Citat:
Ursprungligen postat av
tuggish
En intressant detalj i det här är Kennedys roll i klubben. Om man stoppar upp ett finger i luften och känner av stämningen på kommentarsfält/bajensidor/medier så ställer sig fansen bakom Kennedy som om han vore jesus. Kennedy krockade med Nanne och han krockade med Michelsen. Finns det någon tränare hans ego inte krockar med? Kan förfallet för tränarna börja i att de stöter sig med den informella makten i klubben? Bör inte denna informella makt bort för att man kunna sköta detta som en storklubb?
Är bajens frälsare en belastning eller tillgång?
Jag är inte förvånad över att de flesta Bajare tar Kennedys sida när han uttalar sig. Tyvärr fungerar människor så att de väljer en person som de tycker om och sedan är allt denne gör bra. Är man dessutom legend i sin klubb blir man ofta helgonförklarad. Själv tycker jag att Kennedy borde lagt av efter första året tillbaka i Allsvenskan. Han presterade på topp på riktigt men sedan dess har det gått långsamt nedåt. Tycker Michelsen hantera situationen bra under 2017 där Kennedy fick vara med men att han inte var en startspelare.
Citat:
Ursprungligen postat av
JohnbauerGrisen
Gudarna ska veta att kravbilden på Hammarby kvarstår. En svag vårsäsong och kravaller kommer bryta ut i Årsta.
J.J spelar ett högt spel. Han kommer hållas personligt ansvarig för alla motgångar 2018. Det enda som kan rädda karln är mycket starka resultat i cupen / serien.
Än värre är signalvärdet mot oss supportrar, så tätt inpå förnyelsen av säsongskort / allmän försäljning. Vi har en av allsvenskans dyraste trupper nu med stora löpande utgifter. En dålig publiksäsong och vi kommer att blöda ordentligt 2019.
För hammarbys del är det att bära eller brista 2018, en dålig säsong och det kan få långt gående konsekvenser, ekonomiskt och sportsligt.
Vänta er ett turbulent 2018 för Hammarbys del.
Detta är min analys också, även om jag inte är insatt i de ekonomiska bitarna (var i kort kontakt med Kindlund dock och han påstod att Bajen har ett eget kapital på 35 miljoner vid årsskiftet - exakt vad det betyder vet inte jag).
Men de har satt sig i jävlig sits nu. Varenda motgång kommer slå direkt mot J.J. och/eller styrelsen. Och jag är tämligen övertygad om att det kommer bli kaos i år. Sitter alla kvar efter årets slut blir jag mycket förvånad. Samtidigt börjar jag oroa mig för J.J. Han är inte omtyckt i Helsingborg och tyvärr kanske vi också får reda på varför fast denna gång i relation till Hammarby under kommande år.
Jag nästan hoppas på att det blir någon form av aktion av fansen (fredlig naturligtvis) för att visa missnöje med hur saker och ting har skötts...