2018-04-13, 08:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Hon var journalist och ville inte främst bli filmad och sedd, men nu blev hon det av människor som såg henne och PM i ubåtstornet. En journalist är intresserad av att filma och intervjua andra personer, inte sig själva. Nu blev resan tyvärr hennes död.

Vet inte varför du, på grund av ett foto nån tog vid avfärden av några personer, att KW ville bli just filmad är lätt att tro att du menar att hon skulle ha skyllt sig själv för att ha blivit slaktad och att det ingick sex i hennes intressen.

Antingen är du en man eller en väldigt hämmad kvinna som inte tycker att en svensk eller dansk kvinna ska kunna åka ut på en intervju med en man. Även om han är en fanatisk entusiast gällande just ubåtar.

Vad annat än din egen fantasi kan visa på nåt sånt?

Du kan ju inte veta vad hon tyckte och tänkte då. Du måste "ha nåt på fötterna" - tex bevis på vad du skriver. Inte gissa hej vilt.

Övriga här i tråden vet inte heller, men med statistik och levande berättelser och kunskap om såna som PM så begriper vi vartåt det barkade hän. Vad är det som stoppar dig från att begripa och ta till dig de fakta som har framkommit?

Om hon nu inte ville bli sedd/filmad/fotograferad, då fanns det ju möjlighet att ta den där ubåtsturen någon annan gång när den inte väckte så mycket uppmärksamhet. Istället stod hon där i tornet och vinkade till sina kompisar och förbipasserande. Först efter 1,5h dök de. Så visst ville hon bli sedd och förevigad i ubåten. Precis som hon tidigare hade använt drönare när det inte fanns andra människor som skulle ha kunnat föreviga hennes äventyr. Eller på båten som vi såg i Kim:s hyllningsfilm.

Sen vill jag återigen citera Kim:s mamma angående farorna i journalistyrket:
”Att vara journalist idag är att vara under hot på många sätt.
Att vara en kvinnlig journalist är ännu värre.”

Ganska ofta påstås det i olika trådar att det är relativt vanligt att kvinnor i överfallssituationer hamnar i ”katatoniska” tillstånd. Kvinnor vågar inte eller helt enkelt förmår sig inte att försvara sig eller ens med ord säga ifrån om en man kvinnan har litat på plötsligt börjar bete sig konstigt och kräver samlag av kvinnan. Då ger kvinnan upp och hoppas att hon överlever genom att inte streta emot. Efteråt står det ord mot ord ifall samlaget var frivilligt eller ej, eftersom inga skador finns att påvisa.

Jag tror inte att detta är vanligt. Tvärtom. Jag tror att sånt händer endast i mycket extrema fall då när kvinnan inser att hon inte har någon hjälp att tillkalla eller att det inte finns någon möjlighet att ens försöka fly. Typ om man befinner sig på en öde ö utan mobil. Eller på en ubåt där mobilen inte fungerar..

Men jag kanske har fel. Låt oss säga att jag för ett ögonblick skulle tro att det verkligen ÄR så att de flesta kvinnorna beter sig precis som det påstås. Då är min reaktion den att då måste ju ALLA kvinnor vara extremt försiktiga och noga välja vilka risker de utsätter sig för.

För en kvinnlig journalist borde detta sitta i ryggmärgen.

Med min ”film” menade jag aldrig att Kim skulle ha gått med på att filmas i sexuella syften. Utan snarare som en ploj. En filmsnutt som hon sen skulle ha kunnat visa för sina kompisar – typ ”när jag var kaptenen ombord, styrde och bestämde över Madsen”.. Eller en filmsnutt som Madsen skulle visa för killarna i hangaren. Och allt detta endast för att Madsen skulle ha kunnat motivera kameran på sitt huvud.

Men visst. Likaväl har han kunnat binda fast henne först – och sen helt sonika börjat filma sitt arbete. Jag tänkte mera på detta ”överraskningsmoment” som det har pratats om för att det tydligen kittlade Madsen extra mycket. Från en god guy till en bad inom en sekund. Från det att Kim kände sig bekväm med filmningen till det att den kändes som en mardröm.

