade vi förhoppningsvis sluppit fler av dem som (återfalls)förbrytare.
En dröm: tänk om det gick att utrota ondska med elstimulering! Men en sån person vi kallar ond, typ PM, skulle aldrig gå med på att behandlas med sånt. En sån tycker ju att denna själv står över alla andra idioter och har ingen som helst lust att ändra på sig.
Att tvinga någon till en sån behandling får man inte enligt lag. I.a.f inte i Sverige.