2018-04-13, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Norrlands.guld
Nu när experterna kommer till Syrien så kommer de väl främst studera om det använts kemiska stridsmedel, inte vem som utfört dom? För det är ju inte så intressant om de kommer fram till att de använts och att det skulle räcka för väst att slå till, om man inte visar vem som utfört attacken, även om man bara behöver tänka logiskt och inse att Assad vunnit kriget och inte är desperat, och bara desperata skulle ta till gas...

Precis vad jag tänkt på, de kan säkert komma på att klorgas har använts men inte av vem. Hoppas de åtminstone kan fastställa om gasen kom från något släppt från helikopter, flygplan eller om det är någon explosion "inomhus" typ. och sedan reda ut hur d ligger till med de människor som kanske dött av kolmonoxidförgiftning. å sen kan OPCW skriva ner alltihopa på en ananas och köra upp den i anus på Macron.
Citera
2018-04-13, 14:02
Medlem
Savoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Så det var inte din åsikt att USA skulle slå till hårdare och mer omfattande än förra gången?

Nej, för tredje till fjärde gången. Åsiktsmässigt bryr jag mig inte. Jag resonerar kring vad som får vilken effekt. Till skillnad från dig och 95 % här i tråden är jag varken kär i Putin, Trump eller någon av de andra. Tycker dock det är extra kul när samband kommer fram som förvirrar alla övertygade ideologer, som t.ex. Putins och Netanyahus goda relationer till och beroende av varandra. Det är verkligheten som tittar fram och irriterar ibland.

Mycket nöje med ditt fortsatta tillbedjande av propagandamegafoner så uppenbara att ett barn skulle känna igen dem.
Citera
2018-04-13, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandstekeln
Bevisligen idioter (eller kallhamrade mördare) är dock Trump, Therese May och Macron, som är på väg starta krig (ledande till världskrig - kärnvapenkrig - och utplåning av jordlivet) helt utan grund.

Varför skulle det sluta med världskrig menar du? Hur skulle konflikten eskalera till utanför Syrien?
Citera
2018-04-13, 14:09
Medlem
humanlifes avatar
Vi har sett många Västledare uttala sig tvärsäkert om den påstådda gasattacken. Det enda skälet de har att tro på detta, är att uppgifterna kommer den vita hjälmarna. Dessa är själva terrorister, betalda av UK och deras lögner och filmer har blivit avslöjade som ”fake news” flera gånger.
Ryssarna har däremot undersökt platsen för den påstådda gasattacken. Och det finns varken spår av kemikalier eller patienter med förgiftningssymtom. De har däremot hittat fotoutrustning där ”räddningen” filmades.

Jag tror att många har svårt att tro på att detta faktiskt händer, det är så absurt att det är overkligt. Men det är verkligt och det är samma mönster som redan upprepats några gånger. Detta är fakta, det är faktiskt så här illa Väst beter sig.
Inte en enda gång har man haft bevis för att det är Assad som ligger bakom dessa gasattacker. Inte en enda gång! Ändå haglar anklagelserna mot honom från USA, Israel, UK, Frankrike, Tyskland...

Citat:
Russian Source: No traces of toxic substances use or infected persons found in Douma

13 April، 2018
Moscow, SANA Russian military source said that the Russian experts visited Douma city in Damascus Countryside a day after the alleged chemical attack and took samples of soil, adding that no traces of toxic substances use or infected people were found.
“Neither traces of toxic substances in the hospital nor infected persons were found, as mentioned in the records of the so-called “White Helmets”,” the source said.

https://sana.sy/en/?p=134087
Citat:
Lavrov: No traces of Douma chemical attack found

13 April، 2018
Moscow, SANA- Russian Foreign Minister Sergei Lavrov said that the Russian experts have found no traces of chemical weapons use in Douma city in Damascus Countryside.
Lavrov said that we have irrefutable facts prove that the Douma attack was a play prepared with the participation of a foreign intelligence service.

https://sana.sy/en/?p=134092
Citera
2018-04-13, 14:12
Medlem
Pre 1914s avatar
Citat:
Vi har sett många Västledare uttala sig tvärsäkert om den påstådda gasattacken. Det enda skälet de har att tro på detta, är att uppgifterna kommer den vita hjälmarna. Dessa är själva terrorister, betalda av UK och deras lögner och filmer har blivit avslöjade som ”fake news” flera gånger.
Ryssarna har däremot undersökt platsen för den påstådda gasattacken. Och det finns varken spår av kemikalier eller patienter med förgiftningssymtom. De har däremot hittat fotoutrustning där ”räddningen” filmades.

Jag tror att många har svårt att tro på att detta faktiskt händer, det är så absurt att det är overkligt. Men det är verkligt och det är samma mönster som redan upprepats några gånger. Detta är fakta, det är faktiskt så här illa Väst beter sig.
Inte en enda gång har man haft bevis för att det är Assad som ligger bakom dessa gasattacker. Inte en enda gång! Ändå haglar anklagelserna mot honom från USA, Israel, UK, Frankrike, Tyskland...

https://sana.sy/en/?p=134087

https://sana.sy/en/?p=134092
Vi har dock inte sett bevisen än.
Citera
2018-04-13, 14:24
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Savoy
Nej, för tredje till fjärde gången. Åsiktsmässigt bryr jag mig inte. Jag resonerar kring vad som får vilken effekt. Till skillnad från dig och 95 % här i tråden är jag varken kär i Putin, Trump eller någon av de andra. Tycker dock det är extra kul när samband kommer fram som förvirrar alla övertygade ideologer, som t.ex. Putins och Netanyahus goda relationer till och beroende av varandra. Det är verkligheten som tittar fram och irriterar ibland.

