2018-04-09, 22:05
Medlem
arbetets avatar
Narrativet krackelerar. Engelsk tidningsartikel uppvisar kronologiska brister:

Charles Shoebridge
‏ @ShoebridgeC
46 minför 46 minuter sedan

Charles Shoebridge Retweetade Charles Shoebridge

Citat:
This perhaps significant (pls read all four tweets, feel free to retweet)
1/4 Yesterday a story from ‘UK security sources’ that tried to implicate both Russia & Syria in #Skripal chem case was perfectly timed to coincide with reports of ‘Syria chem attack’

Citat:
2/4 The article was published at 0001 on 8th, so the source briefing was almost certainly before Syria ‘chem attack’, yet article timed to coincide. This may suggest the ‘UK security source’ knew of #Douma chem incident in advance. Yet if so, nothing done to reveal or prevent it.

Citat:
3/4 The 0001 publication time also suggests the source requested an embargo so article wouldn’t be published until 8th, after Syria ‘chem attack’ had happened. If published before, wouldn’t coincide with ‘chem attack’, and could have implicated source with prior attack knowledge.

Citat:
4/4 A claim of a Skripal Syria chem weapon connection just as an ‘Assad chem attack’ could be a coincidence, as could be the briefing being before the ‘attack’ happened. But see how the article date has now been altered, hiding the implication that briefing must have been before

Citat:
In summary: article time (now falsified to appear later) suggests 'UK security source' (often mi6) Syria chem briefing took place before #Douma 'chem attack'. May suggest prior knowledge of it and, if so, that 'UK security sources' didn't try to prevent it

https://twitter.com/ShoebridgeC/status/983422268264058880

Det var iofs något nytt för mig att man t.o.m. försöker knyta ihop Skripalincidenten med Douma så uppenbart. Är det verkligen någon därute som tror på detta?
Senast redigerad av arbetet 2018-04-09 kl. 22:09.
Citera
2018-04-09, 22:22
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hopes.N.Dreams
Jag vet inte hur mycket IQ man behöver för att förstå att Assads användning av kemvapen aldrig kommer att leda till hans förfall. Dessa vapen används av taktiska skäl i den mån det går. Igår bekräftade State Departement att kemattacken var 215:e. Vart var omvärldens militära respons då?

Det många inte förstår att USA slår till mot Assad för att visa sin styrka och hävda sin position som global makt, inte för att förändra den militära balansgången.

Allt du säger stämmer till det mesta, men det är det hela bilden som verkar riktigt konstigt för mig, inte en enstaka orsak.

Som sagt går Trump ut och säger att vill ut från Syrien. Bolton börjar jobba.
Snart är det dags för 'waving' av Iran-avtalet. Trump höjer tonen.
Rysslands spöas ganska hårt med sanktionerna. USA lovar mer. + Skripal.
Netanyahu försöker övertala Trump, men får nobben.
Assad håller ändå på att vinna.

Varje detalj *i sig* är bara halvbra. *Tillsammans* låter VÄLDIGT risky. No?
Citera
2018-04-09, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Narrativet krackelerar. Engelsk tidningsartikel uppvisar kronologiska brister:

Charles Shoebridge
‏ @ShoebridgeC
46 minför 46 minuter sedan

Charles Shoebridge Retweetade Charles Shoebridge

https://twitter.com/ShoebridgeC/status/983422268264058880

Det var iofs något nytt för mig att man t.o.m. försöker knyta ihop Skripalincidenten med Douma så uppenbart. Är det verkligen någon därute som tror på detta?

O ja och snart dyker de upp en efter en.
Citera
2018-04-09, 22:25
Medlem
Lyssnar man på den franska/amerikanska/brittiska representanten i UNSC så låter det väldigt troligt att de kommer slå till om Ryssland använder sitt veto ikväll
Citera
2018-04-09, 22:31
Medlem
chimpsky666s avatar
https://www.youtube.com/watch?v=hOxGmxINlOI

Livesändning från RT.
Citera
2018-04-09, 22:37
Medlem
Var det inte en inlägg med länk i tråden om ryssar fick insidan information om inkommande kemisk attacken och att ryssar förberedande med kameror osv för kunna bevisa det kom från rebeller själva? Det var en vecka sedan i tråden om jag kommer ihåg men kunde inte hitta inläggen.

