2018-04-14, 07:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Här är ett känt fall där det på beställning torterats, begåtts sexuella övergrepp samt dödats - och filmats - allt mot betalning. Detta gäller en av de grövsta producenterna av filmer med övergrepp mot barn.https://nyheter24.se/nyheter/utrikes/862348-han-kallas-for-varldens-varsta-pedofil-nu-kan-han-fa-dodsstraff http://anvandarna.story.aftonbladet.se/chapter/polisen-filmerna-ar-det-javligaste-ni-kan-tanka-er/

Fy fan
Citera
2018-04-14, 07:45
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greyhoundbus
Det framgår inte i rättegången att de filmerna som åklagaren visade skulle vara den typen av filmer du påstår.Tvärtom har dom beskrivits som t ex nakna kvinnor som halshuggits osv och kvinna som plågas och dödas "beheaded woman agony" Med andra ord med enda syfte att tortera och döda.

De nakna kvinnorna var väl bara i tecknade filmer..? Den autentiska mexikanska filmen där de jagar runt en kvinna och till slut skär halsen av henne, verkar ha handlat om en knarkuppgörelse. Den andra sydamerikanska filmen där de långsamt skär halsen av en ung flicka, vet jag inte, sammanhanget gick inte att avgöra från den korta snutten. MEN jag har svårt att tro att någon som producerar en film i syfte att producera en film och sälja, skulle göra en så dålig inspelning med smal bildruta, skakande och svängande kamera o.s.v.. Och detta gäller för övrigt den första filmen jag nämnde, den mexikanska, också.T.o.m. den värsta sadist måste vara desperat för att vilja betala pengar för dem... IS-videorna var IS-videor helt enkelt, där var syftet uppenbart.

"enda syfte att tortera och döda" - ja men de kan ju göra det för att varna andra hur det går, om man köper knark på krita och sedan inte betalar tillbaka. Och inte för att tjäna pengar på filmen. Nu orkar jag inte tjata om detta, om du fortfarande inte förstår.
Senast redigerad av Merwinna 2018-04-14 kl. 07:47.
Citera
2018-04-14, 07:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
De nakna kvinnorna var väl bara i tecknade filmer..? Den autentiska mexikanska filmen där de jagar runt en kvinna och till slut skär halsen av henne, verkar ha handlat om en knarkuppgörelse. Den andra sydamerikanska filmen där de långsamt skär halsen av en ung flicka, vet jag inte, sammanhanget gick inte att avgöra från den korta snutten. MEN jag har svårt att tro att någon som producerar en film i syfte att producera en film och sälja, skulle göra en så dålig inspelning med smal bildruta, skakande och svängande kamera o.s.v.. Och detta gäller för övrigt den första filmen jag nämnde, den mexikanska, också.T.o.m. den värsta sadist måste vara desperat för att vilja betala pengar för dem... IS-videorna var IS-videor helt enkelt, där var syftet uppenbart.
Då har du inte följt rättegången speciellt noga. Det fanns flera filmer som visade verkliga filmer med kvinnor som mördades.
Senast redigerad av greyhoundbus 2018-04-14 kl. 07:49.
Citera
2018-04-14, 07:48
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greyhoundbus
Då har du inte följt rättegången speciellt noga. Det fanns flera filmer som visade verkluga filmer med kvinnor som mördades.

Ja, och jag beskrev ju två av dom filmerna. Jag har tittat på dem själv. Har du det..?
Citera
2018-04-14, 07:52
Medlem
Citat:
Ja, och jag beskrev ju två av dom filmerna. Jag har tittat på dem själv. Har du det..?
Det fanns flera filmer som åklagaren inte visade för åhörarna som beskrev riktiga mord på kvinnor. De vet du inte vad de heter och vad de innehöll. Och varför filmerna har dålig kvalitet kan bero på flertal olika orsaker. En kan vara att det är nån som inte har resurser till en bra kamera som filmar.
Senast redigerad av greyhoundbus 2018-04-14 kl. 07:55.
Citera
2018-04-14, 09:18
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Fast har rättsläkaren det..? Jag minns den här dialogen:

Åklagaren: "kan sticken vara gjorda för att släppa ut likgaser?"

Rättsläkaren (avvisande): nej, de har ingen sådan effekt.

Åklagaren: varför står såren öppna?

Rättsläkaren: det är för att likgaser har stömmat ut ur dem.

