2018-04-13, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erik Öst
Jag vet allt det där och har sett det förut så , varför får jag hela tiden varningar från moderatorer på flashback när jag kommenterar den här tragedin ?

Har sionisterna infiltrerat flashback också (det fria talets sista bastion ,trodde jag)? Då förstår jag!

Kanske för att du lägger tramsposter som denna där du inte säger något alls förutom yrar om sionistiska konspirationer?

tillbaks till Ontopic

Citat:
Ursprungligen postat av hipp-hipp
yesss!
Ryssarna har fångat alla involverade i 'staging' , inklusive civila som låtsades vara offren.

Nu, UK till domstolen, banditos!

Jag tror inte det spelar så stor roll, för även om det skulle stämma så har jag svårt att se hur Ryssland skulle ha kunnat få ihop tillräckligt med bevis för att övertyga länder samt media som verkligen inte vill det ska vara sant.
Senast redigerad av adyring 2018-04-13 kl. 18:40.
Citera
2018-04-13, 18:43
Moderator
OYs avatar
Var kan vi se beviset för att Assad ligger bakom kemgasattacken, eller är han skyldig bara för att Aftonbladet utgår ifrån det.

Ryssland ligger bakom i syfte att provocera fram en västlig vedergällning för att skaffa sig en förevändning att vidta en viss åtgärd, kanske på annat håll?
Citera
2018-04-13, 18:55
Medlem
hipp-hipps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adyring
Jag tror inte det spelar så stor roll, för även om det skulle stämma så har jag svårt att se hur Ryssland skulle ha kunnat få ihop tillräckligt med bevis för att övertyga länder samt media som verkligen inte vill det ska vara sant.

Min prognos blir att ju mer bevis Ryssland har emot UK/USA om deras involverade desto snabbare kommer en thomahawk attack att ske.
Vad annars?
Citera
2018-04-13, 18:58
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av longbow4y
OM detta nu kan bevisas vilka konsekvenser får det politiskt?

Har sagt det förut och säger det igen. Detta är Suezkrisen 1956 all over again i en ny version:

https://sv.wikipedia.org/wiki/Suezkrisen

Slutet på UK som stormakt.

Men snälla nån, man kunde ju naturligtvis lika gärna ha sagt att det var aliens som genomfört attacken. Anledningen till att man tramsar om detta är ju för att UK korrekt har utpekat ryssarna för kemvapenattacken i UK.
Citera
2018-04-13, 19:00
Medlem
longbow4ys avatar
Citat:
Min prognos blir att ju mer bevis Ryssland har emot UK/USA om deras involverade desto snabbare kommer en thomahawk attack att ske.
Vad annars?

Det är nästan så att man undrar om ryssarna nu lugn inväntar på en attack och sedan lägger fram bevis för att få största möjliga politiska verkan.

För hur skulle det tas emot om det kommer fram bevis på att det är personer från UK som ligger bakom gasattacken OCH Skripal händelserna.

Kommer världen bli sig lik efter det?
Och vem skulle då politiker i UK skylla på?
Israel?
Citera
2018-04-13, 19:04
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Vad annars?
Jag tror inte det. Istället tror jag mer på ryssarnas bedömning att inget sker den här gången. Vad som händer framledes får vi dock se. Här är en lista på länder som implicit och explicit är emot ett angrepp. Man har dock glömt Belgien och Holland som jag redan har postat om. Skulle tro att även Israel är mindre intresserad faktiskt:

Adam Garrie
‏ @adamgarriereal

Citat:
The following either overtly or covertly oppose war on Syria:
Russia
China
Turkey
Iran
Iraq
Lebanon
Turkey
Pakistan
India
Palestine
Serbia
Germany
Greece
Cyprus
Italy
Jordan
Egypt
All of Latin America
All of Africa
All of South East Asia

https://twitter.com/adamgarriereal/status/984822682654035968

Twittraren är:

Adam Garrie
@adamgarriereal

Director at Eurasia Future http://eurasiafuture.com #DDS

https://twitter.com/adamgarriereal
Citera
2018-04-13, 19:07
Medlem
falsk_mekanikers avatar
Citat:
Vad annars?

Jag tror tvärtom fsktiskt. Ser man bakåt så har usa kunnat bomba lite hur man vill i syrien, ibland har det varit ISIS som de påstått sig bekämpa och några gånger har de attackerat syirska mål. Detta har skett utan någon vedergällning från syriens/rysslands sida.