Jag tänkte också att Kim kanske uppfattade Madsen som en nörd (han tog med sig kaffe och kakor också) och därför skulle ha velat vara nörden tillags med något så oskyldigt som en hemmagjord film. Särskilt när hon själv också säkert filmade ombord.

Men skitsamma. Jag behöver inte övertyga varken er eller mig själv om saken. Undrade bara varför idén väckte så mycket motstånd – och även äckel.

Till sist vill jag än en gång poängtera att man inte är hämmad som kvinna eller journalist om man tänker på säkerheten i första hand. Tvärtom.
Citera
2018-04-13, 08:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Nyfiken fråga: går ni själva omkring och pratar om er sexdebut - på arbetet, i föreningslivet, om ni blir intervjuade av en tidning? Och är detta, i er erfarenhet, något som journalister ofta frågar kända personer (t.ex. företagsledare och vetenskapsmän) om?

Nu under brottsutredningen och rättegången har M inte haft rätt till ett privatliv längre, då hans sexualliv måste utredas p.g.a. att han är misstänkt för (bland annat) ett sexualbrott. Därför har han fått stå ut med väldigt intima frågor, och så måste det ju vara. Men före den 11 augusti hade han väl samma rätt till privatliv och integritet som alla andra? Varför skulle det vara konstigt om media inte skrivit mer om hans sexdebut? Jag tycker att det är mera konstigt att det överhuvudtaget fanns en uppgift ute om hans sexdebut... Men detta är väl typiskt Djursing. Såg i de mötesprotokollen från CS som Diva la ut häromdagen, att M vid mötet också varnade för Djursing, då denne hade som största intresseområde medlemmarnas privata relationer (snarare än deras arbete med teknik).

Jag förstår inte varför M överhuvudtaget har öppnat sig inför Djursing angående sitt sexliv. Men han kanske hade börjat uppfatta honom som en "likasinnad kompis"? (han hade ju hängt med x-antal år och kanske låtsats att han minsann också gillade lite tuffare tag - eller t.o.m. gör det på riktigt).

Märkligt ändå med tanke på att Madsen någonstans trots allt kände till Djursings syften dvs att snoka i deras privata liv.
Citera
2018-04-13, 09:50
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Jag förstår inte varför M överhuvudtaget har öppnat sig inför Djursing angående sitt sexliv. Men han kanske hade börjat uppfatta honom som en "likasinnad kompis"? (han hade ju hängt med x-antal år och kanske låtsats att han minsann också gillade lite tuffare tag - eller t.o.m. gör det på riktigt).

Märkligt ändå med tanke på att Madsen någonstans trots allt kände till Djursings syften dvs att snoka i deras privata liv.

Det är jättekonstigt att han delade med sig av så privat information till Djursing, ja. Redan det som stod i hans bok - sexfester, gruppsex etc. - hade faktiskt kunnat räcka för att få sponsorer, universitetsinstitutioner o.s.v. att inte vilja bli förknippade med honom. Jag undrade samma när jag såg "Amateurs in Space" för övrigt, som tecknade en negativ bild av M som kolerisk, megalomanisk och omöjlig att samarbeta med. Samt detta att hans medarbetare skickade honom till sjukhuset för att få huvudet undersökt, då...

Jag kan inte se någon annan förklaring, än att M resonerar som så, att all uppmärksamhet är bra uppmärksamhet...
Citera
2018-04-13, 12:31
Medlem
develis avatar
Citat:
Nyfiken fråga: går ni själva omkring och pratar om er sexdebut - på arbetet, i föreningslivet, om ni blir intervjuade av en tidning? Och är detta, i er erfarenhet, något som journalister ofta frågar kända personer (t.ex. företagsledare och vetenskapsmän) om?

