2018-04-12, 17:41
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Har du autism? Anal?

Är väl väldigt uppenbart skrivet med glimten i ögat, något djurgårdarna gjorde för ett år sedan också. Det var kul då, och ptja rätt kul nu eftersom det vid omgång sex ej kommer stämma.

Mitt inlägg vände sig mot Hamad som efter matchen uttalade i GT om att målen minsann inte var bjudningar/misstag av Blåvitt. Min betydde att inlägget var roligt med tanke på MVH serieledarna grejen. Skön ironi hos skribenten alltså.

Mupp.
2018-04-12, 17:49
Medlem
InnesIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Tror tillomed jag hade en "Mvh Serieledarna" när vi ledde efter en omgång. Att folk inte kan ta ironi är en genomgående grej på det här forumet.
Måste ju fan ha varit runt 17 år sedan ni ledde Allsvenskan senast så något måste ni ju få skryta med!

Vi får ta det lilla vi får! Jag har ju tippat oss i nedre delen av mitten i år (igen) så alla framgångar är något jag inte räknat med. Jag har lite samma inställning som simonvp. Det vill säga att jag ser det som att vi nu har 6 av 30 nödvändiga poäng. Jag är bara glad om vi känner oss säkra så tidigt som möjligt.
2018-04-12, 19:14
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Mitt inlägg vände sig mot Hamad som efter matchen uttalade i GT om att målen minsann inte var bjudningar/misstag av Blåvitt. Min betydde att inlägget var roligt med tanke på MVH serieledarna grejen. Skön ironi hos skribenten alltså.

Mupp.
Har inte läst GT så saknade kontexten. Ber om ursäkt.
2018-04-12, 20:30
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InnesI
Vi får ta det lilla vi får! Jag har ju tippat oss i nedre delen av mitten i år (igen) så alla framgångar är något jag inte räknat med. Jag har lite samma inställning som simonvp. Det vill säga att jag ser det som att vi nu har 6 av 30 nödvändiga poäng. Jag är bara glad om vi känner oss säkra så tidigt som möjligt.

Hammarby tog 37 poäng förra året, med denna starten lär det inte bli färre poäng.

Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Har inte läst GT så saknade kontexten. Ber om ursäkt.

Det är väl snarare jag som ska ta på mig dumstruten, borde länkat till sagda artikel.
2018-04-12, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vf

Mupp.

Hamad verkar ha dålig koll.

Första var ju lagom kul, vi missar att markera Bajens kanske bästa huvudspelare, han får typ helt ostört gå på bollen på en hörna.
Andra var en skitrensning när vi istället borde ha hållit i bollen, var typ ingen stress alls i det läget, plus då försvarsspelet i det efterföljande anfallet.
2018-04-13, 05:49
Medlem
Julinhos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit

Första var ju lagom kul, vi missar att markera Bajens kanske bästa huvudspelare, han får typ helt ostört gå på bollen på en hörna.
Andra var en skitrensning när vi istället borde ha hållit i bollen, var typ ingen stress alls i det läget, plus då försvarsspelet i det efterföljande anfallet.

Paulsens hörnmål var en inövad variant där man studerat Blåvitts försvarsspel på defensiva fasta och där Tankovic screenade Starfeldt på första ytan. Andra målet föregås av en slarvig rensning, men också av ett flera minuter långt anfall på en tungsprungen gräsmatta. Ni är duktigt tillbakatryckta och slutkörda där så att påstå att målet tillkommer pga dålig rensning är ingen bra analys.

För övrigt tillkom ju ert mål på en indianare på mittplan av Tankovic där ni kunde kontra med övertaligt antal spelare. Apropå misstag alltså..
2018-04-13, 08:21
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit

Lite konstig diskussion tycker jag. Inget av Bajens mål är några klara försvarstabbar. Svårt att försvara sig mot en bra utförd screen på en hörna och andra målet var ju ingen tabbe heller (fattar fortfarande inte hur Dibba lyckades komma förbi backen med bollen där).
Däremot var IFK:s mål resultatet av en jättemiss av Tanken. Det är väl inte så mycket att säga om det, missar sker, det som stör mig är att han möjligen hade hunnit stoppa målet om han hade tagit en maxlöpning hem.
2018-04-13, 16:13
Medlem
Mål görs allt som oftast på misstag. Det tar inte ifrån att det kan vara bra prestationer, men det går att hitta misstag och orsaker till de flesta. Sen är det ju precis på samma sätt som man brukar säga om tur. Bra lag har tur osv.
Ett bättre lag kommer troligen jaga och tvinga fram fler misstag åt motståndaren, på samma vis som ett lag som spelar och hotar i och runt straffområdet oftare troligen kommer få fler straffar under en säsong.

Så visst går det att påstå att misstag ligger bakom Hammarbys mål. Precis som att misstag ligger bakom IFKs mål. Och i alla fallen finns det ett lag som kanske både ligger bakom och är en stor anledning till att misstagen uppkommer från början, samt tar till vara på dem.

Så det är en ganska ointressant diskussion tycker jag nog.
2018-04-13, 20:01
Medlem
Vallasands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Julinho
Paulsens hörnmål var en inövad variant där man studerat Blåvitts försvarsspel på defensiva fasta och där Tankovic screenade Starfeldt på första ytan. Andra målet föregås av en slarvig rensning, men också av ett flera minuter långt anfall på en tungsprungen gräsmatta. Ni är duktigt tillbakatryckta och slutkörda där så att påstå att målet tillkommer pga dålig rensning är ingen bra analys.

För övrigt tillkom ju ert mål på en indianare på mittplan av Tankovic där ni kunde kontra med övertaligt antal spelare. Apropå misstag alltså..

Inövad variant eller ej fick Paulsen, Hammarbys bäste huvudspelare, springa helt ostört fram mot första stolpen. Sakor, som högst troligen skulle markera Paulsen gick bort sig så att inte kalla det för ett misstag av Blåvitt och enbart skicklighet av Bajen är direkt fel.
2018-04-13, 20:10
Medlem
SGustafsson91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vallasand
Inövad variant eller ej fick Paulsen, Hammarbys bäste huvudspelare, springa helt ostört fram mot första stolpen. Sakor, som högst troligen skulle markera Paulsen gick bort sig så att inte kalla det för ett misstag av Blåvitt och enbart skicklighet av Bajen är direkt fel.
Starfelt har första zonen, och blir bortscreenad. Men Sakor som har markeringen på Paulsen i förstaläget halvsover och hamnar nästan en meter efter direkt när Paulsens löpning startar.

Så som jag ser det så lyckas Hammarby med precis det man försöker göra. Man frigör förstaytan från Starfelt. Men det stora misstaget är att Sakor tappar markeringen, ser han till att ligga på rätt sida så blir det väldigt mycket tuffare för Paulsen...

https://twitter.com/eastvillemoe/status/983781128774483968
2018-04-13, 20:23
Medlem
simonvps avatar
I och med att Kennedy och Isaksson lägger av efter säsongen så finns det väl inga aktiva spelare kvar som lirat i serien under 90-talet?
2018-04-13, 20:34
Medlem
cooldogs avatar
Sundsvall ser rätt hyffsade ut mot malmö. Någon som vet varför Ssessakwambo (?) spelar på en kant? Är inte han central?

Förövrigt rätt kul att höra Malmöiterna när Giffarna har inspark

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in