Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-04-12, 18:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
"Nordisk Alternativhögers" memmagi börjar ge resultat:

Kasselstrand kommenterar:
https://nyheter24.se/maktkamp24/906232-nya-partiet-alternativ-for-sverige-hyllas-av-nazister

Kollar du in AfS:arnas twitter ser du flera som gillat och retweetat en del Skurt-memes.
Citera
2018-04-12, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
"Nordisk Alternativhögers" memmagi börjar ge resultat:

Kasselstrand kommenterar:
https://nyheter24.se/maktkamp24/906232-nya-partiet-alternativ-for-sverige-hyllas-av-nazister
Yttligare ett exempel på guilt by association. Det är inte konstigt att de stödjer AFS på samma sätt de skulle stödja SD om AFS inte fanns. Sedan så är NAH inte heller nazister men väldigt lika ang hur de pratar om judar och sådant för om de skulle vara de skulle de nog stödja nasse partier som NMR.
Citera
2018-04-12, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikLarsson99
Men SD har ju redan pratat om återvandring och det är något dom har på agendan. Men om övriga partier inte vill ha med frågan o göra så kan man ju stå där o prata för sig själv. SD ger ju inte upp återvandringsfrågan det finns bara ingen anledning att lyfta den när man talar för döva öron. Det är ju det han menar när han säger att det är ingen idé att prata återvandring, för det blir för döva öron. Det var ju samma sak med böneutropet, SD lyfte väl det redan 2013 men det är först nu andra partier ens börja diskutera kring det.

...och lyfter man återvandring så kanske det talas om det om några år. Dessutom är det inte för 7-klövern man ska lyfta frågor utan för att väcka opinion bland folket.
Citera
2018-04-12, 18:56
Medlem
SD's gamle partiledare har gått över till Afs

Vad var det två dagar sedan SD's gamle partiledare Mikael jansson gått över till Alternativ för Sverige. Jag som personligen är sverigedemokrat ser inte att detta kommer att skada partiet han var ändå en av dom som petades av riksdagslistan. Verkar som dom som har gått över har petats från riksdags listan Olle,jeff och nu Mikael. Tycker dock att det är synd att han vill ha hämnd mot det parti som han styrde.

Jag personligen tycker att Afs suger att det bara är dumskallar i ledning, Gustav skitstrand.
Citera
2018-04-12, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noggerx
Vad var det två dagar sedan SD's gamle partiledare Mikael jansson gått över till Alternativ för Sverige. Jag som personligen är sverigedemokrat ser inte att detta kommer att skada partiet han var ändå en av dom som petades av riksdagslistan. Verkar som dom som har gått över har petats från riksdags listan Olle,jeff och nu Mikael. Tycker dock att det är synd att han vill ha hämnd mot det parti som han styrde.

Jag personligen tycker att Afs suger att det bara är dumskallar i ledning, Gustav skitstrand.

Vad menar du med hämnd? Mikael har väl inget annat än hållit god ton mot sitt gamla parti? Att SD sedan gick ut och mer eller mindre idiotförklarade Mikael är en annan sak. Nu är jag såklart inte heller SD trogen utan lagd åt vänsterhållet, tycker ändock att Mikael har rätt i det han sagt utifrån hans politiska ställningstagande och att SD än en gång visar att de enbart är maktkåta alternativt pengakåta sett från toppen.

Tror att SD kan förlora mycket på,detta, det blir mer tydligt för var dag att de är ett parti som alla anda. Dvs ett parti som strävar efter att berika partitoppen.
Citera
2018-04-12, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magban
Vad menar du med hämnd? Mikael har väl inget annat än hållit god ton mot sitt gamla parti? Att SD sedan gick ut och mer eller mindre idiotförklarade Mikael är en annan sak. Nu är jag såklart inte heller SD trogen utan lagd åt vänsterhållet, tycker ändock att Mikael har rätt i det han sagt utifrån hans politiska ställningstagande och att SD än en gång visar att de enbart är maktkåta alternativt pengakåta sett från toppen.

Tror att SD kan förlora mycket på,detta, det blir mer tydligt för var dag att de är ett parti som alla anda. Dvs ett parti som strävar efter att berika partitoppen.

Vadå så du menar att man har nämnt sin åsikt så kan ett parti förlora på det att SD sa det med mera med mera. Samt fortfarande så kan det inte hjälpa att partier som kopierar ett annat partis politik. Samt återigen med Mikael ifall han hade hållit god ton med sitt parti varför byta.
Citera
2018-04-12, 19:22
Bannlyst
Bry dig inte om AfS. Vi kan överväga dom först nästa val. Dom ligger säkert på 1-2% just nu men dom procenten kommer ändå lägga sin röst på SD i höst.
Citera
2018-04-12, 19:28
Medlem
Varför kan ni inte se att Sverige kan innehålla flera olika nationeliteter? Finns flera länder i världen som har många nationeliteter. Kina har t.ex. 56 olika nationaliteter. Nationlitet är ett annat ord för etnicitet.
Citera
2018-04-12, 19:38
Citat:
Ursprungligen postat av Fot.Noten
Just den värvningen tycker jag faktiskt är litet sympatiskt av partiet.

/Ingrid

Motivera gärna, det är väl ändå inte för mycket begärt?
Citera
2018-04-12, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mein.Neger
Varför kan ni inte se att Sverige kan innehålla flera olika nationeliteter? Finns flera länder i världen som har många nationeliteter. Kina har t.ex. 56 olika nationaliteter. Nationlitet är ett annat ord för etnicitet.

Därför att ett mångetniskt samhälle fördärvar de naturliga gemenskaper ett samhälle måste ha för att vara välfungerande. Det finns forskning som visar detta, b.la. av Putnam. Etnisk mångfald drar ner samhällsengagemanget, gemenskapen, tilliten osv i ett samhälle.

Jag menar inte att Sverige måste vara precis 100% etniskt homogent. Jag tror vi klarar av att ha en del minoriteter, så länge den etniskt svenska befolkningen utgör en klar majoritet av demografin och under förutsättning att minoriteterna klarar av att anpassa sig till den kultur och de normer som utgår från svenskarna.
Citera
2018-04-12, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av finanshajen-
Bry dig inte om AfS. Vi kan överväga dom först nästa val. Dom ligger säkert på 1-2% just nu men dom procenten kommer ändå lägga sin röst på SD i höst.

Sant/samt vi har inte tid att slösa tid på massa små partier vi har ett val att vinna. SD2018
Citera
2018-04-12, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mein.Neger

Kinas befolkning utgörs till drygt 92% av hankineser. De resterande 8% tillhör i och för sig inte samma etnicitet, dock ligger de inte långt ifrån. Det otränade ögat kan inte urskilja dem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in