Nu under brottsutredningen och rättegången har M inte haft rätt till ett privatliv längre, då hans sexualliv måste utredas p.g.a. att han är misstänkt för (bland annat) ett sexualbrott. Därför har han fått stå ut med väldigt intima frågor, och så måste det ju vara. Men före den 11 augusti hade han väl samma rätt till privatliv och integritet som alla andra? Varför skulle det vara konstigt om media inte skrivit mer om hans sexdebut? Jag tycker att det är mera konstigt att det överhuvudtaget fanns en uppgift ute om hans sexdebut... Men detta är väl typiskt Djursing. Såg i de mötesprotokollen från CS som Diva la ut häromdagen, att M vid mötet också varnade för Djursing, då denne hade som största intresseområde medlemmarnas privata relationer (snarare än deras arbete med teknik).
Hur svårt har du att begripa vad som diskuteras? Din läsförståelse är under alla kritik.
Ingen av oss är med i en bok. Börja där så faller poletten ner.
Citat:
Det är jättekonstigt att han delade med sig av så privat information till Djursing, ja. Redan det som stod i hans bok - sexfester, gruppsex etc. - hade faktiskt kunnat räcka för att få sponsorer, universitetsinstitutioner o.s.v. att inte vilja bli förknippade med honom. Jag undrade samma när jag såg "Amateurs in Space" för övrigt, som tecknade en negativ bild av M som kolerisk, megalomanisk och omöjlig att samarbeta med. Samt detta att hans medarbetare skickade honom till sjukhuset för att få huvudet undersökt, då..
Jag kan inte se någon annan förklaring, än att M resonerar som så, att all uppmärksamhet är bra uppmärksamhet...
PM är personlighetsstörd. Han är gränslös och utan moral. Han tycker inte det är det minsta konstigt att babbla om sin översexualitet. Han skryter.
Det han undanhåller är av ren egoistiska skäl, han söker alltid egenvinning.
"Amateurs in Space" behöver inte teckna en negativ bild. Han HAR negativa personlighetsdrag.
Börja varje dag med denna insikt så underlättar det förståelsen:

PM saknar charm, han är enbart falsk, en spelad fasad.
PM har ytliga känslor, han reagerar egoistiskt, i affekt, snabbt och kortvarigt.
PM saknar moral, han gränslös, bryr sig inte och saknar samvete.
PM är narcissistisk, han överskattar sig själv, skryter, överdriver sin betydelse. Han är arrogant och högfärdig, självrättfärdigande, en egoist av värre art. Han har mkt bristande självkännedom.
PM saknar empati, han bryr sig inte om andra, det är rent egoistiska skäl.
PM är falsk, han är en sjukligt störd lögnare, för att bedra andra.
PM har inget samvete, han är hänsynslös.
PM ångrar aldrig det han gjort mot andra, han grämer sig enbart om det finns personlig egoistisk förlust. (Åh, vad hemskt att jag är inlåst. Nej, jag bryr mig inte om Kim är slaktad, hur så?)
PM har psykopatiska drag, han är allt som står ovan - upphöjt - plus en hel lista till med fler fula personlighetsdrag.

Så långt via RPU, listan kan göras lång.
Senast redigerad av develi 2018-04-13 kl. 13:27.
Citera
2018-04-13, 13:16
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
..........
Med min ”film” menade jag aldrig att Kim skulle ha gått med på att filmas i sexuella syften. Utan snarare som en ploj. En filmsnutt som hon sen skulle ha kunnat visa för sina kompisar – typ ”när jag var kaptenen ombord, styrde och bestämde över Madsen”.. Eller en filmsnutt som Madsen skulle visa för killarna i hangaren. Och allt detta endast för att Madsen skulle ha kunnat motivera kameran på sitt huvud.

Men visst. Likaväl har han kunnat binda fast henne först – och sen helt sonika börjat filma sitt arbete. Jag tänkte mera på detta ”överraskningsmoment” som det har pratats om för att det tydligen kittlade Madsen extra mycket. Från en god guy till en bad inom en sekund. Från det att Kim kände sig bekväm med filmningen till det att den kändes som en mardröm.

Jag tänkte också att Kim kanske uppfattade Madsen som en nörd (han tog med sig kaffe och kakor också) och därför skulle ha velat vara nörden tillags med något så oskyldigt som en hemmagjord film. Särskilt när hon själv också säkert filmade ombord.

Men skitsamma. Jag behöver inte övertyga varken er eller mig själv om saken. Undrade bara varför idén väckte så mycket motstånd – och även äckel.

Till sist vill jag än en gång poängtera att man inte är hämmad som kvinna eller journalist om man tänker på säkerheten i första hand. Tvärtom.
Tidigare har du skrivit om hur korkat och oförsiktigt det var av Kim att följa med Madsen i ubåten, hon borde "läst på mer" och fattat att han hade ett utsvävande och udda sexliv och därför anat oråd så in i helvete och självklart avböjt intervjun.

