2018-04-12, 17:23
Medlem
Ingår den som ej kompletterat betyg i både urval BI och BII eller endast BI?
Citera
2018-04-12, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bigboy32
Ingår den som ej kompletterat betyg i både urval BI och BII eller endast BI?

Endast BI.
Citera
2018-04-12, 23:32
Medlem
Plutonium239s avatar
Jag har redan skickat in min anmälan, men kan jag ändra ordningen samt lägga till andra program i efterhand innan 16:e april utan att fucka upp något?
Citera
2018-04-13, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Plutonium239
Jag har redan skickat in min anmälan, men kan jag ändra ordningen samt lägga till andra program i efterhand innan 16:e april utan att fucka upp något?

Ja, det är inga problem.
Citera
2018-04-14, 18:26
Medlem
Grankulas avatar
Hejsan. Sökte nu till massa program. Men jag hade tänkt att jag ska söka på mitt HP. Hur gör jag det ? För nu när jag anmälde mig så blev det automatiskt att jag bara sökte. Fick inte välja om jag ville söka via HP eller betyg ?
Citera
2018-04-14, 18:29
Medlem
ace_secs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grankula
Hejsan. Sökte nu till massa program. Men jag hade tänkt att jag ska söka på mitt HP. Hur gör jag det ? För nu när jag anmälde mig så blev det automatiskt att jag bara sökte. Fick inte välja om jag ville söka via HP eller betyg ?

Antagning.se sköter det automatiskt.

HP-resultatet först automatiskt in på antagning.se så fort UHR har rättat och normerat klart.

Har du gymnasiebetyg och ett HP-resultat så är du med och tävlar i både HP-urvalet OCH betygsurvalet.

Du behöver således inte välja; du är med i bägge urvalsgrupperna!
Citera
2018-04-15, 13:31
Medlem
Grankulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ace_sec
Antagning.se sköter det automatiskt.

HP-resultatet först automatiskt in på antagning.se så fort UHR har rättat och normerat klart.

Har du gymnasiebetyg och ett HP-resultat så är du med och tävlar i både HP-urvalet OCH betygsurvalet.

Du behöver således inte välja; du är med i bägge urvalsgrupperna!
Jaha ! Tack för du klarna upp det för mig
Citera
2018-04-15, 19:31
Medlem
SoulAmazins avatar
Jag har sökt in till det Data- och systemvetenskapliga kandidatprogrammet i SU men min plan är att efter en termin hoppa av efter att jag läst klart den inledande kursen Data- och systemvetenskap I, som då gör mig behörig till att läsa vidare på kursen Data- och systemvetenskap II.

Jag gör detta då jag redan har en kandidatexamen sen tidigare och har helt enkelt inte betygen för att söka in på Data- och systemvetenskap I som fristående kurs (över 20.00) istället.

Min fråga är om några problem kan uppstå med mitt tillvägagångssätt? Ansökan till vårterminen nästa år kommer ju öppna redan vid hösten och då har jag inte läst klart den kurs jag behöver, kommer jag kunna söka in till Data- och systemvetenskap II trots att jag inte är behörig (men kommer bli det)?
Citera
2018-04-15, 21:39
Medlem
Förlåt om det här har redan blivit sagt men kan nån förklara till mig hur det funkar med betygspoäng när man ansöker till ett masterprogram med antagning? Jag försöker leta efter hur stor chans jag har att kommer in med mitt betyg.
Citera
2018-04-16, 01:25
Medlem
Visst kan man söka utbildning även om man redan håller på och läser en pågående utbildning, och det står att jag ska läsa dom kurserna för det programmet nästa termin?
Citera
2018-04-16, 07:37
Medlem
FromAnotherPlaces avatar
Två inlägg är flyttade hit från (FB) Kommer jag in med mina betyg/mitt reservnummer?.

/Mod.
Citera
2018-04-17, 10:30
Medlem
Hej, någon som vet när UHR släpper antagningsstatistik för antalet sökande HT18?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in