Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-04-12, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stridshingsten
Kan inte du testa att göra samma sak som youspinme och se ifall det stämmer? Om du blir för nervös av att för första gången i ditt liv chatta med attraktiva kvinnor kan du ju alltid be youspinme eller någon annan instruera dig och berätta vad du ska skriva.

Om en man är fysiskt attraktiv och åtråvärd är det precis vad han kan komma undan med, och tjejer har inget emot en snygg kille som är arrogant och likgitlig över huruvida tjejen i fråga vill ligga med honom eller ej. Om det kommer från en snygg kille tycker de att det är sexigt, eftersom det uppvisar högt självförtroende och att han inte är desperat efter att få ligga (eftersom det skickar ut signaler om att han skiter i vilket då han kan gå och ligga med någon annan tjej istället om hon avböjer).

Om tjejerna sedan är de som tar initiativet och tar första kontakten skadar det inte heller att spela ointresserad, pryd och restriktiv. Vill du känna hur det känns att vara en tjej som blir jagad av en kille ska du få tjejen att tro att du inte behöver henne och att du inte nödvändigtvis vill hoppa i sängen överhuvudtaget. Desto mer du säger ”nej” ju mer kåt och desperat blir tjejen, och om du vill bli sexuellt attackerad av en kvinna rekommenderar jag denna taktik.

Snygga killar får precis som de vill när det kommer till kortidsrelationer och det spelar definitivt ingen roll om de är ”trevliga” eller ”sköna”. När det kommer till pojkvänner söker tjejer efter någon som är trevlig och skön att umgås med, men samtidigt är det ett skrämmande högt antal kvinnor som söker sig till långtidsrelationer där de blir dominerade av aggressiva och arroganta män.

Vill du ligga mycket spelar det ingen roll om du är ”skön” och ”trevlig” så länge du är snygg.

Sen om en tjej blir ihop med dig för stt du har dessa ”trevliga” och ”sköna” egenskaper, så hindrar det inte henne från att springa och hoppa i säng och ha kortidsrelationer med snygga ”fuckboys” och ”douchebags” bakom din rygg.

Hon kommer inte heller tycka att du blir mer attraktiv för att du är ”trevlig” och skön” när du kommer hem och är helt avslappnad med att stå och sorgset titta på samtidigt som hon har sex med en annan man och ha hans smutsiga kalsonger uppkörda i munnen.

Och det spelar ingen roll hur mycket detta kränker dina ömma hanrejkänslor, för detta är sanningen.
Haha, den klassiska Flashback-kvinnosynen. Fullständigt verklighetsfrånvänt.
Citera
2018-04-12, 16:07
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honeyvoice
Hoppas det blir jättetrevligt

Bra idé att matcha med någon du är bekant med om det är en tjej du är intresserad av redan. Hon ger dig ju då en hint att hon gillar dig och då blir det förhoppningsvis lättare att bjuda ut henne på date.

Också bra att vara klar med att du raderar appen om du är seriös. Lite snack och mycket verkstad är najs.

Trevligt bemötande som alltid!

Det är mer att vi vet lite om varandra mer än att vi varit verkligt bekanta sen innan.

Det är alltid skönt att veta inför att hon ser ut som på bild och att jag inte hört ngn skit om henne från andra bekanta. Blir en bra helg.
Citera
2018-04-12, 16:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kroppskakoregott
Ja, det är bara så det är. Fjortistiden står still. Det är samma principer på en 15åring som på en 30åring, sen utgår jag ju förstås ifrån att detta är på en pub/krog/disco och vad kan du göra där för att stå ut? Ja allt det jag skrev. Finns inget annat. Försöker du verka häftig, så blir du inte häftig. Gäller att komma in i rätt mindset, men det är inte alltid så lätt. Men absolut tysta män har attraktionskraft men det förstår du väl själv varför dom har det? Dom har ett utseende, utan det skulle ingen tjej nånsin attraheras utav dom. Har inte sagt att man går runt och gapar, det är din tolkning av det. "I don't give a fuck" är tex när brudarna säger att dom är lebb, eller har pojkvän. Då fortsätter man och bryr sig inte, eller brudarna ger dig skit, "haha säger du så där till alla tjejer". etc etc.
Men OP har ju bestämt sig för att bara snygga killar får knulla så antar att case is closed.

Om brudarna hade varit lebb så hade jag frågat dem när du har sex med en kvinna så måste ni penetrera och då använder ni strap ons eller hur? Då kommer hon svara ja. Varpå jag hade svarat med så ni gillar egentligen kuk men inte vad som kommer med den.

Om hon frågar mig ifall jag pratar så med alla tjejer. Så hade jag svarat nej endast med dig, då jag vill ligga med dig haha.
Citera
2018-04-12, 16:31
Medlem
Fyfan, så jävla avtändande med tjejer som vare sig kan formulera en grammatiskt korrekt mening eller förstå ett övertydligt skämt. Antar att jag matchar med för många 17 åringar, men de är svåra att undvika.
Citera
2018-04-12, 17:25
Medlem
Stridshingstens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VivreSaVie
Haha, den klassiska Flashback-kvinnosynen. Fullständigt verklighetsfrånvänt.

Det spelar ingen roll vad du säger, eftersom vetenskapen står på min sida i denna fråga.

Försök att komma med 1 enda sakligt motargument om varför denna ”kvinnosyn” är felaktig så ska jag presentera vetenskapliga källor som stödjer mina påståenden.

