2018-03-26, 21:01
Medlem
Wads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkagAndBone
Tack, det funkade! Fattar inte hur du lyckades navigera dig dit dock.
Genom Sirius egen hemsida

https://www.siriusfotboll.se/supporterinfo-hammarby-borta-i-premiaren/

Väl mött!
2018-03-26, 22:27
Medlem
I brist på underhållning innan matcherna startar. Sarfos försvarsadvokat har tydligen förtroendepost i MFF. Vad säger ni Malmöiter, vad borde bäst för klubben? Att han gör ett bra försvarsarbete och Sarfo blir friad, eller dåligt och Sarfo blir dömd?

https://www.sydsvenskan.se/2018-02-03/mff-spelarens-advokat-sitter-i-klubbens-valberedning-kan-inte-se-risken
2018-03-26, 23:00
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
I brist på underhållning innan matcherna startar. Sarfos försvarsadvokat har tydligen förtroendepost i MFF. Vad säger ni Malmöiter, vad borde bäst för klubben? Att han gör ett bra försvarsarbete och Sarfo blir friad, eller dåligt och Sarfo blir dömd?

https://www.sydsvenskan.se/2018-02-03/mff-spelarens-advokat-sitter-i-klubbens-valberedning-kan-inte-se-risken

Vad som är bäst för klubben tror jag är samma som jag tycker, nämligen att han blir fälld och han åker ur MFF med blixtens hastighet.

Så länge det är valberedningen är det väl inga större problem. Jag skulle helst se att han inte hade tagit uppdraget. Hos juridiska experter så är meningarna delade, av vad man kan läsa i media.

Samtidigt så förstår jag att Sarfo väljer honom som advokat, han försvarade trots allt Miiko.

Det ska bli intressant att se om MFF kommer att kräva tillbaks köpesumman av Sirius. Det kan bli svårt att bevisa att Sirius kände till Sarfos eskapader.
Han var i Sirius när de saker skedde som han anklagas för.
2018-03-27, 00:06
Medlem
Många tror på att aik kan va med i guldstriden.. Tja, tror nog mer som så att de matcher de kommer att loosa i ett tidigt skede på säsongen kommer att sätta käppar i det hjulet.
Ser ut att vara rätt bleka bakåt utan Nisse och säkerheten själv, Per Karlsson, verkar vara ur form?
Tar nog några matcher innan de löst sina problem, för de var inte heeelt värdelösa mot heif trots allt.

Bajen, tja, vad ska man säga?! Enormt kul att Khalili hittat formen, får speltid och gör poäng!

Dibba? Att rulla in en lös i bortre är nåt han verkar ha tränat på!
Leo Bengtsson! En Joker i leken!
Tankovic har varit bättre än innan, bollen fastnar inte lika mkt på han längre, utan spelas vidare på ett bättre sätt än vad jag sett tidigare.
Rent offensivt ser Bajen sjukt tunga ut med Jille, Kennedy, Djurdic, Svendsen, Zengin och ovan nämnda lirare.
Ser dock lite skakigt och stelt ut bakåt utan Junior som mellanhand, Andersen var bra sist mot Peking, men känns alldeles för ojämn för att vara trygg med?
Håller Fengers ljumske?
Håller Wilands axel?
Om Bajen håller det bolltempo och innehav som halvlek nr 2 mot Peking, kan vi nog hamna topp 7 iaf. Allt över plats 7 och jag är nöjd.
2018-03-27, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee

Tror inte man ska göra allt för stor sak av advokaten. Ja han sitter tydligen i valberedningen o är till yrket advokat så inte så konstigt att han tar fallet. Förutsätter det sköts professionellt från alla inblandade. Dock kan ja nog tycka att han kunde avstått detta fallet.

