Citat:
Ursprungligen postat av
twigo
Förstår hur du tänker, men lägg ihop dom uppgifterna också med detta nya. Så har vi den eventuella GM, Blod på handen , kollade bakåt (Men inte överdrivet mycket) men det fanns ju inget bakom honom så varför ska han då titta?
Dom fick ögonkontakt, och han tar på sig luva/mössa för att gömma sig och tittar in mot väggen.
Ja, jag försöker skapa mig en uppfattning utifrån din styvfars vittnesmål, men har lite svårt att få ihop det.
Tycker det är märkligt att din far med sitt fotografiska minne inte minns om det var en mössa eller en luva. Denna gardering verkar dessutom ha tillkommit efter att jordgubbsflickan invändning att hennes gm ”aldrig skulle ha luva”. Men om din far med sitt fotografiska minne säger att den han såg drog på sig en luva så är det väl det han gjort? Varför ändra sig? Det är väl en ganska stor skillnad att dra på sig en mössa och dra på sig en luva? Kanske något som gemene man hade kunnat förväxla, men inte en person med ett fotografiskt minne?
Det jag också är skeptisk till, men du får gärna bringa klarhet i det för jag har kanske missförstått, är att du direkt ändrade uppgiften från att det var en luva till att det kunde vara en mössa, utan att först ha konsulterat med din far? Andra uppgifter som kommer ska du först ringa farsan för avstämning, efter att du jobbat klart, men den här ganska viktiga uppgiften ändrar du på eget bevåg, omgående. Jag kan ha missförstått, men det fick mig att reagera.
Jag tror också att gm använde mössan för att stoppa blödningen på handen, att den därför var nerblodad och att han inte gärna ville sätta den på huvudet på grund av det. Men det är bara mina spekulationer.
Edit: Nu såg jag att du skrivit ett nytt inlägg strax ovan, där han intygar att det var en luva. Så det blev mitt inlägg daterad redan innan det publicerades.