Bara för att sanningen kränker dina hanrejkänslor så betyder det inte att det ej är sant.
Citera
2018-04-12, 20:04
Medlem
köpte tinder gold o körde boost. helt plötsligt är varenda brud i kortleken en 7-8 poängare.

så tinder har alltså nån slags algoritm. jag har varit i nån slags 5 poängar bubbla hela livet
Senast redigerad av avishaman 2018-04-12 kl. 20:09.
Citera
2018-04-12, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av youspinme
Har nyligen kommit till underfund med att en snygg kille kommer undan med allt, vet inte hur jag ska ta detta.
Jag skapade en fejkprofil på Tinder med vad man i folkmun kallar en 10-poängare, bra käkben, bra hår, grym kropp etc, oj vad jag fick matchningar, det bara regnade in och många av tjejerna skrev först(?).

"Snygging" "Grym kropp" - Komplimangerna haglade, profilen var 19 år och jag matchade med allt från 18 åringar till 35-40 åriga extremt snygga milfs.
Märkte hur konversationen med tjejerna var annorlunda än den jag brukar ha själv(Jag kanske är en 5a på skalan) - de var mer på, ställde följdfrågor, förfrågan om filmkväll och fika kom upp utan att jag frågade om det, allt bara flöt på.

Jag har alltid undrat vad som händer om man gör detta och sedan ändrar till sina egna bilder efter någon dag, kommer dessa 10-poäng kvinnor ta bort en då eller bara sluta svara? Kommer någon av dom fortfarande vara villig att ses för lite mys om man är en välvårdad 6-7a?

Citat:
Ursprungligen postat av avishaman
köpte tinder gold o körde boost. helt plötsligt är varenda brud i kortleken en 7-8 poängare.

så tinder har alltså nån slags algoritm. jag har varit i nån slags 5 poängar bubbla hela livet

Lyckas du matcha med dom då?
Citera
2018-04-12, 20:45
Medlem
Bor i en ganska liten stad, men testade den här appen när jag åkte iväg till en europeisk storstad för ungefär en vecka sedan och redan på flygplatsen (som ligger i ett annat land) började jag få en hel del likes. När jag sedermera landat i storstaden började det hagla in likes. Tror jag fick 35 likes utan att svepa överhuvudtaget. Störst frekvens var det nog mellan 13-23 den dagen när jag flög dit.

Vad är egentligen grejen? Hemma får man knappt några likes även om jag sällan använder Tinder.
Citera
2018-04-12, 20:54
Medlem
As-33-15-4-ps avatar
Ibland händer det att jag får upp personer jag redan swipat, kan vara både folk jag swipat ja eller nej på. Någon som vet vad det betyder? Har läst om att det kan vara för att någon raderat sitt konto, men om det är en riktig B-profil med en dålig bild och ingen beskrivning så känns det inte så troligt att man gör detta.
Citera
2018-04-12, 21:23
Medlem
NirvanAs avatar
Spelar det nån roll efter man tagit bort kontot och gjort nytt att man har plus/gold redan från början för att dra större "nybörjar-boost" i flödet?
Citera
2018-04-12, 21:31
Medlem
Fantantonios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blk
Jag har alltid undrat vad som händer om man gör detta och sedan ändrar till sina egna bilder efter någon dag, kommer dessa 10-poäng kvinnor ta bort en då eller bara sluta svara? Kommer någon av dom fortfarande vara villig att ses för lite mys om man är en välvårdad 6-7a?

Lyckas du matcha med dom då?

Går inte bedriva fejk profiler med framgång. Blir så uppenbart när en f2f träff sker. Enda gången det hade fungerat är om personen använder bilder på någon som han/hon är väldigt lik, men då kan man lika gärna använda bilder på sig själv då man uppenbart ser bra ut.

Edit: Vet att du inte föreslog det.
Senast redigerad av Fantantonio 2018-04-12 kl. 21:33.
Citera
2018-04-12, 21:49
Medlem
fabulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blk

Jag har faktiskt experimenterat lite med detta. Jag letade upp bilder på en snubbe som jag ansåg ha liknande drag som jag men var snäppet snyggare, dvs en stark åtta. Notera att det alltså inte rörde sig om någon toppmodell i det här experimentet.

Satte igång fejkkontot och swipade bara tio gånger, sedan lät jag det gå 24 timmar. INNAN jag började wipa så bytte jag ut de lånade bilderna mot mina egna bilder.

Fick obviously mycket snyggare och fler direkta matchningar när jag började swipa, dvs alla som likat den snyggare killen. Vissa måste jag erkänna var out of my reach men ändå majoriteten ansåg jag vara i min egen liga.

Minns inte exakt, men var kanske 30% av alla som raderade mig inom några timmar. Var kanske 20% som svarade men fick inte igång någon bra dialog som ledde till träff. DÄREMOT upplevde jag att jag fick bättre och fler matchningar dagarna efter (dvs de som swipat på mina riktiga bilder) som ledde till dejtande och ligg. Antar man åkte upp några snäpp i rating, så överlag gav det faktiskt något.

Slutsatsen är dock att man inte kan lura systemet då tjejerna är ganska picky på vad de swipar på haha.

Reagerar numera på att man ibland får random matchningar som man tänker "hur fan tänkte jag här??" Tror rent ärligt att de brudarna har gjort precis samma sak som jag gjorde i experimentet ovan då jag ändå är rätt noggrann när jag swipar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in