2018-04-21, 18:19
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diva59
Menar du bildtexten? För där står det "Og i 8. klasse var jeg nok meget udenfor...".
Han gick alltså i 8:an vid fototillfället
Ok, tack. Jag läste den lilla minibildtexten som "og 18".
Men, å andra sidan höll vi på att kolla på bilder på PM från hans ungdomsår ( finns ju inte så många bilder, men...) och det är lite märkligt hur han knappt förändrats och har samma look på bilder från 90-92 till 2008.

Tack förresten för inlägget du postade häromdagen med lite information om PM:s mamma och hans avlidna bror. Fotot på henne där är det enda fotot jag sett förutom fotot på henne som ung med PM i sitt knä, men då är ju ansiktet blurrat. Hon var inte gammal när hon dog, bara 65 år.
Att ene halvbrodern tagit sitt liv var ju sorgligt, förstod att det var han som misshandlades hårdast av PM:s pappa. Konstigt att PM tagit fel på år när han dog? De kanske nästan aldrig hade någon kontakt.
Citera
2018-04-21, 18:34
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Nja, det står 8. klasse. Det betyder att han är 15 år på den här bilden. Bilden är då tagen i 1986. Det som är lite konstigt är att han hadde ljust hår som barn, sen blev det mörkare, för att "plötsligt" bli ljusare igjen. Jag vet att solljus och sånt spelar inn, men endå. Själv hadde jag vitt hår som liten, vid 15 års ålder var jag mellanblond och sen blev jag mörk blond. Det er ju det "normala" vad jag vet, att man får mörkare hår med tiden.
Svarade just #diva59 om samma sak.
Såg fel, läste den lilla minibildtexten som "og 18" när det stod "og i 8". (vad ni är observanta, man får passa sig hehe )
Men, å andra sidan höll vi på att kolla på bilder på PM från hans ungdomsår i går ( finns ju inte så många bilder, men...) och det är lite märkligt hur han knappt förändrats och har samma look på bilder från 90-92 till 2008.

Ja, det naturliga vore att Madsen nu skulle ha mörkblont hår. Men, att det är så pass ljust beror nog på att han är ute mycket och nära vatten, då tar solen mer. (alternativt att han ljustonar det, om det bättre passar in i nån "roll") Men, nu när han sitter inlåst så lär håret mörkna. Blir det förvaringsdom så blir nog håret riktigt mörkt, nästan lika mörkt som hans själ.
Skulle tro att det mörka håret rätt snabbt blir grått sedan.
Citera
2018-04-21, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Ok, tack. Jag läste den lilla minibildtexten som "og 18".
Men, å andra sidan höll vi på att kolla på bilder på PM från hans ungdomsår ( finns ju inte så många bilder, men...) och det är lite märkligt hur han knappt förändrats och har samma look på bilder från 90-92 till 2008.

Tack förresten för inlägget du postade häromdagen med lite information om PM:s mamma och hans avlidna bror. Fotot på henne där är det enda fotot jag sett förutom fotot på henne som ung med PM i sitt knä, men då är ju ansiktet blurrat. Hon var inte gammal när hon dog, bara 65 år.
Att ene halvbrodern tagit sitt liv var ju sorgligt, förstod att det var han som misshandlades hårdast av PM:s pappa. Konstigt att PM tagit fel på år när han dog? De kanske nästan aldrig hade någon kontakt.

Kanske för att han berördes mer av det år som mamman dog.
Citera
2018-04-21, 18:46
Medlem
Citat:
Nja, det står 8. klasse. Det betyder att han är 15 år på den här bilden. Bilden är då tagen i 1986. Det som är lite konstigt är att han hadde ljust hår som barn, sen blev det mörkare, för att "plötsligt" bli ljusare igjen. Jag vet att solljus och sånt spelar inn, men endå. Själv hadde jag vitt hår som liten, vid 15 års ålder var jag mellanblond och sen blev jag mörk blond. Det er ju det "normala" vad jag vet, att man får mörkare hår med tiden.

Lugn, färgen kommer med åldern att återgå till det ljusa
Madsen var mest troligt fåfängd? Han kastade glasögonen också överbord och övergick till linser (en återfanns i ubåten), så steget till att färga håret kan inte vara särskilt stor.

För pondusen i rättssalen har iklätt sig ny roll. Maskering på. Prydliga kläder och glasögon med markerat svarta bågar.

Som han själv sagt "jag kan vara i alla roller".
Citera
2018-04-21, 18:59
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Lugn, färgen kommer med åldern att återgå till det ljusa
Madsen var mest troligt fåfängd? Han kastade glasögonen också överbord och övergick till linser (en återfanns i ubåten), så steget till att färga håret kan inte vara särskilt stor.

För pondusen i rättssalen har iklätt sig ny roll. Maskering på. Prydliga kläder och glasögon med markerat svarta bågar.

Som han själv sagt "jag kan vara i alla roller".

Ja det var mycket( bara) rollspel i Madsens liv. Dom här bilderna är ju nestan en parodi på rollspel.

https://ing.dk/sites/ing/files/illustration/2017/08/2988873444131279db8f8k.jpg

http://www.pioneernews.in/wp-content/uploads/2018/03/peter-madsen-reuters_650x400_41521608730.jpg
Citera
2018-04-21, 19:03
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Ja, hela 90-talet förbryllar. Det är många år av hans liv som vi inte vet ett dugg om.
Absolut, så är det. Slutet av 80-talet och hela 90-talet skullekunna innehålla en hel del mer mörka gärningar än vi hittills vet. Med de grava störningar han har ihop med den extremt avvikande sexualiteten gör att jag helt enkelt utesluter att han bara varit en tekniknörd och from som ett lamm. Han måste ha fått utlopp för sina sjuka drifter, sina fantasier och sin sexualitet där inga gränser finns. Fått utlopp för sina behov av att plåga och tortera, kanske det började med olika smådjur.

