2010-05-07, 20:22
Medlem
frosses avatar
Personer som har en viss utbildning högre upp på listan prioriteras inte va?
Citera
2010-05-07, 20:41
Medlem
shogun-rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phyxtc
Det går att göra. Du har minst hela maj månad på dig att bestämma. Vill du ha ett exakt datum får du ringa studera https://www.studera.nu/studera/1006.html

Tack precis vad jag trodde själv och ville höra från någon annan... Då har jag i alla fall 7-10 dagar till på mig att kolla upp lite saker om antal platser och bestämma mig.
Citera
2010-05-07, 20:52
Medlem
Oscizs avatar
Jag har lagt en anmälan på ca 12kurser till höstterminen. Om jag nu lägger en sen anmälan och lägger till 5kurser. Hur kommer detta påverka mina 12kurser som jag anmälde mig till i tid? Jag vill ju helst inte att de 12 också ska hamna på "sen anmälan".
Citera
2010-05-07, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osciz
Jag har lagt en anmälan på ca 12kurser till höstterminen. Om jag nu lägger en sen anmälan och lägger till 5kurser. Hur kommer detta påverka mina 12kurser som jag anmälde mig till i tid? Jag vill ju helst inte att de 12 också ska hamna på "sen anmälan".

De kommer inte att påverkas. De 5 kurserna du lägger till kommer att stå som "sent anmälda".
Citera
2010-05-08, 14:17
Medlem
Det känns lite pirrigt nu när alla siffror har kommit upp på sitt konto på studera.nu.
Citera
2010-05-08, 16:14
Medlem
Holger Meinss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psykbrytaren
De kommer inte att påverkas. De 5 kurserna du lägger till kommer att stå som "sent anmälda".
Är du säker på det? Jag har för mig att om man ändrar anmälan efter den 15:de april så blir allt registrerat som "sent anmält", men det låter å andra sidan helt utvecklingsstört, så ditt svar verkar mer logiskt.
Citera
2010-05-08, 16:18
Medlem
DanteAlighieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReAnimater
Det känns lite pirrigt nu när alla siffror har kommit upp på sitt konto på studera.nu.

Vad är det som har kommit upp?
Citera
2010-05-08, 16:24
Medlem
Oscizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Holger Meins
Är du säker på det? Jag har för mig att om man ändrar anmälan efter den 15:de april så blir allt registrerat som "sent anmält", men det låter å andra sidan helt utvecklingsstört, så ditt svar verkar mer logiskt.

De kurser jag nu sökte står med rött "sen anmälan" de övriga syns inga noteringar.
Citera
2010-05-08, 16:28
Medlem
Socratess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osciz
De kurser jag nu sökte står med rött "sen anmälan" de övriga syns inga noteringar.

Då har det blivit helt rätt.
Dina ursprungliga alternativ räknas inte som sena.
Citera
2010-05-08, 16:29
Medlem
Socratess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DanteAlighieri

Han kan nog se sina meritvärden nu.
En del har kunnat se sina meritvärden sen före 15 april och den del kommer kunna se meritvärdena först precis före urval.
Det beror bland annat på hur mycket manuell handläggning som måste göras på respektive anmälan.
Citera
2010-05-08, 16:30
Medlem
DXVs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DanteAlighieri
Meritvärdet man söker på för varje utbildning
Citera
2010-05-08, 17:10
Medlem
DanteAlighieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Socrates
Han kan nog se sina meritvärden nu.
En del har kunnat se sina meritvärden sen före 15 april och den del kommer kunna se meritvärdena först precis före urval.
Det beror bland annat på hur mycket manuell handläggning som måste göras på respektive anmälan.

Vad står APGR och BI för?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in