Nu, ska hon istället plötsligt kanske ha uppfattat Madsen som en ofarlig nörd och därför skulle hon ha kunnat gå med på lite weird inspelning av en hemmagjord film - som en ploj, en kul grej. För nu är han ju ändå en nörd som t.o.m tog med sig kaffe och kakor?

Om något sådant hade varit ett tänkbart alternativ för Kim, så borde hon i så fall varit i stort behov av en djupgående psykiatrisk undersökning - för länge sedan.

Hur du än vrider och vänder på det här fallet så tycks din hjärna utgå ifrån att söka brister och fel hos offret. Hennes dåliga säkerhetstänk, att hon följde med till ubåten - ajaja bajja - då får hon ju nästan skylla sig själv, även fast du försöker dölja det slutsatsen med att du BARA tänker på hur kvinnor ska skydda sig, du tänker bara på deras bästa

Idén om att Kim skulle ha gått med på att spela in någon hemmagjord film med Madsen, vilket sedan utvecklade sig till värre och värre saker - hans "överraskningsmoment" när han blir det sexualsadistiska monstret - den idén är så befängd så jag undrar om du kanske borde sluta fundera i dina offret-har-gjort-fel-banor, nu med det bisarra förslaget att hon gått med på att filmas och kanske i "udda" scener, som en "ploj"? Äckligt sjukt låter alltihopa och du har heller inte än förstått hur ett manipulerande rovdjur som Madsen fungerar. Det är för sorgligt.
Den ena besynnerliga teorin efter den andra.

Får mig att tänka på alternativskallarna i Lisa Holm-tråden, som försökte bortförklara hur Lisas hårstrån och DNA fanns på platsen i ladan där tekniker funnit att hängningen av henne ägt rum.
Brottsplatsen även strösslad med mördarens DNA och andra spår från honom.
Då kunde det låta ungefär så här:
"Lisa var ju så kreativ så hon hade säkert varit inne i ladan tidigare för att leta material, som snören och sådant som hon senare under sommaren kunde använda när hon skulle göra en midsommarkrans".

D.v.s totalt verklighetsfrämmande påståenden. Men, precis som i Lisa Holm-tråden så finns ju här en speciell agenda när man skuldbelägger offret och inte har fattat ett jota av hur en psykopatisk sexualsadist fungerar, när han - som det rovdjur han är - har lockat ett försvarslöst offer i sin fälla.
Citera
2018-04-13, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Tidigare har du skrivit om hur korkat och oförsiktigt det var av Kim att följa med Madsen i ubåten, hon borde "läst på mer" och fattat att han hade ett utsvävande och udda sexliv och därför anat oråd så in i helvete och självklart avböjt intervjun.

Nu, ska hon istället plötsligt kanske ha uppfattat Madsen som en ofarlig nörd och därför skulle hon ha kunnat gå med på lite weird inspelning av en hemmagjord film - som en ploj, en kul grej. För nu är han ju ändå en nörd som t.o.m tog med sig kaffe och kakor?

Om något sådant hade varit ett tänkbart alternativ för Kim, så borde hon i så fall varit i stort behov av en djupgående psykiatrisk undersökning - för länge sedan.

Hur du än vrider och vänder på det här fallet så tycks din hjärna utgå ifrån att söka brister och fel hos offret. Hennes dåliga säkerhetstänk, att hon följde med till ubåten - ajaja bajja - då får hon ju nästan skylla sig själv, även fast du försöker dölja det slutsatsen med att du BARA tänker på hur kvinnor ska skydda sig, du tänker bara på deras bästa

Idén om att Kim skulle ha gått med på att spela in någon hemmagjord film med Madsen, vilket sedan utvecklade sig till värre och värre saker - hans "överraskningsmoment" när han blir det sexualsadistiska monstret - den idén är så befängd så jag undrar om du kanske borde sluta fundera i dina offret-har-gjort-fel-banor, nu med det bisarra förslaget att hon gått med på att filmas och kanske i "udda" scener, som en "ploj"? Äckligt sjukt låter alltihopa och du har heller inte än förstått hur ett manipulerande rovdjur som Madsen fungerar. Det är för sorgligt.
Den ena besynnerliga teorin efter den andra.

