Citat:
Ursprungligen postat av
zilvereko
Min åsikt:
Både Hasse Aro och LGWP är mer intresserade av att höra sina egna röster och göra bra TV, än att försöka komma fram till något vettigt. Pga att de båda saknar avgörande kunskaper i avgörande/viktiga delar av det som fallet/fallen handlar om.
Skiter sig deras teorier så kommer ingen anklaga dem för nåt. De behöver aldrig ställas till svars för sina uttalanden. Hur felaktiga deras uttalanden ochhur snurriga deras teorier än kan tänkas vara.
Vilket kriminalfall det än handlar om.
Det som är bra med dem båda är att de hjälper folk som kollar deras program att gnugga geniknölarna och försöka tänka utanför boxen och sina egna uppfattningar hur det "borde" vara eller hur "det säkert ligger till"
Jag gillar ju GW annars, han är duktig inom många områden och bryr sig inte om att han gör sig obekväm utan säger alltid vad han tycker. Alltid intressant och skön att lyssna på, förutom när det kommer till psykiatri, vilket han själv eränner att han ej har rätta kunskaperna i.
Men, som nu, när han kommer med flera felaktigheter som t.ex att det måste bevisas att Kim var levande när Madsen styckade henne?! Och, att det blod han hade på sig från Kim när han steg iland, var från styckningen och "skillnad om man hittat riktiga blodstänk"? Det har man ju hittat och dessutom så har Kim stuckits i underlivet medan hon var vid liv. Och Madsen teorier håller inte, båda expertvittnen ansåg hans teorier orimliga, likaså rättsläkaren som ej fann några skador förorsakade av hög värme på Kim och så alla dessa stick och knivhugg. Både när hon var vid liv och många av dem i nära anslutning till döden, eller strax efter. Så, olycksfallteori faller bort.
Hon kan ha dött genom att han skar halsen av henne, eller genom kvävning och pga alla djupa stick och knivskador hon fått är väl förblödning också ett alrernativ.
Kort sagt, vi har ett mordoffer på ubåten och vi har en mördare där och ingen annan person.
Mördaren har dessutom grava personlighetsstörningar, är psykopat och narcissist, sankar förmågan att känna empati och har ett kraftigt sexuellt avvikande beteende. Har sms:at sin mordplan till en vännina, som ett "rollspel"(?). Han har lagt ner mycket tid på att titta på extrema tortyr/mordfilmer där kvinnor får halsen avskuren, där kvinnor är bundna och spetsas i underlivet.
Precis som han gjorde med Kim.
Men Hasse Aro kopplar ej detta till mordet.
Det finns ingen tvekan. Att han bara skulle dömas för brott mot griftetfriden är helt osannolikt.
Jag tycker inte att GW och Hasse gör bra tv eller bra reklam för sig själva, när de framför sina teorier på det här sättet, utan att vara mer insatta i fallet än de är. Många tittare får ju ändå uppfattningen att de uttalar sig som om de har tillräckliga kunskaper i fallet, att de uttalar sig i form av experter.
Bättre då att de endera är mer pålästa eller att de bara uttalar sig om det de vet om fallet.
Tycker jag.