2018-04-16, 01:30
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Förlåt om det blev fel. Har nu sökt överallt och inte hittat något om att han var medlem där. Kollade från trådstarten om det stod något och såg då ett inlägg av moderatorn, tog för givet att det var riktigt då. Inlägget här ovanför, från augusti.

Jag gjorde ett tillägg i mitt inlägg du svarade på, men det hann inte komma med då. Tänkte på det som den kvinnliga polisen sagt till PM i förhöret, att polisen visste att rakettillverkarna skulle kunna producera en bomb om de ville. Då är det inte så konstigt om polisen hör sig för en del hos medlemmarna i Dark. "Raketklubbar" lär väl vara en ganska sällsynt företeelse, därav polisens eventuella intresse för Dark.

Skrev så här i det som ej hann komma med i det du svarade på:
Ett tillägg: Om polisen pratat med andra medlemmar i raketklubben och frågat om de visste någon som utmärkte sig genom stort intresse för sprängämnen m.m så lär väl kanske t.o.m flera svarat typ: Ja, Peter Madsen, han gillar sådant och blev utesluten pga sina farliga experiment.
Klart att han blir förhörd av polisen då.

Hm, nej det är svårt att komma längre. Om Madsen bara var en av många raketnördar som blev förhörda betyder det bara att dom kollade just den miljön. Inget konstigt i det.
Citera
2018-04-16, 01:37
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
När det gäller Japanskan.
De tidningsartiklar som fanns i bt.dk och ekstrabladet fom 17 augusti o framåt är borttagna.
Jag har sökt på Kazuku Toyonaga och Kazuku Toyonaga Peter Madsen utan framgång idag.(?)
Vilket nog säger att det var lite oseriös ryktesspridning då i början kanske?
Tex att det skulle funnits likheter i styckningen, under knäna på benen osv.
Det har ju inte stått något mer om det här fallet heller sedan ca 21 augusti.(?)
Så vet inte vad man ska tro om det?
Jag postade ett inlägg om det här, tidigare i dag. Länk om du vill läsa hela:
(FB) Svenska Kim Wall hittad död sedan danska ubåten UC3 Nautilus havererat (2017-08-11)

Kort del av inlägget här:
Länkar till presskonferensen när Möller meddelar att den funna torson tillhörde Kim Wall.
Också där han uttalar sig om att de kommer att undersöka om det kan finnas något samband med den styckade japanskan, men som jag uppfattade det så menar han att sådant blir i ett senare
skede.
https://www.bt.dk/krimi/30-aar-efter...adsmysteriet-4
https://www.bt.dk/krimi/politiet-har...-i-andre-sager

Men, som sagt - inget nytt har sedan skrivits om detta. Kanske Möller menade när Madsen fått sin dom - som är det "senare skede" han pratar om, när det gäller den styckmördade japanskan.
Citera
2018-04-16, 01:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Det är bra att du har förtroende för polisen, men vad fann dom ut? Ingenting.
Jag känner mig som en glädjedödare idag. Alla vill så gärna ha det till att Madsen sprängt folk i luften och styckmördat redan på dagis. Men jag har förtroende för polisen samt Skottland Yard.
Om inte de funnit något så lär inte vi finna det heller.
För övrigt tror jag att det ligger en del i den avhoppade nynazistens påstående om Marcel Schilf.
Danska polisen öppnade ju ärendet igen men eftersom Marcel Schilf numer är avliden så är det ju svårt.
Men han var ju den förste som misstänktes och hade en hel bombverkstad hemma.
Och dessutom dödsfiende med Antirasister och vänstern.
Det finns inget som pekar i riktning mot PM. Inget motiv, ingen politisk koppling, kände ej offret osv

PS. Tycker du inte danska polisen skött det här föredömligt? Det tycker då jag att de gjort.
Jag känner stort förtroende för dem iallafall.
Citera
2018-04-16, 01:55
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Jag känner mig som en glädjedödare idag. Alla vill så gärna ha det till att Madsen sprängt folk i luften och styckmördat redan på dagis. Men jag har förtroende för polisen samt Skottland Yard.
För övrigt tror jag att det ligger en del i den avhoppade nynazistens påstående om Marcel Schilf.
Danska polisen öppnade ju ärendet igen men eftersom Marcel Schilf numer är avliden så är det ju svårt.
Det finns inget som pekar i riktning mot PM. Inget motiv, ingen politisk koppling, kände ej offret osv

PS. Tycker du inte danska polisen skött det här föredömligt? Det tycker då jag att de gjort.

