Citat:
Ursprungligen postat av
morboso
Intressant inlägg! Jag håller med om att det är en rimlig teori att PM skulle ha mördat innan. Det jag har fetat i inlägget sätter ord på en obestämbar känsla av tvivel jag har haft angående att det skulle vara hans första dåd av våldsam/sexuell natur. Och det är hans narcissistiska drag som i sådana fall sätter käppar i hjulet för honom, tacka fan för det uppblåsta egot. Annars hade han nog haft vett nog att se till att hans planering var vattentät(are). Jag vet inte om jag tror att de tidigare ubåtarna är realistiska brottsplatser, men de borde undersökas - better safe than sorry. Jag tänker att ubåten som mordplats var en del av eskalationen så att säga.
Något skumt är det. Om PM varit psykiskt sjuk vid gärningen så hade jag utan vidare köpt att det var hans debutmord.
Men så var som bekant inte fallet. En gärningsman av den här kalibern föds ju inte över en natt. Och det tycks inte polisen heller tro. Problemet är att de inte hittar något!
Polisen har faktiskt varit nere och kikat på Freya. Det känns som att det är några gravade laxar där, gömda i Freyas historia.
Kraka, Madsens andra ubåt har han ju också förlorat på sätt och vis. Den ubåten var väl sönderrostad och uttjänad när den hamnade på Marint museum. Men jag har aldrig läst att Madsen sörjer Kraka ,så som han sörjde Freya. Det fanns en plats på Freya som betydde väldigt mycket för PM pga att en strippa hade vidrört den,påstod han.(Eller något annat mörkt onämnbart minne kanske?)
Madsen utbrast nästan euforiskt i någon intervju,-En ubåt är ju ren anarki! Att dyka och försvinna och ingen kan spåra dig. (obs! inte ordagrant citat.) Jag tror att det var känslan av fullkomlig makt som gav PM eufori. Att på havets botten kan vad som helst pågå, utan att någon i hela världen har en aning om vad. På havets botten var PM den enväldiga Kejsaren i sitt eget rike med obegränsad makt över liv och död. Så jag tror att om Madsen mördat förr, är en Ubåt på havets botten den ultimata brottsplatsen. Och Freya är en trolig kandidat. Problemet är att PM tömde hela Freya på inredning och skickade till återvinning innan sänkningen. Pga miljöhänsyn (?) påstods det. Eller för att utplåna alla spår av Freyas historia kanske?