Citat:
Ursprungligen postat av
Ghana
Brasilien? Nu hänger jag inte med, Brasilien är ju ett skräckexempel precis på vad jag menar.
Icke-europeiska människor i Brasilien är förmodligen ganska assimilerade. Islam är rimligtvis ett icke-problem. Brasilien har en incarceration rate som är sex gånger högre än Sveriges. Ändå är Brasilien ett ganska instabilt samhällsprojekt.
Citat:
Ursprungligen postat av
Ghana
Ser inte det som ett problem så länge det handlar om en klar minoritet, som sagt. Visst det är tragiskt att många gubbar drar hem 20 år yngre thaifruar som bara kommer p.g.a. pengar men jag vet inte riktigt vad man ska göra åt det. Man kan ju inte förbjuda folk att gifta sig med vem de vill.
Citat:
Ursprungligen postat av
J39
Thaifruar och andra brudar ifrån tredje världen kan vara gifta med svenska män men då behöver du ju inte just bo i Sverige och om ett litet antal gör det så skadar det inte problemet blir när de blir för många.
Det handlar ju inte om det längre fläskmagade gubbar tillsammans med 20 år yngre filipinskor, även om ni av förklarliga skäl vill dra fram den stereotypen för att bekvämt kunna stoppa huvudet i sanden. Det handlar om att svenska städer idag kryllar av blonda killar i 20-årsåldern hand i hand med en asiatisk flickvän (ni kanske tillhör den kategorin själva). Är detta ett problem? Jag tror att det kan bli ett problem för den del av befolkningen som vill stå utanför smältdegeln om några årtionden om nationalstaten Sverige intar en fientlig ställning till etniska minoriteter. Vita nordbor kommer oundvikligen bli en minoritet i nationalstaten Sverige. Jag tror risken är ganska stor att nationalstatsvurm och "kamp mot identitetspolitik" är att binda ris bakom egen rygg. Jag tror inte alls att "repatriering av rasfrämlingar" kommer att gynna vita nordbor eftersom att vita nordbor ändå kommer att hamna i minoritet.