2018-04-14, 20:15
Medlem
arbetets avatar
Här är en lång tråd om S-400 som jag tycker ni ska läsa och som jag har postat en gång tidigare i den säger man detta t.ex.:

Ollie Richardson
‏ @O_Rich_

Citat:
27. Always remember that the US/Israel was deterred by a SAA S-200 launch. This means that the US can be tamed in Syria using old 1967 technology. It’s missiles (on a F-18) couldn’t even down a SAA Su-22 from 1970. Obviously Operation Paperclip has expired.

https://twitter.com/O_Rich_/status/944398018526240768

Här är hela tråden:

https://twitter.com/O_Rich_/status/944381775710773250
Citera
2018-04-14, 20:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BigBusiness
Nu spårar vi ur.

Ryssland eller Syrien fick inte ner en enda misil. Då hade internet svämmar över av bilder av denna bragd.

Andemeningen med Reuters reportage är ”haha kolla vilka fåniga Bagdad bobs ryssarna är”. Tyvärr. Sorgligt. Gråt en skvätt, men Ryssland har ingenting att komma med i vapenväg mot USA och dess allierade förutom masvis med kärnvapen.

Det här känns som den roligaste konspirationsteorin jag hört hittills i denna soppa. Tack för ett gott skratt.
Citera
2018-04-14, 20:16
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Har ni tänkt på hur de nu ska få till en fejkad gasattack nu när de påstår sig ha slagit ut alla Assads kemvapenresurser.
Var påstås det att Assads alla kemvapenresurser slagits ut? Det låter märkligt i mina öron med tanke på att man då måste veta var alla sådana fanns. Länk med citat tack!
Citera
2018-04-14, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Precis, krigets första offer är alltid sanningen, 10% i förluster låter rimligt skulle jag tro.

Du borde inte försöka tänka vem som säger sanning angående siffror, utan vilka motiv respektive sida har och hur långt de är villiga att gå för nå dit.

I båda fallen har USA och dess allierade visat konsten av att förfalska och utföra handlingar utan bevis. Lita inte på någon västerländsk media är mitt råd. Jag må vara partisk, men jag har mina skäl. Jag har under denna konflikt insett hur orättvis världen är och hur kapitalismen styr världen i den mening att de rikare länderna kan mobba, attackera och göra vad de vill med ett leende på ansiktet under FN-mötena.
Citera
2018-04-14, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Var påstås det att Assads alla kemvapenresurser slagits ut? Det låter märkligt i mina öron med tanke på att man då måste veta var alla sådana fanns. Länk med citat tack!

USA med sina "smarta, snabba och moderna" missiler måste väl ha slagit ut alla!?? Självfallet använder 'Murica inte sina smarta missiler till att utrota terrorister, det vore ju slöseri

Oroa dig inte, anklagelser om kemiska vapen kommer upprepas och individer utan IQ (inklusive Sveriges regering) kommer fortsätt tro på dem!
Citera
2018-04-14, 20:28
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb

AFP news agency
‏@AFP

Citat:
#BREAKING Air strikes will set Syria chemical weapons program back 'for years': Pentagon

https://twitter.com/AFP/status/985149176458698753

Du får ringa och skälla på Pentagon.
Citera
2018-04-14, 20:36
Medlem
En gång i tiden köpte jänkarna s-300 från ryssar, så de vet nog vad det är för teknologi som driver de uppgraderade s-300 systemen i Syrien.
Citera
2018-04-14, 20:37
Medlem
arbetets avatar
SOHR har fått fnatt eller något. Nu går man alltså ut och bekräftar antalet nedskjutna missiler:
The Syrian Observatory for Human Rights managed to monitored interception by the regime forces to tens of missiles which targeted their positions and military bases in the Syrian territory, where several intersected sources confirmed to the Syrian Observatory, that the number missiles that were downed, exceeded 65 missiles, of the total number of missiles fired by the Trio Coalition, while the air and rocket strikes, caused great material damage, while no information about casualties was reported yet.
http://www.syriahr.com/en/?p=89324

Går nog och lägger mig tidigt ikväll om jag kan sluta att skratta.
Citera
2018-04-14, 20:42
Medlem
Cents4s avatar
Citat:
SOHR har fått fnatt eller något. Nu går man alltså ut och bekräftar antalet nedskjutna missiler:
The Syrian Observatory for Human Rights managed to monitored interception by the regime forces to tens of missiles which targeted their positions and military bases in the Syrian territory, where several intersected sources confirmed to the Syrian Observatory, that the number missiles that were downed, exceeded 65 missiles, of the total number of missiles fired by the Trio Coalition, while the air and rocket strikes, caused great material damage, while no information about casualties was reported yet.

Hahahaha. USA, vilka clowner.
Citera
2018-04-14, 20:44
Medlem
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Cents4
Bevis på att SOHR inte ljuger inget annat!
Citera
2018-04-14, 20:45
Medlem
BigBusinesss avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Cents4

Men ingen lyckades plocka upp en kamera o filma. Och målet blev mos. Oj då.
Citera
2018-04-14, 20:47
Medlem
Ekvatioxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigBusiness
Men ingen lyckades plocka upp en kamera o filma. Och målet blev mos. Oj då.

Att spendera över 200 miljoner USD på 3 övergivna lokaler känns verkligen som en lyckad operation för USA med sina "smarta" missiler! Undra varför de var tvungna att slösa så mycket pengar på så många missiler? Hmm...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in