Men det är svårt att veta eftersom man bara fick ett sammandrag eller utvalda meningar...
Tror du själv på att Madsen stack och genomborrade Kims underliv med den vässade skruvmejseln, otaliga gånger och även stick när hon var vid liv - för att släppa ut likgaser? Använd helst inte smileysar när det gäller sådana här vidriga detaljer. Det är vulgärt och oetiskt.
Citat:
Fast det där är de vanliga PK-skribenterna. De vet inget om livet och verkligheten; oavsett vad de skriver om så tolkar de utifrån sin trygga lilla medelklassbubbla...
När du använder förkortningen PK tar jag för givet att du menar Personer med Kunskap, till skillnad från dig, alltså. Du beskrev ju både styckning och hans oberördhet som om det var normalt, han var ju så van publicitet och när det gällde styckningen så var han ju praktisk och van att själv lösa problem.
Jag skrev att de som bäst tolkar hur Madsen klarade att b.la stycka ett lik och sen vara oberörd mot de han mötte när han steg i land är rättspsykiatrin som undersökt honom. Sen tog jag några exempel på andra experter som uttalat sig om vad det är för typ av person som klarar att stycka ett lik.
Citat:
Rättspsykiater Henrik Day Poulsen, Danmark: Att stycka en människa är inget vem som helst gör, det är en lång och enormt blodig process. En styckning tar lång tid och är extremt krävande, både fysiskt och psykiskt. Och, psykologiprofessorn Martin Grann uttryckte i en intervju i Helsingborgs Dagblad: "Att stycka en kropp är svårt och inget som vem som helst tar sig an och går i land med. Det är mycket äckligare och snaskigare än vad man kan föreställa sig."
Är det verkligen dessa experter som "inget vet om livet och verkligheten och tolkar det utifrån sin trygga lilla medelklassbubbla", som du skrev? Är det möjligen inte så att det är du som feltolkar allt utifrån din lilla white trash-bubbla pga du manipulerats (el hypnotiserats var det kanske du skrev) av Madsen via videoklipp så till den milda grad att du försvarar honom till sista blodsdroppen, då du fått för dig att han är en arisk gudagåva, en vit medelålders man som är ett geni, vars gener givetvis måste spridas vidare. Till skillnad mot Kim, som "råkade" ut för denna "olycka", då var det nog p.g.a det "naturliga urvalet", enligt dig - hennes gener var nog inte värda att spridas vidare tydligen. Vet inte riktigt hur du tänkte där, eller om du överhuvudtaget tänkte? Det föll sig kanske bara naturligt....
Citat:
Och angående att bära en kropp uppför en lodrätt stege, så tycker jag att du ska testa det själv först innan du hackar på M. Tänk även på a) att M inte är brandman och b) att han är en liten man fysiskt. Tysken har ju testat, och han kunde inte få upp den vikten, inte ens med ett rep, och då är han 183 cm lång och har arbetat som hamnsjåare i ungdomen. De behövde vara minst tre för att få upp en skadad människa (för att denna inte ska komma mer till skada) ur hans ubåt och två för att få upp ett lik (som man inte behövde vara så rädd om mera). EDIT: enligt experiment och uppskattningar alltså, nu lät det som om tysken hade erfarenhet av att forsla ut lik ur sin ubåt... Vad vet man i och för sig..?!
Jag citerade en marinhistoriker angående det här. Han är nog också en Person med Kunskap, dvs PK.
Citat:
Søren Nørby, marinhistoriker, Danmark: Det är inte lätt. Det enda sättet att få ut någon är att bära personen uppför stegen. Då får man bära personen med så kallat brandmansgrepp. Det är trångt, men det går. Man har fått upp stora tunga män genom tornet på en ubåt, och i det här fallet handlar det ju om en kvinna som inte är så stor.
Madsen är inte brandman och han är en liten man fysiskt. Han var dock fysiskt överlägsen Kim, som var en liten och nätt kvinna. Man behöver varken vara brandman eller speciellt stark för att klara greppet. T.o.m jag kan det, har lärt mig på en kurs.