Får mig att tänka på alternativskallarna i Lisa Holm-tråden, som försökte bortförklara hur Lisas hårstrån och DNA fanns på platsen i ladan där tekniker funnit att hängningen av henne ägt rum.
Brottsplatsen även strösslad med mördarens DNA och andra spår från honom.
Då kunde det låta ungefär så här:
"Lisa var ju så kreativ så hon hade säkert varit inne i ladan tidigare för att leta material, som snören och sådant som hon senare under sommaren kunde använda när hon skulle göra en midsommarkrans".

D.v.s totalt verklighetsfrämmande påståenden. Men, precis som i Lisa Holm-tråden så finns ju här en speciell agenda när man skuldbelägger offret och inte har fattat ett jota av hur en psykopatisk sexualsadist fungerar, när han - som det rovdjur han är - har lockat ett försvarslöst offer i sin fälla.
Man har ju bara ett liv så jag förstår inte riktigt varför man ska använda den för att förklara saker och ting för dig som ändå inte begriper..
Det är en sak hur någon borde ha gjort – och en annan vad personen de facto gjorde. Jag kan ju inte ändra på det vilket beslut Kim fattade. Jag kan bara undra varför .. Om Kim filmade/tog bilder på Madsen i tornet – var det äckligt och motbjudande? Lika väl kunde Madsen filma henne med sin kamera där nere i ubåten. Förstår inte varför Kim skulle ha uppfattat detta som ”äckligt”. Madsen skulle ha kunnat förklara att han ville ha ett minne av Kims resa med båten? Inte svårare än så. De kanske filmade båda två. (fyi fan vad äckligt – eller hur? :-o )

Journalister är hotade som yrkesgrupp och kvinnliga journalister särskilt. Det har Kims mamma sagt i media. Hon borde väl sinnesundersökas enligt dig..
Citera
2018-04-13, 13:51
Medlem
Citat:
Om hon nu inte ville bli sedd/filmad/fotograferad, då fanns det ju möjlighet att ta den där ubåtsturen någon annan gång när den inte väckte så mycket uppmärksamhet. Istället stod hon där i tornet och vinkade till sina kompisar och förbipasserande. Först efter 1,5h dök de. Så visst ville hon bli sedd och förevigad i ubåten. Precis som hon tidigare hade använt drönare när det inte fanns andra människor som skulle ha kunnat föreviga hennes äventyr. Eller på båten som vi såg i Kim:s hyllningsfilm.

Sen vill jag återigen citera Kim:s mamma angående farorna i journalistyrket:
”Att vara journalist idag är att vara under hot på många sätt.
Att vara en kvinnlig journalist är ännu värre.”

Ganska ofta påstås det i olika trådar att det är relativt vanligt att kvinnor i överfallssituationer hamnar i ”katatoniska” tillstånd. Kvinnor vågar inte eller helt enkelt förmår sig inte att försvara sig eller ens med ord säga ifrån om en man kvinnan har litat på plötsligt börjar bete sig konstigt och kräver samlag av kvinnan. Då ger kvinnan upp och hoppas att hon överlever genom att inte streta emot. Efteråt står det ord mot ord ifall samlaget var frivilligt eller ej, eftersom inga skador finns att påvisa.

Jag tror inte att detta är vanligt. Tvärtom. Jag tror att sånt händer endast i mycket extrema fall då när kvinnan inser att hon inte har någon hjälp att tillkalla eller att det inte finns någon möjlighet att ens försöka fly. Typ om man befinner sig på en öde ö utan mobil. Eller på en ubåt där mobilen inte fungerar..

Men jag kanske har fel. Låt oss säga att jag för ett ögonblick skulle tro att det verkligen ÄR så att de flesta kvinnorna beter sig precis som det påstås. Då är min reaktion den att då måste ju ALLA kvinnor vara extremt försiktiga och noga välja vilka risker de utsätter sig för.

För en kvinnlig journalist borde detta sitta i ryggmärgen.