Skrev en hel del om det här i går och också om att han, redan i tidiga tonåren, kan ha begått sexuella övergrepp, våldtäkter m.m mot små barn, kanske viss tortyr inblandat också. Speciellt om det skulle vara så att han själv blivit sexuellt utnyttjad av sin pappa och ev manliga vänner till honom, och aldrig någonsin fick en förklaring eller ett "förlåt". Behöver inte ens ha hänt att han blivit utnyttjad, likväl tror jag att han inledningsvis - när han var så liten och klen - helt enkelt riktade sina sjuka drifter mot mindre och svagare, som smådjur och små barn.

Sedan, när han är runt 15-16 och den sexuella driften blir starkare, då tror jag att man kan förvänta sig vad som helst som han kan ha gjort, inklusive tortyr och mord. Men, på väl valda offer, nätta och små tjejer/kvinnor pga att han själv är rätt liten och klen. Men, vid t.ex ett sexualsadistiskt dåd så "ökar" hans styrka, i och med att aggressiviteten och den sexuella upphetsningen "när" varandra. Offer han då valt kan vara sådana som inte "saknas" så fort, som prostituerade, turister osv.
Citera
2018-04-21, 19:12
Medlem
Citat:
Ja det var mycket( bara) rollspel i Madsens liv. Dom här bilderna är ju nestan en parodi på rollspel.

https://ing.dk/sites/ing/files/illustration/2017/08/2988873444131279db8f8k.jpg

http://www.pioneernews.in/wp-content/uploads/2018/03/peter-madsen-reuters_650x400_41521608730.jpg

Ulven (Vargen), ett listigt rovdjur, dom vördnadsfullt respekterar, undrar man lite om ....När är denna bild tagen?
Citera
2018-04-21, 19:21
Medlem
Citat:
Gammal bild på Madsen:

https://cdn-img.pressreader.com/pressdisplay/docserver/getimage.aspx?regionKey=XEY%2FFxxlkPLaKRkchMK8Vw%3 D%3D&scale=100
Det bästa sättet att identifiera en människa är öronen (form samt krumelurer i örat).
Eftersom örats form,veck och krumelurer aldrig ändras under livet. Bara storleken på örat.
PM har dessutom fortfarande utstående öron. Vilket torde göra det än lättare att identifiera honom framifrån om man jämför bilder.
EDIT: På passfoto fotas örat. Utseendet på en människa kan ju förändras mycket över tid.
Men inte örat. Är passkontrollanterna osäkra på en individs utseende så kan de alltid studera örat.
Senast redigerad av ottoplommon 2018-04-21 kl. 20:14.
Citera
2018-04-21, 19:24
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ulven (Vargen), ett listigt rovdjur, dom vördnadsfullt respekterar, undrar man lite om ....När är denna bild tagen?

Jag vet inte när den är tagen, men tror inte det är så lenge sen. Jo, den vargbilden är nestan profetisk, även det enorma pentagrammet som finns målat på marken vid hangarn. Jag vet att det finns "normala" förklaringar för att dom är där, men endå. Det vilar en ondska över hela platsen. Usj
Citera
2018-04-21, 19:37
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Det såg läskigt ut första gången man tittar på bilden när de står på ubåten. Ligger några trasiga sandsäckar, eller vad det är, intill ubåten och dessa har nästan formen av en människa.
Den stora vargbilden på väggen där, kanske möjligen är affischeringsplats för reklam? Som de får betalt för att ha där. Eller, så är det rovdjuret Madsen som placerat vargbilden där eftersom han själv känner sig lika listig, mordisk och stark som en varg.
Citera
2018-04-21, 20:15
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Det bästa sättet att identifiera en människa är öronen (form samt krumelurer i örat).
Eftersom örats form,veck och krumelurer aldrig ändras under livet. Bara storleken på örat.
PM har dessutom fortfarande utstående öron. Vilket torde göra det än lättare att identifiera honom framifrån om man jämför bilder.

Tack otto, bra info, det visste jag inte.

Fan, även hans öron provoserar mig, "i hate him so bad i can taste it".
Citera
2018-04-21, 20:34
Medlem
Citat:
Tack otto, bra info, det visste jag inte.

Fan, även hans öron provoserar mig, "i hate him so bad i can taste it".
Så är det, när man är väldigt arg på någon. Då stör "vingmuttrarna" tom.
Samma vingmuttrar som kan vara charmiga på en person vi tycker om.
Vad det gäller öronidentifikation;
Tex "Anna Andersson" togs för den försvunna Tsardottern Anastasia i hela sitt liv även av en del kungliga släktingar i Europa. Anastasias mormor i DK tex som svor på att "Anna A." var hennes barnbarn Anastasia. Men efter Anna Anderssons död kunde forskning visa väldigt tydligt, att Anastasias unika öron var helt,helt olika Anna Anderssons unika öron. (DNA fanns inte då.)
Nu har man dessutom funnit kvarlevorna av Anastasia och hennes bror (2008)och säkerställt med DNA.
Det finns mycket önsketänkande i världen och så finns det logik,bevis och sådant tråkigt som motsäger och motbevisar.
Öron är nästan som fingeravtryck.

EDIT: "Anna Andersson" troligen identisk med Franziska Schanzkowska, född 16 december 1896 i Borowihlas, Polen, död 4 februari 1984 i USA.
Senast redigerad av ottoplommon 2018-04-21 kl. 20:51.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in