Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-03-28, 14:20
Medlem
KarlXII.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skillnad
Bravo! Viktigt att poängtera återvandring i samma andetag som välfärden. Synd att man missade det dock
Det finns upplagt på youtube: https://www.youtube.com/watch?v=aO9N0aj5jV8
Citera
2018-03-28, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Milton-E
Det var åtta år sedan det hände och det är väl dags att förlåta och anse att han har sonat sitt brott. Vi har väl alla sagt eller gjort något dumt på fyllan någon gång.

Däremot Ekeroth är alldeles för starkt förknippad med SD och dessutom med en personlighet som inte direkt lockar några väljare, snarare tvärt om.

Är man riksdagspolitiker så super man inte, punkt slut. Eller rättare sagt, man BORDE inte supa och/eller slåss på krogen (Ekeroth). Politiker ska inte vara som vilket jobb som helst, särskilt inte när man blir motarbetad 24/7 av landets massmedia. Och som sagt är Ekeroth mycket värre, men jag blir inte direkt glad om det visar sig att Almqvist blir rekryterad.

Och notera att i Almqvists fall är det inte gärningen i sig som jag stör mig på, utan hans häpnadsväckande dåliga omdöme. Vad säger att inte något liknande sker igen? Men som sagt, inte hela världen men det ger mig dåliga vibbar. Vem är näst på tur efter honom? Åkessons svärmor? Hanna Wigh?
Citera
2018-03-28, 14:31
Citat:
Ursprungligen postat av Mellbergan
Vi får se.

Bildas en samregering mellan M och S, så att SD Kommer i opposition 2018-2022 så tror jag det kommer bli svårt AfS att överleva. Speciellt om de nu inte kommer in i riskdagen. Om däremot en SD/M regering bildas och AfS kommer in i riksdagen 2018(så att de automatiskt syns i partiledardebatter etc), så tror jag AfS kan fylla en funktion i att pressa på M/SD i en radikalare riktning. Nu tror jag personligen inte detta, men tänk er om SD skulle acceptera M nivåer av invandring på 60k asylinvandrare/år. Då skulle nog AfS skjuta i höjden.

Nu med AfS närvaro i den politiska miljön så måste SD vara stenhårda i förhandlingarna med M för att inte förlora väljare, speciellt inom brott och migrationspolitiken.

Fetmarkerat 1: Det är naturligtvis tvärtom. Då bildas ett ännu större och ännu uppenbarare tomrum avseende etablissemangs- och invasionskritik. Och ett ännu större behov av variation vad avser kritiken.

Fetmarkerat 2: Det är naturligtvis tvärtom även här. SD konkurrerar egentligen inte mer med AfS om väljare än de t ex konkurrerar med M och (S) om väljare. SD gör klokt i att bli mer mainstream och AfS bör förbli mer höger och mer radikala. På så vis suger de två partierna upp störst möjliga väljarsegment.
Citera
2018-03-28, 14:32
Medlem
skillnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KarlXII.
Det finns upplagt på youtube: https://www.youtube.com/watch?v=aO9N0aj5jV8
Grymt, tack! Ett klart bra tal. Jag gillar speciellt hur det sas att invandringen, även om det såklart är ett akut problem, bara är en del av den globalistiska agendan. Det tyder iaf på bredare insikter. Personligen tycker jag dock inte "utanförskapsområde" är ett legitimt begrepp. Men det kanske är en bisak i sammanhanget.
Citera
2018-03-28, 14:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av IKN
Är man riksdagspolitiker så super man inte, punkt slut. Eller rättare sagt, man BORDE inte supa och/eller slåss på krogen (Ekeroth). Politiker ska inte vara som vilket jobb som helst, särskilt inte när man blir motarbetad 24/7 av landets massmedia. Och som sagt är Ekeroth mycket värre, men jag blir inte direkt glad om det visar sig att Almqvist blir rekryterad.

Och notera att i Almqvists fall är det inte gärningen i sig som jag stör mig på, utan hans häpnadsväckande dåliga omdöme. Vad säger att inte något liknande sker igen? Men som sagt, inte hela världen men det ger mig dåliga vibbar. Vem är näst på tur efter honom? Åkessons svärmor? Hanna Wigh?

Eftersom AfS garanterat är här och läser i tråden, så kan jag bara passa på att säga att de borde hålla dem båda borta från partiet.
Senast redigerad av Svarta.Pantern 2018-03-28 kl. 14:51.
Citera
2018-03-28, 14:38
Medlem
Citat:
Jeff Ahl höll precis ett riktigt bra tal i riksdagen där han pratade om att medborgarskap ska kunna rivas upp och att hundratusentals invandrare bör skickas tillbaka till sina hemländer för att rädda den svenska välfärden.

