2018-04-16, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jordgubbsflickan
?

Du känner till pulver-Henke i tråden? Han som erkände. Mycket av det Clarinet skrev i sin gärningsmannabeskrivning passar in på det Pulver-Henke skrivit, och stämmer överens med Pulver-Henkes egna gärningsmannabeskrivning. Förstår att beskrivningen stämmer på många som befinner sig ett liknande psykotiskt tillstånd. Men skulle Pulver-Henke kunna vara personen som du anser vara gm?
Citera
2018-04-16, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av clandeztino
Du känner till pulver-Henke i tråden? Han som erkände. Mycket av det Clarinet skrev i sin gärningsmannabeskrivning passar in på det Pulver-Henke skrivit, och stämmer överens med Pulver-Henkes egna gärningsmannabeskrivning. Förstår att beskrivningen stämmer på många som befinner sig ett liknande psykotiskt tillstånd. Men skulle Pulver-Henke kunna vara personen som du anser vara gm?
Är det inte prat om att Pulver-Henke valde att avsluta sitt liv ? Han har väl gått helt under radarn iallafall ?
Citera
2018-04-16, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av twigo
Är det inte prat om att Pulver-Henke valde att avsluta sitt liv ? Han har väl gått helt under radarn iallafall ?

Jo, men vi har gått igenom dödslistorna med personer i Stockholm som dog veckan efter han skrev det, och inte hittat någon vettig kandidat. Det utesluter så klart inte att vi missat någon. Men det är en ganska lätt utväg att skriva att man ska ta sitt liv, och försvinna.
Citera
2018-04-16, 20:21
Medlem
Citat:
Jo, men vi har gått igenom dödslistorna med personer i Stockholm som dog veckan efter han skrev det, och inte hittat någon vettig kandidat. Det utesluter så klart inte att vi missat någon. Men det är en ganska lätt utväg att skriva att man ska ta sitt liv, och försvinna.

Jo det är det ju självklart, men har någon "hacker" kollat om han suttit via vpn eller om han faktiskt gått att spåra?

Men det är väl kanske lite gammalt att ta upp PH i tråden igen? Kanske bättre att fokusera på nuet ?
Citera
2018-04-16, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jordgubbsflickan
Jag har inte sagt att jag har tystnadsplikt. Jag har sagt att det inte är brottsligt att hålla tyst OM man har tystnadsplikt.

Viss skillnad ;-)

Tråden börjar bli väldigt roande. Många som spekulerar hej vilt ha ha ha

Varför är du aktiv i tråden om du inte vill delge det du vet? Vi är många här som är aktiva för att vi vill hitta GM och du bidrar inte med något vettigt. Du rör bara om tråden. Ta ditt förnuft till fånga och gå till polisen. Den dagen GM grips får du själv stå till svars eftersom du skyddar en brottsling.
Citera
2018-04-16, 20:27
Medlem
Jag har kanske skrivit det här tidigare, men skriver igen.

Det som får in Pulver-Henke som tänkbar kandidat på jordgubbsflickans gm är förutom ”psykos”-spåret, vad Pulver-Henke angav som anledning till att han befann sig i Linköping på morddagen.

Han hade hälsat på en tjej som var inneboende hos en tant utanför stan (hur långt utanför stan sägs inte). När hans tjejkompis åkte in till stan för att studera så ville inte Pulver-Henke vara kvar själv hos tanten eftersom han kände sig ivägen (eller för att tjejkompisen tänkte att tanten skulle tycka så).

Vad jag vill komma till är att jordgubbsflickan verkar jobba inom psykiatri, att hon kan tänkas ha varit student 2004. Och var skulle hon isf studera? Jo, ett stenkast från mordplatsen. Så om Pulver-Henke följde med henne när hon skulle till stan så borde han hamnat i just det området där morden ägde rum.

Ja, det här är rena spekulationer som jordgubbsflickan mer än lovligt får dementera.

Det är inte ens säkert att hon och gm hade en sådan relation. Den kanske var mer jobbrelaterad?
Citera
2018-04-16, 20:31
Medlem
Citat:
Jo det är det ju självklart, men har någon "hacker" kollat om han suttit via vpn eller om han faktiskt gått att spåra?

Men det är väl kanske lite gammalt att ta upp PH i tråden igen? Kanske bättre att fokusera på nuet ?