Här kan du se hur en nätt kvinna använder sig av brandmannagreppet:
https://minfil.org/Ccb4f2e7b4/brandmannagreppet.jpg

Eller, du kanske menar att Madsen är klenare än de flesta tjejer, så därför var han tvungen att skära och såga i Kims kropp för att få ut den?
Citera
2018-04-14, 09:20
Medlem
http://nyheder.tv2.dk/krimi/2018-04-12-kim-walls-foraeldre-staar-frem-i-eksklusivt-tv-interview

Så fruktansvärt detta är för Kim Walls föräldrar , brodern , sambo m.m ...lider verkligen med denna familj <3
När mamman säger att Kim inte höll på att googla innan hon gjorde intervju med olika personer, för hon ville möta dessa direkt o känna av deras kroppsspråk m.m. Detta är så jäkla tragiskt o jag sitter här o gråter, för Kim o hennes familj, anhöriga o vänners skull

Hoppas att han får ett låångt straff, men jag är inte så orolig ändå. Kommer PM ut i dagsljuset, så får han nog passa sig noga, finns nog väldigt många därute som vill att han ska få lida lika mycket som Kim gjorde.
Citera
2018-04-14, 09:29
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Jag citerade en marinhistoriker angående det här. Han är nog också en Person med Kunskap, dvs PK.Madsen är inte brandman och han är en liten man fysiskt. Han var dock fysiskt överlägsen Kim, som var en liten och nätt kvinna. Man behöver varken vara brandman eller speciellt stark för att klara greppet. T.o.m jag kan det, har lärt mig på en kurs.

Här kan du se hur en nätt kvinna använder sig av brandmannagreppet:
https://minfil.org/Ccb4f2e7b4/brandmannagreppet.jpg

Eller, du kanske menar att Madsen är klenare än de flesta tjejer, så därför var han tvungen att skära och såga i Kims kropp för att få ut den?

En historiker, ja. En akademiker. Han har kanske aldrig ens framfört ett fartyg själv.

Men hon går ju på plan mark, hon klättrar inte fyra meter uppför en lodrät stege i ett trångt rör (55 cm var det väl i diameter?). Tänk lite någon gång...
Citera
2018-04-14, 09:38
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:

"enda syfte att tortera och döda" - ja men de kan ju göra det för att varna andra hur det går, om man köper knark på krita och sedan inte betalar tillbaka. Och inte för att tjäna pengar på filmen. Nu orkar jag inte tjata om detta, om du fortfarande inte förstår.
Du har fått svar på det här förut. Att det inte är någon superkvalitét på filmerna beror på att det sker i det fördolda, det är inte så att det är ett "Hollywood-filmteam" på plats. Förövaren vill ju inte synas på bild och kan då ofta vara ensam när han filmar (kanske med go-pro som Madsen). Kanske en medhjälpare är med, bärandes mask. Inspelningar av sådant äckel kan ofta ske i länder som t.ex Fillipinerna, Thailand osv. Då kan t.ex välbeställda vita män med sexualsadistiska lustar och annan avvikande sexualitet, beställa och betala för den tortyr de vill ha. Och sedan sprids också sådana filmer via "hemliga" sajter för endast medlemmar. Ett utnyttjande av fattiga människor utan skyddsnät. Prostituerade unga tjejer som försvinner, vem letar?
Citera
2018-04-14, 09:47
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
En historiker, ja. En akademiker. Han har kanske aldrig ens framfört ett fartyg själv.

Men hon går ju på plan mark, hon klättrar inte fyra meter uppför en lodrät stege i ett trångt rör (55 cm var det väl i diameter?). Tänk lite någon gång...
Vad fan har det med något att göra? Jag visade att en nätt kvinna lätt klarar brandmannagreppet, handlar om teknik. Madsen, var inte han ett tekniskt geni och borde ha hajat greppet då?
Det har, trots svårigheter, gått att få upp även, stora, tunga karlar i sådana trånga rör, så en späd, liten kvinna som Kim hade inte varit något problem. Även för klene Madsen.
Men, jag förstår att ditt syfte enbart är att försvara att Madsen styckade Kims kropp, så då är det ingen mening att diskutera.
Du kanske borde tänka lite någon gång...varför du ska försvara allt han gör. Försvara och förklara.
Citera
2018-04-14, 10:15
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Syftet är skillnaden. Är det "snuffilm" så mördar man personerna enbart för att producera en film som föreställer ett äkta mord, och tjäna pengar på den. Mycket cyniskt alltså. De filmer M sett är framställda av andra skäl, typ till varnagel för andra som köper knark på krita och inte betalar tillbaka skulden, kvinnor som är otrogna, eller IS-videos som visar vad som händer dem som motarbetar Jihad.
Är du seriös? Menar du att du VET att de filmer Madsen sett INTE kan vara snuffmovies? Utan du VET att de filmer han sett är framställda av andra skäl som t.ex att varna folk för att köpa knark på krita, otrogna kvinnor och IS-videos? Det jag vet är att han hade en par IS-filmer men allt det andra som du påstår får du nu visa en riktig källa på, tack. Du kan ju också kolla i develis inlägg här under om du tror många av filmerna matchar med dina påståenden om PM:s filmer, som att det är varningsfilmer för att köpa knark på krita och ej betala, otrogna kvinnor m.m?