Såg också hans tal på Tv. Han höll ett mycket bra tal. Ingen apploderade förstås.

Bra reklam för AFS.
Senast redigerad av Kalle-P 2018-03-28 kl. 14:40.
Citera
2018-03-28, 14:46
Medlem
Citat:
Jeff Ahl höll precis ett riktigt bra tal i riksdagen där han pratade om att medborgarskap ska kunna rivas upp och att hundratusentals invandrare bör skickas tillbaka till sina hemländer för att rädda den svenska välfärden.

Men han fick gärna berätta hur det är tänkt att gå till. Partier kan prata bäst de vill men ge förslag hur det är tänkt att gå till.

Statistik är värdelöst att ta upp. Speciellt att jämföra 30 år tillbaka i tiden. Lagar har förändrats oerhört mycket vilket gör att jämförelsen blir skev när brott bedöms på olika villkor. Sexuall brott på slutet av 80-talet såg helt annorlunda ut än sexuallbrott 2018.
Senast redigerad av Jasonlives 2018-03-28 kl. 14:50.
Citera
2018-03-28, 14:51
Medlem
Felhaveristens avatar
Kommer Monica tedestam kalla sig för ”allmänläkare” på afs valsedel? Eller har hon slutat låtsas vara läkare?
Citera
2018-03-28, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svarta.Pantern
Eftersom AfS garanterat är här och läser i tråden, så kan jag bara passa på att söha att de borde hålla dem båda borta från partiet.

Tror du verkligen det? Med tanke på deras inaktivitet i övrigt så är jag skeptisk. Men man kan ju hoppas iaf att de gör det. Jag personligen sätter knappast all min tilltro till AfS, men det vore så otroligt onödigt och jag vet att det skulle sticka väldigt många potentiella väljare i ögonen. Många röstade inte på SD på grund av idioten Kent Ekeroth. Jag hade inget emot hans aggressiva attityd i tal och debatter (tvärtom), utan det var givetvis hans idioti utanför arbetstid som blev hans fall.

Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-P
Såg också hans tal på Tv. Han höll ett mycket bra tal. Ingen apploderade förstås.

Bra reklam för AFS.

Helt klart mer radikal än sionistdemokraterna indeed. Jag kan inte nog betona hur viktigt det är att ha minst två invandringskritiska partier i riksdagen. Monopol är livsfarligt och SD har pga detta känt att de har kunnat mjuka upp sig för att nå ut till moderater och sossar. Om ett nytt invandringskritiskt parti kommer in är det slut med denna skamlösa girighet från SD. De kan inte längre både ha kvar kakan och äta den, som det i praktiken är nu. De profilerar sig som det hårdaste alternativet, samtidigt som de horar ut sig till moderaterna.
Citera
2018-03-28, 14:52
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jasonlives
Men han fick gärna berätta hur det är tänkt att gå till. Partier kan prata bäst de vill men ge förslag hur det är tänkt att gå till.

Statistik är värdelöst att ta upp. Speciellt att jämföra 30 år tillbaka i tiden. Lagar har förändrats oerhört mycket vilket gör att jämförelsen blir skev när brott bedöms på olika villkor. Sexuall brott på slutet av 80-talet såg helt annorlunda ut än sexuallbrott 2018.
Obama skickade hem 2 miljoner pers under sin presidenttid, så visst går det om man bara vill.
Citera
2018-03-28, 14:53
Medlem
skillnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jasonlives

Vad exakt menar du med hur? Du förstår väl att det finns begränsningar i tid i riksdagen. Dessutom handlar politiska tal som dessa om att få ut korta och enkla budskap för att skapa intresse utan att just gå in på massa i sammanhanget onödiga detaljer.
Citera
2018-03-28, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skillnad
Vad exakt menar du med hur? Du förstår väl att det finns begränsningar i tid i riksdagen. Dessutom handlar politiska tal som dessa om att få ut korta och enkla budskap för att skapa intresse utan att just gå in på massa i sammanhanget onödiga detaljer.

Det handlar om en gemensam samhällelig ansträngning som måste genomföras under flera år. Ett Nytt Miljonprogam. En ny samlad politik helt enkelt.

Humant för de som återflyttar och bra för svenskarna. De praktiska detaljerna får man reda ut senare.

Vi är svenskar och vi har gjort till synes omöjliga saker tidigare!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in