Men ”nuet” är ju mer distanserat mordet rent tidsmässigt än vad Pulver-Henkes erkännande är. Ja, man ska inte älta gamla saker när man ska planera framtid och dylikt. Men för att lösa ett kriminalhistoriskt brott är det väl en nödvändighet? (En av de mest välrenommerade cold case-strategierna är tom att göra ett omtag, dvs starta om från början, dvs bara gå igenom information som kom inom de första 48 timmarna.)

Nu blev det filosofiskt. Men jag försöker stämma ny information med gammal information i tråden.
Citera
2018-04-16, 20:31
Medlem
Citat:

Enligt "jordgubbsflickan" har GM aldrig missbrukat droger, endast snusat. Jag förstår att vi måste tänka oss en GM som skiljer sig från den uppfattning man lätt kan få när det gäller Linköpingsmorden. GM kommer från ordnade förhållanden, troligen väluppfostrad, sköter sig, men tragedin inträffar och han går ner för räkning med psykisk ohälsa som följd. Han lyckas ta sig ur detta och fortsätter sitt liv, utbildar sig färdigt, stadgar sig, har idag troligen familj.
Citera
2018-04-16, 20:34
Medlem
Citat:

Det finns uppgifter om att Pulver-Henkes konto har hackats, och att han var från Stenungsund. Vet inte hur tillförlitliga dessa uppgifter är, men de finns på Google.

Någon med bra koll får gärna bedöma trovärdigheten i dem.
Citera
2018-04-16, 20:41
Medlem
Citat:
Men ”nuet” är ju mer distanserat mordet rent tidsmässigt än vad Pulver-Henkes erkännande är. Ja, man ska inte älta gamla saker när man ska planera framtid och dylikt. Men för att lösa ett kriminalhistoriskt brott är det väl en nödvändighet? (En av de mest välrenommerade cold case-strategierna är tom att göra ett omtag, dvs starta om från början, dvs bara gå igenom information som kom inom de första 48 timmarna.)

Nu blev det filosofiskt. Men jag försöker stämma ny information med gammal information i tråden.
Nu är jag med, ja det du skriver är väldigt bra.
Citat:
Det finns uppgifter om att Pulver-Henkes konto har hackats, och att han var från Stenungsund. Vet inte hur tillförlitliga dessa uppgifter är, men de finns på Google.

Någon med bra koll får gärna bedöma trovärdigheten i dem.
Vore mycket intressant ifall det stämmer eller inte, ingen som känner någon ?

Citat:
Jag har kanske skrivit det här tidigare, men skriver igen.

Det som får in Pulver-Henke som tänkbar kandidat på jordgubbsflickans gm är förutom ”psykos”-spåret, vad Pulver-Henke angav som anledning till att han befann sig i Linköping på morddagen.

Han hade hälsat på en tjej som var inneboende hos en tant utanför stan (hur långt utanför stan sägs inte). När hans tjejkompis åkte in till stan för att studera så ville inte Pulver-Henke vara kvar själv hos tanten eftersom han kände sig ivägen (eller för att tjejkompisen tänkte att tanten skulle tycka så).

Vad jag vill komma till är att jordgubbsflickan verkar jobba inom psykiatri, att hon kan tänkas ha varit student 2004. Och var skulle hon isf studera? Jo, ett stenkast från mordplatsen. Så om Pulver-Henke följde med henne när hon skulle till stan så borde han hamnat i just det området där morden ägde rum.

Ja, det här är rena spekulationer som jordgubbsflickan mer än lovligt får dementera.

Det är inte ens säkert att hon och gm hade en sådan relation. Den kanske var mer jobbrelaterad?

Damn, this is good stuff. Det här är något som jag tror mycket på !
Citera
2018-04-16, 20:43
Medlem
Citat:
NYA UPPGIFTER

Hår; Lång lugg, åt det blonda hållet.

Huvudbonad; Han är helt säker på att han haft luva på sig, då mössan vid den tiden redan kastats.

Kroppsbyggnad; Mycket Smal

Gångstil; Stora Kliv

Ursprung; Svensk/Europeisk

Angående "normallångt ruffsigt hår" Så såg det ut att vara ruffsigt på sidorna och luggen var längre.

Bra info! Trodde han hade sett honom söder om ICA, innan han dumpade mössan, men det kanske jag missförstod.
Citera
2018-04-16, 20:44
Medlem
Vilka här är ifrån Linköping, eller bor här idag?

Tänkte, visst att flashback är ett "anonymt" forum så att säga.

Men varför skulle vi inte ett par stycken kunna göra ett besök vid mordplatsen tillsammans för att spekulera mer ordentligt? och faktiskt, "leva" oss in i att vara GM ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in