2018-04-14, 20:51
Medlem
Hogdals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
En logisk fråga tillbaks: Tror du på riktigt att man förvarar kemvapen (inte kärnvapen) beredda till insats, eller kan du tänka dig att de förvaras i delar för att undvika olyckor?

En till: Vad tror du händer om man bombar kärnvapen med konventionella vapen? Tror du kärnvapnet detonerar, eller tror du det destrueras?
De flesta rapporterade kemattacker har väl sagts bestå av klorgas. Har svårt att se hur ett grundämne ska kunna delas upp i delar som gör det ofarligt.
Citera
2018-04-14, 20:51
Medlem
Cents4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigBusiness
Men ingen lyckades plocka upp en kamera o filma. Och målet blev mos. Oj då.

Hur var det nu igen med smart and newly fresh missiles?
Citera
2018-04-14, 20:54
Medlem
Hogdals avatar
Citat:
Personligen hade jag inte varit sugen på att gå ut på gatan och hala upp kameran när flyglarmet gått.

Vad det verkar ljuger båda sidor. Jag förstår att det är chockerande för dem som tror blint på endera sidan, men bättre än så här får ni det inte serverat. Krig och propaganda går hand i hand, alltid.
Citera
2018-04-14, 21:01
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ekvatiox
Att spendera över 200 miljoner USD på 3 övergivna lokaler känns verkligen som en lyckad operation för USA med sina "smarta" missiler! Undra varför de var tvungna att slösa så mycket pengar på så många missiler? Hmm...

Skrattade när jag läste det där.
Så dyra som alla USAs krig är så är det tur för dem att de har så god ekonomi. Inte alls skuldsatta eller så.
Som jag skrev tidigare i tråden så var det till slut ekonomin som knäckte Sovjet och den sista spiken i kistan var ett krig. Imperier brukar ha en tendens att falla samman till slut.
Citera
2018-04-14, 21:02
Medlem
Stockmokks avatar
Ryska regimen är riktigt slemmiga avskum, de skickar sina nättroll överallt för att korrumpera val i andra länder samt sprida falska nyheter om syrien och samtidigt kalla de originella för att vara falska.

Gift är ett ryskt favoritvapen sen länge, ett känt faktum. Både putin och assad är nog lika glada över senaste gasattackens skörd.
Citera
2018-04-14, 21:13
Medlem
Dominicss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stockmokk
Ryska regimen är riktigt slemmiga avskum, de skickar sina nättroll överallt för att korrumpera val i andra länder samt sprida falska nyheter om syrien och samtidigt kalla de originella för att vara falska.

Gift är ett ryskt favoritvapen sen länge, ett känt faktum. Både putin och assad är nog lika glada över senaste gasattackens skörd.

Aj, där kom du på alla som är emot USA regimen I denna tråd! Vi är betalda ryska troll med Google översätt. Ryssland har så mycket extrapengar att de tänkte bry sig om amerikanska valet, för det gör ju trots allt skillnad vem som vinner USA valet? Ta ut huvudet med ärthjärnan ur röven och ta av dig foliehatten. Därefter får du gärna läsa på innan du bevisar din idioti för alla i tråden som mer än gärna önskar din frånvaro.
Citera
2018-04-14, 21:14
Medlem
Savoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hogdal
De flesta rapporterade kemattacker har väl sagts bestå av klorgas. Har svårt att se hur ett grundämne ska kunna delas upp i delar som gör det ofarligt.

Vet inte om man behöver särskild militärindustri för just klorgas, är väl bland det enklaste gift som finns att tillverka (brukar vara en lab i gymnasiekemi vill jag minnas). Vad jag menar är att det förmodligen finns eller kan tillverkas snabbt civilt och distribueras enkelt vid behov. Det gör det väl (om det fungerar så) också mycket svårare att spåra än t.ex. sarin och andra komplicerade ämnen.
Citera
2018-04-14, 21:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Stockmokk

Märkligt är det även att alla NATO-vurnmare aktiverats från Moderaternas högkvarter. Eftersom USA är en fredlig nation, som aldrig startar krig och eftersom Israel är en så öppen och progressiv stat som aldrig skulle syssla med maktspel för att få sin vilja i MÖ fram.

Gladast över det som skett är krigshökarna i väst och Israel.
Citera
2018-04-14, 21:32
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:

Ja, verkligen märkligt att vi inte sett filmer på alla dessa nedskjuta robotar vid det här laget... Eller inte.

Nu är ju ett resultat med noll misslyckade robotar anmärkningsvärt, men det är inte omöjligt. Än så länge har vi sett noll bilder på trovärdiga nedskjutna robotar, så jag finner ingen anledning att tvivla på vad amerikanerna säger än.
Citera
2018-04-14, 21:34
Medlem
Zneds avatar
Syrien är väl ryssarnas bakgård? Vad gör USA där, är det bara av humanitära skäl, i så fall har de ju misslyckats. Och demokatiseringen av arabländerna har ju kostat enorma lidanden till ingen glädje för någon. Dessutom destabiliserat och orsakat enorma tragedier där folk tvingats fly till en stor mänsklig och ekonomisk kostnad.
Citera
2018-04-14, 21:37
Medlem
Hogdals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Savoy
Vet inte om man behöver särskild militärindustri för just klorgas, är väl bland det enklaste gift som finns att tillverka (brukar vara en lab i gymnasiekemi vill jag minnas). Vad jag menar är att det förmodligen finns eller kan tillverkas snabbt civilt och distribueras enkelt vid behov. Det gör det väl (om det fungerar så) också mycket svårare att spåra än t.ex. sarin och andra komplicerade ämnen.
Ja den är väldigt "enkel". Användes ju redan under ww1 och redan Scheele lyckades framställa den.

Det är möjligt att man håller den som HCl som bulk, jag har faktiskt ingen aning.

Om man har haft akut farliga beståndsdelar i labbet så kan de ju för all del också ha städats städats undan.
Citera
2018-04-14, 21:40
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Savoy
Detta låter ju fantastiskt märkligt, tycker du inte det själv?
Varför skulle det vara det? Om det fanns stöd för sådana anklagelser så hade jag gått med på det, men när det inte finns sådant stöd kan jag inte ta ditt påstående seriöst, speciellt när du hävdar att det är huvudskälet till att civila ryker i krig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in