Och jag har tappat all respekt för herr Trump:

Tweet från igår: https://twitter.com/realDonaldTrump/status/982969547283161090
Och tweet från 5 år sedan: https://twitter.com/realdonaldtrump/status/376334423069032448

Obama och Trump är lika krigspresident, som alla presidenter före dom. Jag hoppades på Trump och hans isolationism men det är tydligt bara lögner, precis som alla presidenter före Trump.
Citera
2018-04-09, 22:38
Bannlyst
Fortfarande inga bevis alltså. Regnar det bomber inatt vet vi vilket punggrepp Israel har på Trump.
Citera
2018-04-09, 22:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hs187
Var det inte en inlägg med länk i tråden om ryssar fick insidan information om inkommande kemisk attacken och att ryssar förberedande med kameror osv för kunna bevisa det kom från rebeller själva? Det var en vecka sedan i tråden om jag kommer ihåg men kunde inte hitta inläggen.

Och jag har tappat all respekt för herr Trump:

Tweet från igår: https://twitter.com/realDonaldTrump/status/982969547283161090
Och tweet från 5 år sedan: https://twitter.com/realdonaldtrump/status/376334423069032448

Obama och Trump är lika krigspresident, som alla presidenter före dom. Jag hoppades på Trump och hans isolationism men det är tydligt bara lögner, precis som alla presidenter före Trump.

Börjar undra om inte Boltoneffekten börjat kicka in? Typisk israelkramande, krigshetsande neocon.
Citera
2018-04-09, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CAKARIM
Vad spelar det för vad man tillhör, sen när är det förbjudet? Jag tillhör den ariska högern, har du något att säga?

Det du skriver och vad man utläser av dina utsagor så försöker du leka som att du är den godtrogna medborgaren som är emot allt ont och ösnakr bara fred. Men ju mer du skriver i tråden desto mer dyker ditt smuts upp. Tror fan du är bland den värsta avarten som visat sig i tråden. Mycket av det du skrivit har inte en röd tråd. Du gör bara bort dig hela tiden. Vill bara betona det så du inser sanningen, vän brukar säga sanningen och det är det som gör ondast. Nu fick du det förklarar och jag lägger inte en endaste bokstav till för att citera dig.

Här har du han igen. Kallar man kurder eller judar för något så drar horungen upp kortet era jävla antikurder era smutsiga antisemiter men själv så ser du hur han också är. Vad klassas såna som han?
Du som är en turk tillhör den ariska högern? Det roligaste och dummaste jag läst! Det är som att en somalier ska säga han tillhör den vita rasen
Citera
2018-04-09, 22:48
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Exxus
Lyssnar man på den franska/amerikanska/brittiska representanten i UNSC så låter det väldigt troligt att de kommer slå till om Ryssland använder sitt veto ikväll

Vet du hur mycket det brukar ta det innan man röstar? Det är bara massa skitländer som pratar nu.

Hur många är kvar? Ska man rösta direkt efter?
Citera
2018-04-09, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svarta.Pantern
Börjar undra om inte Boltoneffekten börjat kicka in? Typisk israelkramande, krigshetsande neocon.

John Bolton började på sitt jobbet som säkerhetsrådgivare idag dessutom.
Citera
2018-04-09, 22:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Svarta.Pantern
Fortfarande inga bevis alltså. Regnar det bomber inatt vet vi vilket punggrepp Israel har på Trump.
Minns ni attacken trump gjorde förra året på den där flygbasen?

Det här är ju en exakt kopia på det som hände då.

"Kemisk attack, åh nej, den onda assad och putin! nu måste vi agera"

Så skjuter dom några cruise missiler på en flygbas...några dagar senare...inga kemiska vapen hittades

lol
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in