Svårt vad som är bästa utfall angående sarfo ( är han skyldig vilket jag har svårt o tro att han inte är så e de klart han ska dömmas). I vilket fall som kommer han aldrig att spela i MFF igen. Det som känns lite störigt är ju att om det leder till att kontraktet bryts (istället för att han säljs) kan han gå som Bosman till annan klubb o håva in ny stor sign on. Sarfo tjänar rätt bra på att kontraktet bryts istället för försäljning så hoppas han kan skeppas iväg kvickt till ngn utländsk klubb. Annars hade ja gärna sett honom i fängelse
2018-03-27, 03:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Nu var det inte Allsvenskan igår, men slänger ändå iväg denna fråga seriöst: Är Kennedy den rentav bästa frisparksskytten i Allsvenskans historia? Kopierar en fråga jag såg på Twitter igår.

Hur många frisparksmål i allsvenskan har han gjort sedan han kom tillbaka? Kollade nu, han har gjort tre mål på tre säsonger på frispark. Inget monsterfacit direkt som frisparksskytt.
Senast redigerad av Adde1234 2018-03-27 kl. 03:16.
2018-03-27, 04:05
Medlem
Strinders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adde1234
Hur många frisparksmål i allsvenskan har han gjort sedan han kom tillbaka? Kollade nu, han har gjort tre mål på tre säsonger på frispark. Inget monsterfacit direkt som frisparksskytt.

Vet inte vart du kollade den statistiken men de du säger stämmer överens med den på svensk fotbolls hemsida och den kan knappast stämma. Säsongen 2014 är dessutom inte ens med i statistiken, ganska säker på att han hängde minst fem, kanske sex frisparksmål, den sässen.
2018-03-27, 04:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strinder
Vet inte vart du kollade den statistiken men de du säger stämmer överens med den på svensk fotbolls hemsida och den kan knappast stämma. Säsongen 2014 är dessutom inte ens med i statistiken, ganska säker på att han hängde minst fem, kanske sex frisparksmål, den sässen.

Jag jobbar natt så jag tittade på alla mål från säsongen 2015-2017 som bajen gjorde på youtube. Har oerhört tråkigt som ni märker.

Säsongen 2014 spelade han i Superettan och vi pratade väl ändå om allsvenska mål? Sedan har han säkerligen ett gäng frisparksmål från hans första sejour i bajen så visst är han en erkänt duktig allsvensk frisparksskytt.
2018-03-27, 06:44
Medlem
Citat:

Hur många har han slagit då? Det är också intressant.
Känns som om han gjort mål på varannan frispark.
Skall tilläggas att varje år har det blivit sämre med speltid.
2018-03-27, 08:17
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Jag jobbar natt så jag tittade på alla mål från säsongen 2015-2017 som bajen gjorde på youtube. Har oerhört tråkigt som ni märker.

Säsongen 2014 spelade han i Superettan och vi pratade väl ändå om allsvenska mål? Sedan har han säkerligen ett gäng frisparksmål från hans första sejour i bajen så visst är han en erkänt duktig allsvensk frisparksskytt.

Sant, det var så jag formulerade mig.

Men formulerar mig annorlunda: den bästa frisparksskytten i svensk fotboll då?
2018-03-27, 08:17
Medlem
Salorms avatar
Det enda unika med Kennedy är hans hårfäste. Visst, han är en bra frisparksskytt, men absolut inte ens i närheten av Allsvenskans bästa. Det enda som ni bajare kan stoltsera med är er publik, och det kan man inte ta ifrån er, annars har ni absolut ingenting unikt.
2018-03-27, 09:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Det enda unika med Kennedy är hans hårfäste. Visst, han är en bra frisparksskytt, men absolut inte ens i närheten av Allsvenskans bästa. Det enda som ni bajare kan stoltsera med är er publik, och det kan man inte ta ifrån er, annars har ni absolut ingenting unikt.

Sjöng inte ni o gnaget en ramsa om det redan under första sejouren? "Han är 18 år, han har inget hår.."?

Mycket märkligt att Bajen drar så bra publiksnitt när det finns två, rent sportsligt, starkare lag i samma region. Vad är anledningen? För att om man ska hårdra det, så ere samma skrot och korn på klacksektionerna. Bättre marknadsföring?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in