Mycket nöje med ditt fortsatta tillbedjande av propagandamegafoner så uppenbara att ett barn skulle känna igen dem.

Jag gillar klarhet och du grumlar till det hela. Du har inte övertygat mig om att du inte bryr dig, när du nyss har uttalat dig på det sättet och dessutom lägger till att Ryssland måste sättas på plats.

Faktum är ju precis det som andra svarar dig här. I Syrien är det ingen tvekan om vem som är ond och vem som god. Syrien försvarar sig mot ett angrepp från Väst! Väst har invaderat landet med sitt flyg och framförallt med sina terrorister.

De bryter på alla sätt mot internationell rätt, terrorlagstiftningen mm.
Och du hejar på USA!????

Sedan kan du ju låtsas som att jag är kär i Putin, om det roar dig. Men du är väl inte så galen att du tror på det själv?
Jag föreslår att du håller dig till trådens ämne och försöker vara saklig och konkret.
Citera
2018-04-13, 14:26
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pre 1914
Vi har dock inte sett bevisen än.
Vi väntar med stor spänning på OPCW:s resultat, men det verkar som de inte har kommit igång än.
Men du vet väl att hjälmarna har ljugit förr?
Citera
2018-04-13, 14:36
Medlem
Savoys avatar
Citat:
Jag gillar klarhet och du grumlar till det hela. Du har inte övertygat mig om att du inte bryr dig, när du nyss har uttalat dig på det sättet och dessutom lägger till att Ryssland måste sättas på plats.

Det vore bra, men bör helst ske genom att vi själva rustar upp och uppträder mer självständigt i t.ex. Östersjön.

Angående Syrien framstår du som helt hjärntvättad, "ond" och "god" men vad ska man förvänta sig när du på allvar refererar till Sana och Farsnews?

Väst har sponsrat rebeller/terrorister för att regimen inte passar deras behov. Ryssland har hjälpt regimen för att de vinner mest på det. Jag tycker regimen är bättre för att den har skyddat sekulära och kristna bättre än rebellsidan skulle göra. Bara nyttokalkyler, inget gott eller ont.
Citera
2018-04-13, 14:41
Medlem
arbetets avatar
Först Belgien och Tyskland, nu Holland:

Dutch "not considering" joining possible military action in Syria
THE HAGUE (Reuters) - Dutch Prime Minister Mark Rutte on Friday said the Netherlands is not considering joining possible military action in Syria, even though it is probable that banned chemical weapons were used by the government.

“We have understanding for a possible reaction, but at this time it is not on the table that the Netherlands would participate”, Rutte said.
https://www.reuters.com/article/us-mideast-crisis-syria-netherlands/dutch-not-considering-joining-possible-military-action-in-syria-idUSKBN1HK1PM

Trump-effekten?

En supporter har Trump iaf tappat (video):

Nigel Farage
‏@Nigel_Farage

Citat:
Our track record of intervening in Syria because morally we think we should, without a proper strategy, without working out a long-term plan, is bad. #Tucker

https://twitter.com/Nigel_Farage/status/984227672304836608
Senast redigerad av arbetet 2018-04-13 kl. 14:48.
Citera
2018-04-13, 14:48
Medlem
Savoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yokisuci
Varför skulle det sluta med världskrig menar du? Hur skulle konflikten eskalera till utanför Syrien?

Psykologiskt försvar från Ryssland som uppenbarligen varit mycket framgångsrikt i väst. "Oavsett hur måttligt ett angrepp på oss är, kan hela planeten förvandlas till ett radioaktivt eldklot. Kan det vara värt trots att vårt land eller något annat aldrig kommer finnas mer. Så passa er."
Nyttig också för att den gör den konventionella, avgjort blygsammare kapaciteten mindre viktig.

Ingen har synat den här argumentationen någon gång sedan andra världskriget, förrän nu, vilket gör läget ganska intressant att följa. Jag tror det är en riktig jävla bluff, men...100 % säker är svårt att vara.
Citera
2018-04-13, 14:54
Medlem
arbetets avatar
Tydligen pratar Frankrike och Ryssland med varandra:

Steve Herman
‏@W7VOA

Citat:
And #France confirms a phone call on #Syria between @EmmanuelMacron and Putin.

https://twitter.com/W7VOA/status/984769268423290881

Edit:

AFP news agency
‏@AFP

Citat:
#BREAKING Macron wants to 'intensify' dialogue with Russia on Syria: French presidency

https://twitter.com/AFP/status/984771347720167424
Senast redigerad av arbetet 2018-04-13 kl. 15:05.
Citera
2018-04-13, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Savoy
Psykologiskt försvar från Ryssland som uppenbarligen varit mycket framgångsrikt i väst. "Oavsett hur måttligt ett angrepp på oss är, kan hela planeten förvandlas till ett radioaktivt eldklot. Kan det vara värt trots att vårt land eller något annat aldrig kommer finnas mer. Så passa er."
Nyttig också för att den gör den konventionella, avgjort blygsammare kapaciteten mindre viktig.

Ingen har synat den här argumentationen någon gång sedan andra världskriget, förrän nu, vilket gör läget ganska intressant att följa. Jag tror det är en riktig jävla bluff, men...100 % säker är svårt att vara.

Grejen är ju dock, att en attack på Syrien inte är en attack på Ryssland. Av den anledningen, så tvivlar jag på att Ryssland i sig skulle göra värre militära svar om NATO-länder skulle attackera Syrien tillsammans. Däremot finns ju risken att det eskalerar på ett sätt som varken Ryssland eller USA förutsatt. Att t.ex. några länder ser det som ett alldeles utmärkt tillfälle att få igenom sina intressen.

Knepiga i sådana här situationer, är att en sak kan ju trigga en annan sak som i sin tur triggar en tredje sak.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in