Nej, om inte Christensen var medlem i Dark och Madsen bara var en av fler nördar som blev förhörda är det nog inga konstigheter.
Dansk polis? ACAB

God natt otto och magica
Senast redigerad av kugutt 2018-04-16 kl. 01:57.
Citera
2018-04-16, 02:03
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:

Det är inte så att "alla vill så gärna ha det till att Madsen sprängt folk i luften och styckmördat redan på dagis", som du skriver.
Vi diskuterar bara olika omständigheter, som vissa detaljer i dessa två fall som kanske slumpmässigt skulle peka på Madsen. Är spekulationer, diskussioner och en önskan om att närma sig sanningen.
En sådan "slump" är t.ex att PM i princip dagligen befann sig alldeles i närheten av där japanskans kroppsdelar hittades. Tänker då lite som GW brukar säga: "hata slumpen", så därför så funderar jag gärna ett extra varv - just för att man vill söka mer information och kunskap, just i nämnda fall.
Låter otroligt om han skulle ha mördat redan när han var 15-16 år, men med tanke på hans grava störningar så är det inte totalt uteslutet heller. Om han är oskyldig, så är det möjligt att han fått en del inspiration av det i alla fall.
Citera
2018-04-16, 02:08
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Nej, om inte Christensen var medlem i Dark och Madsen bara var en av fler nördar som blev förhörda är det nog inga konstigheter.
Dansk polis? ACAB

God natt otto och magica
Bra att vi i vart fall kommit till slutsatsen att vi egentligen inget vet om detta haha . Förutom att Christensen inte var medlem i Dark

Sov gott själv. Nya, friska idéer i morgon
Citera
2018-04-16, 02:09
Medlem
Citat:
Jag postade ett inlägg om det här, tidigare i dag. Länk om du vill läsa hela:
(FB) Svenska Kim Wall hittad död sedan danska ubåten UC3 Nautilus havererat (2017-08-11)

Kort del av inlägget här:
Länkar till presskonferensen när Möller meddelar att den funna torson tillhörde Kim Wall.
Också där han uttalar sig om att de kommer att undersöka om det kan finnas något samband med den styckade japanskan, men som jag uppfattade det så menar han att sådant blir i ett senare
skede.
https://www.bt.dk/krimi/30-aar-efter...adsmysteriet-4
https://www.bt.dk/krimi/politiet-har...-i-andre-sager

Men, som sagt - inget nytt har sedan skrivits om detta. Kanske Möller menade när Madsen fått sin dom - som är det "senare skede" han pratar om, när det gäller den styckmördade japanskan.
Tack. Det här är väldigt kittlande för fantasin såklart. Så jag har nog slukat allt i ämnet redan i augusti. Men när jag sökte idag på bt och extrabladet fanns det inte längre (?)
Jag minns att Möller sa att de självklart skulle titta på tidigare fall men det får bli lite senare. (obs,ej ordagrant.) På sätt och vis har de det. Kollat PMs DNA med olösta fall i Norge,Sverige och Danmark men inte fått någon träff. Så jag tror att de letar parallellt med denna utredningen. Att vi inte hört något beror troligen på att de inte funnit något.

Jag själv känner mig övertygad om att PM mördat åtminstone en eller två ggr tidigare.
Men självklart har det här mordet fått fart på alla kriminalare i hela Norden. Så det är nog inte bara danska polisen som vänt ut och in på PM (och självklart har de rotat igen i brevbomben och allt som berör PM på minsta vis tex Japanskan även om det verkar helt orealistiskt.) Skulle jag tro.

PS: Vet du om det var ett huvud eller en huvudlös kropp som återfanns i Köge bukt 1988?
Har googlat både och, på danska men får bara träff på slaget vid Köge bukten.
I och för sig var PM bara 17 år då och hade inte bil eller båt samt bodde en mil söder om Köpenhamn.
Men det hade varit intressant att veta mer.
Citera
2018-04-16, 02:09
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Förlåt om det blev fel. Har nu sökt överallt och inte hittat något om att han var medlem där. Kollade från trådstarten om det stod något och såg då ett inlägg av moderatorn, tog för givet att det var riktigt då. Inlägget här ovanför, från augusti.

Jag gjorde ett tillägg i mitt inlägg du svarade på, men det hann inte komma med då. Tänkte på det som den kvinnliga polisen sagt till PM i förhöret, att polisen visste att rakettillverkarna skulle kunna producera en bomb om de ville. Då är det inte så konstigt om polisen hör sig för en del hos medlemmarna i Dark. "Raketklubbar" lär väl vara en ganska sällsynt företeelse, därav polisens eventuella intresse för Dark.

Skrev så här i det som ej hann komma med i det du svarade på:
Ett tillägg: Om polisen pratat med andra medlemmar i raketklubben och frågat om de visste någon som utmärkte sig genom stort intresse för sprängämnen m.m så lär väl kanske t.o.m flera svarat typ: Ja, Peter Madsen, han gillar sådant och blev utesluten pga sina farliga experiment.
Klart att han blir förhörd av polisen då.

Vill bara förtydliga att då jag gjorde det inlägget eller startade tråden, så var jag inte moderator.