Den stora skillnaden nu, är att Ryssland verkligen har gått ut och tydligt sagt att alla attacker som sker, oavsett från vem, kommer att besvaras. Ryssland vet att om de skulle tiga nu och försöka med diplomati, så skulle usa och co utnyttja det maximalt och göra stor skada, så stor skada att Assads tid skulle kunna vara över. Vi alla vet vad resultatet skulle bli om så skedde, så det är onödigt för mig att spinna vidare på det.

Dessutom har ryssarna mycket folk på olika baser, vilket skulle betyda ryska förluster i dessa anfall, det kommer ryssland inte att acceptera vilket är fullt förståeligt.
Senast redigerad av falsk_mekaniker 2018-04-13 kl. 19:28.
Citera
2018-04-13, 19:09
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Anledningen till att man tramsar om detta är ju för att UK korrekt har utpekat ryssarna för kemvapenattacken i UK.

Har du bevis för att utpekandet var korrekt?
Citera
2018-04-13, 19:10
Medlem
LameBulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cents4
Vad är nytt egentligen? Putin har tidigare uttalat sig att man inte är Syrien för Assads skull utan för att landet inte ska bli ett nytt Libyen. Varför försöker västländer få detta till någon personlig kärlekshistoria mellan Ryssland och Syrien?
Tror Du verkligen att Ryssland är där för att inte landet skall bli ett nytt Libyen?
Jag tror dock att Ryssland vill ha en bas i medelhavet, samt att förhindra att en oljeledning dras ifrån SA till EU
Citera
2018-04-13, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adyring

Och det är där respektive lands folk kommer in i bilden.
Vi ska inte tro att det är ledarna som styr landet i en demokrati.
Det är vi.
Om ledarna har begått allvarliga misstag men väljer att riskera befolkningens väl och ve istället för att agera i enlighet med uppdagad verklighet, ja då är det folkets ansvar att resolut se till att ledarna inte ges den chansen.
Citera
2018-04-13, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yokisuci
Varför skulle det sluta med världskrig menar du? Hur skulle konflikten eskalera till utanför Syrien?
För svar på det: studera länken till BBCs dramadokumentär "Threads" i min signatur.
Senast redigerad av pjabas 2018-04-13 kl. 19:45.
Citera
2018-04-13, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fagro
De här hotelserna från USA har ingenting med den påstådda kemiska attacken att göra, om den förekommit är det USA:s terrorister som utfört den som de sponsrar.
Konflikten har att göra med den politiska kontrollen av Mellan Östern där naturligtvis oljan har en stor betydelse.
USA rev 3 skyskrapor med 3100 döda som gjorde att de kunde attackera Afghanistan, sedan attackerades Iraq, Libyen och sedan kom Syrien.
Meningen var att USA skulle få kontroll på hela Mellan Östern och Nord Afrika, men allting har gått fel för USA och Europas kumpaner, som hängt på galenskapen.
I Afghanistan har Talibanerna ökat väsentligt och opiumodlingen som finansierar Talibanerna har aldrig varit större än vad den är nu. Striden mot Talibanerna fortgår fortfarande efter 17år och är väl endast en tidsfråga innan USA får fly fältet.
I Iraq satsade USA 2 trillioner US dollar, enligt Trump, på det som endast skapade förstörelse , död och elände, Iran har tagit hand upp tomrummet som USA skapade.
I Libyen skapade USA och Nato endast kaos med nöd, död och elände.
I Syrien gick USA in med sponsrade terrorister och skulle få till en regimförändring som skulle gynna dem.
Men när Syrien begärde hjälp från Ryssland och Iran fick USA:s terrorister stora problem och har blivit till stor del utslagna.
Det har medfört att Ryssland och Iran har blivit politiskt sett mycket starka som inte USA, Saudi och Israel kan acceptera.
Enligt Trump har USA satsat 7 trillioner US dollar på de här krigsäventyren i Mellan Östern sedan invasionen i Afghanistan för 17 år sedan och alltsammans har gått i intet.
Nu finns endast en möjlighet för USA och Europa, det är att anklaga de som strider mot terroristerna att de använt kemiska stridsmedel, som skulle ge möjlighet med massiv bombning av Syrien med missiler m.m.
USA och Europa brukar alltid framhålla Hitler och nazisterna som varnande exempel med all rätt, men USA och Europa tycks vara mycket värre.
Ett krig idag kan escalera till en fruktansvärd förstörelse med döda samt skadade.
Verkar att Europa vill ha mer flyktingar än vad de har, det kan bli en massiv flyktingström till Europa när Trump och hans kumpaner slår till.

Haha, nu är foliehattandet på högsta nivå. USA låg bakom 9/11?

Snacka om att montera ner sin egen trovärdighet. :-O
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in