Citerar inlägget här av #develi igen, där är allt ordentligt beskrivet.
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Fast nu var det liksom så att PM sparat dyngan i mappar - förutom sökord som 'pige, halshugning og smerte', 'mexican female behading' osv.
Vissa delar av äckeldokument/filmer längst ner ska in i mappar, dock ej specat via liverapport.
Mapp döpt "burn":
- en rigtig kvinde, som bliver brændt.
På en mappe i en af de sikrede computere i sagen, så finder politiet også en mappe, der hedder 'burn' (brænd red).
- Det er en video af en rigtig kvinde, som bliver brændt, siger anklageren
.
Igen kan vi ikke se den, men vi kan høre lyden. Der er meget støj og så kan man høre flere kvinder skrige." live eb
Mapp döpt "behead":
- en rigtig kvindes skrig og nogle mænd tale sammen.
"Anklageren viser nu en ny film, som er fundet i forbindelse med sagen. Igen kan rettens tilhørere ikke se videoen, men vi kan høre den.
Her høres en kvindes skrig og nogle mænd tale sammen.
Videoen er fundet i en mappe på Peter Madsens computer, der hed 'behead' (Halshug)." live eb
Mapp döpt "hang":
- hængning af en kvinde.
- en kvinde, der spides og pælen kommer ud gennem munden.
Anklageren kommer nu ind på en femte animationsfilm, som han gerne ville have vist i sagen. Den vister en hængning af en kvinde.
En sjette video, som han også gerne ville vise, er også findet i en undermappe, der hedder 'hang' (Hængt red.).
- den viser en mand og en kvinde, der bliver hængt, siger anklageren om animationsfilmene.
"- Det er en animationsfilm, som viser en kvinde, der spides og pælen kommer ud gennem munden, siger anklageren."
Mapp döpt "beheading mother":
- to kvinder halshugges og deres hoveder sættes på spyd.
På computeren finder man også en mappe, der hedder 'beheading mother' (halshug mor). Her er en animationsfilm, og derfor kan hele retten godt se filmen. Den bliver derfor vist på storskærm.
- Jeg kan sige, at den første film, er en, hvor to kvinder halshugges og deres hoveder sættes på spyd, siger anklageren."
"Kvinden bliver hevet hen til en træstub, hvor en anden kvinde bliver overfaldet af en mand med en hjelm. Manden halshugger kvinden, der er nøgen. Han sætter efterfølgende hendes hoved på et spyd.
Animationsfilmen fortsætter. Nu bliver kvinden i den lilla kjole også halshugget. Det virker til, at der er tale om mor og datter, som bliver henrettet." live eb
Mapp döpt "Peter Madsen":
- to kvinder og to mænd henrettes.
- fem personer afstraffet med økser, macheter og en kniv.
"Anklageren fortæller nu, at der er to klip tilbage, som han gerne vil vise. De er fundet på en harddisk, som er fundet på en reol i værkstedet. Den er fundet i det rum, hvor Peter Madsen nogle gange overnattede.
- Der er et label på harddisken, hvor der står 'Peter Madsen', siger anklageren.
På harddisken finder man et filmklip, som viser fire personer der henrettes. Det er to kvinder og to mænd."
"Anklageren viser nu 10 sekunder fra den film, der er fundet på harddisken.
Igen høres der et fremmedsprog og så en skraben. " live fyens

"Anklageren afspiller nu endnu en film, der er blevet fundet på Peter Madsens harddisk under mappen "Peter Madsen".
Her bliver fem personer afstraffet med økser, macheter og en kniv." live fyens
Mapp döpt "stab":
I forbindelse med ransagningen af Peter Madsens computer og harddiske har man også fundet private sexvideoer af Peter Madsen, samt en 'mappe' der hedder 'stab' - altså det engelske ord for stik. live eb
Övriga filmer:
- En mand i militærtøj hænger en kvinde i et træ med spredte ben, halshugger kvinden og kysser med hendes afskårede hoved.
- en mand hænges op og får huden pillet af, og af en kvinde, som også bliver dræbt.
- En mand i militærtøj slået ihjel en mand, får skåret hovedet over, viser det til kvinden. Herefter bliver kvinden slået ihjel.
- en rigtig kvinde, der får skåret hovedet af.
"Anklageren afspiller nu en sidste animationsfilm, som hedder Dark (mørk).
Det viser en kvinde, som går tur i skoven, og som bliver fanget i en fælde. En mand iført militærtøj kommer frem og tager kvinden med sig. Han klæder kvinden af og hænger hende i et træ med spredte ben. Indholdet af denne animationsvideo er også stærkt seksuelt.
Den ender med, at manden halshugger kvinden og kysser med hendes afskårede hoved. Det er meget fortyrrende indhold." live eb