När det gäller vad jag skrev då, så minns jag ärligt talat inte vad jag baserade det hela på. Jag minns inte ens inlägget. Kan ha förstått något fel. Ja, jag vet ärligt talat inte. Är ju 8 månader sen.
Citera
2018-04-16, 02:18
Medlem
Citat:
Det är inte så att "alla vill så gärna ha det till att Madsen sprängt folk i luften och styckmördat redan på dagis", som du skriver.
Vi diskuterar bara olika omständigheter, som vissa detaljer i dessa två fall som kanske slumpmässigt skulle peka på Madsen. Är spekulationer, diskussioner och en önskan om att närma sig sanningen.
En sådan "slump" är t.ex att PM i princip dagligen befann sig alldeles i närheten av där japanskans kroppsdelar hittades. Tänker då lite som GW brukar säga: "hata slumpen", så därför så funderar jag gärna ett extra varv - just för att man vill söka mer information och kunskap, just i nämnda fall.
Låter otroligt om han skulle ha mördat redan när han var 15-16 år, men med tanke på hans grava störningar så är det inte totalt uteslutet heller. Om han är oskyldig, så är det möjligt att han fått en del inspiration av det i alla fall.
Det var absolut inte menat som kritik. Men alla tycks bli lite sura om man säger emot med det man vet. Det var det jag menade med glädjedödare.
Jag rotar väl själv för tusan Men man får ju vara realist också.
När det gäller Japanskan så är det möjligt att PM var så störd redan då att han varit kapabel att göra det.
Men hur?var?när? Utan att åka dit. Utan att lämna spår? Tänk bara på PMs tidsschema vid tiden.Jag tror absolut att han var helt vansinnigt fascinerad av detta mord.
Och polisen har ju säkert talat med de som höll till där med PM. Jag tror inte danska polisen lämnat något till slumpen iallafall.
Citera
2018-04-16, 02:27
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Vill bara förtydliga att då jag gjorde det inlägget eller startade tråden, så var jag inte moderator.

När det gäller vad jag skrev då, så minns jag ärligt talat inte vad jag baserade det hela på. Jag minns inte ens inlägget. Kan ha förstått något fel. Ja, jag vet ärligt talat inte. Är ju 8 månader sen.
Du är fullständigt ursäktad. Det var mitt eget fel. Har varit uppe så många gånger i tråden att Christensen var medlem i raketklubben där Madsen blev utesluten.
Kollade på nätet, i nästan alla artiklar det står om Madsen i samband med detta så står det, av någon anledning, att PM blev utesluten ur raketklubben strax innan det med brevbomben och sedan om att han förhördes.
Det blir lite som att man tolkar detta som att Christensen var medlem och ser möjligheten till att brevbomben kunde vara en hämnd från PM.
Sökte sedan i trådstarten och såg ditt inlägg. Givetvis borde jag sökt annan källa än i tråden.
Sorry! Ibland är man lat.
Citera
2018-04-16, 03:08
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
......
Jag själv känner mig övertygad om att PM mördat åtminstone en eller två ggr tidigare.
Men självklart har det här mordet fått fart på alla kriminalare i hela Norden. Så det är nog inte bara danska polisen som vänt ut och in på PM (och självklart har de rotat igen i brevbomben och allt som berör PM på minsta vis tex Japanskan även om det verkar helt orealistiskt.) Skulle jag tro.

PS: Vet du om det var ett huvud eller en huvudlös kropp som återfanns i Köge bukt 1988?
Har googlat både och, på danska men får bara träff på slaget vid Köge bukten.
I och för sig var PM bara 17 år då och hade inte bil eller båt samt bodde en mil söder om Köpenhamn.
Men det hade varit intressant att veta mer.
När jag tidigare i dag googlade efter info om japanskan, länge och väl, så kom jag till en sida där det stod något om ett annat styckmord (tror det var huvud som återfanns, ej säker). Men, hur mycket jag än nu försöker att hitta dit igen, så går det inte.
Hamnar på sjöslaget vid Köge Bukt. Men, vi får väl forska vidare i detta
Citera
2018-04-16, 03:53
Medlem
Citat:
När jag tidigare i dag googlade efter info om japanskan, länge och väl, så kom jag till en sida där det stod något om ett annat styckmord (tror det var huvud som återfanns, ej säker). Men, hur mycket jag än nu försöker att hitta dit igen, så går det inte.
Hamnar på sjöslaget vid Köge Bukt. Men, vi får väl forska vidare i detta
När jag läste om japanskan igår hamnade jag på en sida om en huvudlös kropp funnen 1988!
Men tidigare har jag alltid läst att det var ett huvud som återfanns 1988!
Nåväl,eftersom google vill ha oss att läsa om sjöslaget vid Köge Bukt så är det kanske en skalle från detta sjöslag som återfunnits? Kanske en stackars svensk tom
https://sv.wikipedia.org/wiki/Slaget_vid_K%C3%B6ge_bukt
Utgången av slaget var en stor seger för Danmark och ett svidande nederlag för Sverige. Till priset av ca 100 döda och 275 sårade hade den danska flottan orsakat förluster på över 3000 svenskar.

Över 3000 svenskar dog på havet. Det måste fortfarande vara som en kyrkogård i Köge Bukt.
Det var kanske därför PM tyckte det var idealiskt just där?
Senast redigerad av ottoplommon 2018-04-16 kl. 03:56.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in