Jag menar inte att KW INTE ville bli filmed av de personerna som stod på kajen. Det var väl bara en kul grej som "här kommer jag åkande i en ubåt". Men att hon skulle ha gått med på nån filmning av eller tillsammans med PM tror jag inte ett dugg på. Hon var ju ute på ett journalistiskt uppdrag och PM var intervjuobjektet.
Citera
2018-04-13, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Jag menar inte att KW INTE ville bli filmed av de personerna som stod på kajen. Det var väl bara en kul grej som "här kommer jag åkande i en ubåt". Men att hon skulle ha gått med på nån filmning av eller tillsammans med PM tror jag inte ett dugg på. Hon var ju ute på ett journalistiskt uppdrag och PM var intervjuobjektet.
Men det var ju precis vad jag skrev. Vad är skillnaden om hennes kompisar filmar/hon själv försköker filma/förbiåkande båtar filmar när hon åker ubåt mot ifall Madsen filmar när hon styr nere i ubåten? Hon var på ett journalistisk uppdrag under hela resan. Även när folk filmade henne i tornet.
Citera
2018-04-13, 14:07
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex

Bra skrivet, jag kortar ner till det jag ämnar kommentera.
Om PM som de facto är väldigt personlighetsstörd och gillar sexuella rollspel, som som känner lust när han bedrar andra, som tänder på att leka med offret som en råtta, som följer en sexuell fantasi likt ett perverst manus där det från start innebär att han manipulerar offret:

så finns det absolut ingen anledning att Kim, i en professionell roll vid intervju, skulle haka på och göra det samma.
Det finns ingen anledning att lattjande haka på hans perversiteter.
Hon har mobilen med och fotar de som passerar - efter att de tagit kort på dem. Det finns ingen som beskriver ett oseriöst beteende. Hon pratar inte med dem men ler tillbaka och vinkar bl.a till ett barn.
Den som pladdrar med förbipasserande är PM. Han beskrivs som väldigt pratglad och diskuterar ubåten, svarar på frågor. Ingen uppfattar honom som minsta konstig.

Allt för att (över)betona alles in ordnung. Här är det normalt, trevligt och vi är på en fin kvällstur. Sen ska jag släppa av henne, själv seglar jag lite mer på natten i månens sken, meddelar frugan så hon inte oroas och skickar ut sjövärnet..

Åter till Kim. Hela tiden lever hon i falsk förvissning om att det är en helt normal arbetssituation för att han är förbannat manipulativ - likaväl som att ingen annan reagerade på nåt konstigt när de drog iväg.
Det finns ingen anledning att dra in henne i hans störda sexuella beteende, att framställa henne som oseriös och lekfull i denna situation - för det är exakt vad det mynnar ut i.
Citera
2018-04-13, 14:38
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greyhoundbus
Och bara för att du inte tror att det finns så finns det inte?

Ingen snuffilmring har någonsin sprängts, till skillnad från barnporringar. Det existerar ej heller någon bekräftad snuffilm.

Så vitt jag vet.
Citera
2018-04-13, 14:39
Medlem
Merwinnas avatar
En fråga förresten: har någon hittat någon definitiv upplysning kring K:s trumhinnor, om de var intakta eller perforerade? Jag hittar ingen upplysning om dem överhuvudtaget, locket ligger på, och det är ju en viktig faktor. Både om man vill utröna om undertrycksteorin kan stämma, och om M nu har det där intresset för att sticka föremål i kroppsöppningar som har antytts.

Har ej läst något som helst om hennes ögon heller för den delen. Var de oskadade?

EDIT: när jag är inne på obduktionsrapporten: någon som har hittat någon ocensurerad beskrivning av skadorna i underlivet? Inte ens de danska tidningarna EB och BT beskrev dessa mer än sammanfattningsvis.
Senast redigerad av Merwinna 2018-04-13 kl. 14:41.
Citera
2018-04-13, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
PM är inte känd som en våldsam person. Hans våld hänger ihop med hans perversa, snedvridna sexualitet.
Att få ned sexualdriften hade nog gjort PM lite mindre farlig.
Intressant det där. Och jag tror också det handlar om aggression och makt. Delvis kan jag tro att han har ett stort överskott av testosteron. Nu vet jag i och för sig inte hur sånt funkar, men kan tänka mig att både den sexuella biten, samt aggression gör att det blir fullständigt snedvridet. En kemisk kastrering? Eller nypa av honom testiklarna fullständigt? Hur skulle man få honom normal tro?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in