"De næste klip, som jeg vil vise her i retten, er også sikret fra en harddisk, som peter madsen er tilgået via sin computer.
- Det er en animationsfilm, hvor en mand hænges op og får huden pillet af, og af en kvinde, som også bliver dræbt, siger anklageren om den animationsfilm, han nu vil afspille." live eb

"Tegnefilmen viser en mand og en kvinde, som er tydeligt forelsket. Igen er scenen sat i en skov.
Manden i militærtøj kommer nu ind i billedet. Han angriber det kyssende par med en flaske.
Denne gang har animationsfilmen ikke nogen underlægningsmusik. I stedet er der sat stemmer på, som udtrykker smerte og ulykke. Indholdet er stærkt foruroligende og begge ofre er afklædte.
Først bliver manden slået ihjel. Han får skåret hovedet over, og manden i militærtøj tager efterfølgende hovedet og viser det til kvinden. Herefter bliver kvinden slået ihjel.
Mens videoerne bliver afspillet høres der dybe suk i lytterummet. Indholdet er meget uhyggeligt."
live eb
"Til sidst ville jeg havde vist en rigtig film af en kvinde, der får skåret hovedet af. Og den vil jeg sådan set gerne have lov til at afspille, hvis retten er med på den, siger anklagerne.
Da det er en rigtig video, som skulle vise et rigtigt drab på en kvinde, så er det kun rettens professionelle medlemmer, der ser den.
Lyden kan dog høres af tilhørere og i lytterummet.
Der høres et fremmedsprog og ellers ikke andet på klippet, der er meget kort." live fyens
7 dokument samt filmer
- tekst: halshugning af en kvinde og spidning af kvinder.
- film: en rigtig kvinde der får skåret hovedet af.
- film: kvinder spiddet på smertefuld vis på træpæle, en kvinde få hugget sit hoved af med et sværd.
- film: skærer af kvindes hoved en stor dolk.
Citera
2018-04-14, 10:43
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Är du seriös? Menar du att du VET att de filmer Madsen sett INTE kan vara snuffmovies? Utan du VET att de filmer han sett är framställda av andra skäl som t.ex att varna folk för att köpa knark på krita, otrogna kvinnor och IS-videos? Det jag vet är att han hade en par IS-filmer men allt det andra som du påstår får du nu visa en riktig källa på, tack. Du kan ju också kolla i develis inlägg här under om du tror många av filmerna matchar med dina påståenden om PM:s filmer, som att det är varningsfilmer för att köpa knark på krita och ej betala, otrogna kvinnor m.m?

Citerar inlägget här av #develi igen, där är allt ordentligt beskrivet.

Jag har läst allt det där, och det finns ingen beskrivning av en autentisk (icke-tecknad) film, som tyder på att det har spelats in enbart som snuff. Utan det är ju vanliga avrättningsmetoder i tredje världen: halshuggning, halsavskärning, hängning, bränning o.s.v.. Den som man får upp om man söker på "mexican female beheading", samma sökord som M använde alltså, finns här - lägger för säkerhets skull länken inom spoilertaggar:

Här finns också förklaringar i texten. "cartel-related" betyder alltså "kartell-relaterad", alltså relaterad till narkotikahandel.

"Another Cartel-related execution here. Videos featuring women being executed are comparatively rare. I don't have a full translation of what is being said, but here are the parts that I could identify:

“Gentleman this is for… (unclear) on behalf of the Zetas..."

"This is going to happen to all you CDG faggots"

Once they start cutting you can see that a bit of blood drips on her right thigh. You can also clearly see that she starts pissing herself at that point, soaking her left leg all the way to her knee. This is actually commented on by the cameraman who says “ya se mio", which basically means "She's already pissing herself!"

When her head is held up, he also says “todavia esta mirando”, which means 'she's still looking', referring to her eyes continuing to move a bit after full decapitation."
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in