Citat:
Ursprungligen postat av
ottoplommon
Jag känner mig som en glädjedödare idag.

Alla vill så gärna ha det till att Madsen sprängt folk i luften och styckmördat redan på dagis. Men jag har förtroende för polisen samt Skottland Yard.
Om inte de funnit något så lär inte vi finna det heller.
För övrigt tror jag att det ligger en del i den avhoppade nynazistens påstående om Marcel Schilf.
Danska polisen öppnade ju ärendet igen men eftersom Marcel Schilf numer är avliden så är det ju svårt.
Men han var ju den förste som misstänktes och hade en hel bombverkstad hemma.
Och dessutom dödsfiende med Antirasister och vänstern.
Det finns inget som pekar i riktning mot PM. Inget motiv, ingen politisk koppling, kände ej offret osv
PS. Tycker du inte danska polisen skött det här föredömligt? Det tycker då jag att de gjort.
Jag känner stort förtroende för dem iallafall.
Men då var det ju verkligen jätteknasigt av polisen att förhöra Aset. Eller polisen kanske förhörde samtliga i raketklubben, samtliga kemilärare och samtliga kemistuderande i Köpenhamn. Danska polisen kanske rent av gick så pass grundligt tillväga att de förhörde samtliga potentiellt kunniga resten av Danmark och övriga Skandinavien?
Skämt åsido, något skäl förutom PMs kunskaper borde väl polisen ha för att förhöra Aset. Annars borde ju för bövelen 10000-tals blivit förhörda. En brevbomb borde ju dessutom gå att tillverka utan kunskaper, men med ett utförligt ”recept” från nätet.