Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-04-12, 19:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ghana
Därför att ett mångetniskt samhälle fördärvar de naturliga gemenskaper ett samhälle måste ha för att vara välfungerande. Det finns forskning som visar detta, b.la. av Putnam. Etnisk mångfald drar ner samhällsengagemanget, gemenskapen, tilliten osv i ett samhälle.

Jag menar inte att Sverige måste vara precis 100% etniskt homogent. Jag tror vi klarar av att ha en del minoriteter, så länge den etniskt svenska befolkningen utgör en klar majoritet av demografin och under förutsättning att minoriteterna klarar av att anpassa sig till den kultur och de normer som utgår från svenskarna.

Jag tror på sin spets att majoritetsbefolkningen måste vara 95-99% för att det skall fungera framgångsrikt. Tänk på alla djurarter som utrotats genom årens lopp tack vare invasiva arter skall vi som folk och ras göra dem sällskap? Både logiskt och moraliskt är det rätt att skicka hem utomeuropéerna. Sedan får den ta den tid det tar för att det skall bli humant, men i Sverige så går svenskarna först så klart.
Citera
2018-04-12, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mein.Neger
Varför kan ni inte se att Sverige kan innehålla flera olika nationeliteter? Finns flera länder i världen som har många nationeliteter. Kina har t.ex. 56 olika nationaliteter. Nationlitet är ett annat ord för etnicitet.
Det går. Men bara om dom är i litet antal. Om de ifrån tredje världen vara bara i 100tals eller tusentals per grupp och tillsamans var bara 35000 samt att de som inte var svenskar utgjorde endast 13% av befolkningen så skulle de nog inte vara några problem. Kina fungerar på samna sätt som Saddams Irak gjorde. De har en stark totalitär stat som förhindrar konflikter. Varför tror du att västvärlden har blivit så mycket mer auktoritär sedan massinvandringen?
Citera
2018-04-12, 20:01
Medlem
Lilabanans avatar
Bra tillskott! Det här borde få er SD-får att börja ifrågasätta nuvarande partiledning i SD.

AfS 2018!
Citera
2018-04-12, 20:04
Medlem
Lilabanans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av finanshajen-
Bry dig inte om AfS. Vi kan överväga dom först nästa val. Dom ligger säkert på 1-2% just nu men dom procenten kommer ändå lägga sin röst på SD i höst.

Nej.

Lämnar man SD för något mer nationalistiskt så har man fattat vilka som drar i trådarna (ja, det är judar) och iaf för mig är en röst på SD lika dåligt som att rösta S.
Citera
2018-04-12, 20:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lilabanan
Bra tillskott! Det här borde få er SD-får att börja ifrågasätta nuvarande partiledning i SD.

AfS 2018!
Det gör vi redan, men vi tänker inte fördela SD 90% och AfS 3% och NMR 7%, samtidigt som övriga partier ligger på samma nivå som tidigare, med vissa undantag.

Om AfS gör ett succéval och får 12.9% och SD 0%, så grattis! Ni har nu gjort exakt det SD gjorde, fast 4 år senare. Fyra år av arbete slösat.

SDs ledning förtjänar skit, partiet förtjänar säkert också skit, men lösningen är inte att ge övriga partier mer makt, för att om ett par mandatperioder äntligen komma in i riksdagen med rätt parti.

Om din morsa får cancer, vill du att hon ska lida av den tills mirakelmedicinen anländer om 8 år? Eller vill du underlätta den tills dess med något tillfälligt?
Citera
2018-04-12, 20:21
Medlem
Citat:
Nej.

Lämnar man SD för något mer nationalistiskt så har man fattat vilka som drar i trådarna (ja, det är judar) och iaf för mig är en röst på SD lika dåligt som att rösta S.

Men med avhopp så är det en chans att förbättra SD genom varje person som hoppar av säger ett problem så gör det att dom har ett problem att fixa vilket som senare kommer att stärka SD och bli ännu bättre i politiska frågor och inte minst ett bättre och starkare parti.
Citera
2018-04-12, 20:22
Medlem
Lilabanans avatar
Citat:
Det gör vi redan, men vi tänker inte fördela SD 90% och AfS 3% och NMR 7%, samtidigt som övriga partier ligger på samma nivå som tidigare, med vissa undantag.

Om AfS gör ett succéval och får 12.9% och SD 0%, så grattis! Ni har nu gjort exakt det SD gjorde, fast 4 år senare. Fyra år av arbete slösat.

SDs ledning förtjänar skit, partiet förtjänar säkert också skit, men lösningen är inte att ge övriga partier mer makt, för att om ett par mandatperioder äntligen komma in i riksdagen med rätt parti.

Om din morsa får cancer, vill du att hon ska lida av den tills mirakelmedicinen anländer om 8 år? Eller vill du underlätta den tills dess med något tillfälligt?

Lugn nu med dina exempel. Det är inte samma grej.

Förändring kommer inte ske oavsett om SD får 15 eller 20% eller t o m vinner valet vilket inte skulle förvåna mig. Vi måste få folk som är SD:are att deras parti inte är vad de utger sig för att vara. Så enkelt är det.
Citera
2018-04-12, 20:23
Medlem
Lilabanans avatar
Citat:

Nmr 7%

Vi är för frihet, inte makt. Hitler var en produkt av judarna.
Citera
2018-04-12, 20:27
Bannlyst
Citat:
Nmr 7%

Vi är för frihet, inte makt. Hitler var en produkt av judarna.
Likställer absolut inte AfS med NMR, ber om ursäkt för otydligheten.
Citera
2018-04-12, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noggerx
Vad var det två dagar sedan SD's gamle partiledare Mikael jansson gått över till Alternativ för Sverige. Jag som personligen är sverigedemokrat ser inte att detta kommer att skada partiet han var ändå en av dom som petades av riksdagslistan. Verkar som dom som har gått över har petats från riksdags listan Olle,jeff och nu Mikael. Tycker dock att det är synd att han vill ha hämnd mot det parti som han styrde.

Jag personligen tycker att Afs suger att det bara är dumskallar i ledning, Gustav skitstrand.
Han svek inte SD utan SD svek honnom. SD fjäskade för liberalerna och petade honom som tack vad han har gjort.
Citera
2018-04-12, 20:29
Medlem
Citat:
Lugn nu med dina exempel. Det är inte samma grej.

Förändring kommer inte ske oavsett om SD får 15 eller 20% eller t o m vinner valet vilket inte skulle förvåna mig. Vi måste få folk som är SD:are att deras parti inte är vad de utger sig för att vara. Så enkelt är det.

Kanske dags att vakna ur din cancer koma och vakna till verkligheten det SD sa för flera år sedan har dom haft rätt hela tiden. För det andra SD är ett parti som dom utger sig att vara har du inte kollat i debatter deras hemsida.

Jag delar inte din version så det du skrev nej så är det inte välkommen till verkligheten!
Citera
2018-04-12, 20:31
Medlem
Lilabanans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noggerx
Kanske dags att vakna ur din cancer koma och vakna till verkligheten det SD sa för flera år sedan har dom haft rätt hela tiden. För det andra SD är ett parti som dom utger sig att vara har du inte kollat i debatter deras hemsida.

Jag delar inte din version så det du skrev nej så är det inte välkommen till verkligheten!

Jag har hela tiden sagt att jag är bäst i världen, men folk lyssnar inte och jag har svårt att nå upp till standarden.

SD-fååååår
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in