2018-04-11, 01:33
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Inte vad jag förstått. En som varit med och byggt Nautilus har sagt att i dykläge är det "som att ha en papperskasse" över huvudet. Ingen förmåga alls att navigera.

Intrycket jag fått är att i princip ingen av de som var med och byggde på ubåten, hade någon som helst navigationskunskap eller erfarenhet av sjön. De var tekniknissar. Så det är då ganska missvisande att utgå från deras bedömningar. Lite grann som att fråga en körkortslös hur det är att köra en Landrover Defender

Bara en sådan sak som att de struntat i lanternor, finns mycket enkla billiga löstagbara som han kunde satt upp i ytläge. Som ubåt är det dessutom tillåtet att använda en gul saftblandare, så det hade räckt med en sådan faktiskt. Nåja, bara avsaknaden av sådana mycket grundläggande, billiga och enkla, grejer, säger en del om sjömanskapet och kunskapen PM och hans team besatt.

Ubåten var helt enkelt klart mer potent än dem, om uttrycket tillåts
Citera
2018-04-11, 01:38
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw

Jag har fått intrycket att han körde med ubåten i ytläge, och sedan gick ner till botten och stannade där, sedan upp igen och transport i ytläge.

Sedan hade han ju kameror i snorkeln också, dessa borde kunna användas även under vattnet, i u-läge, men frågan är om han med dem såg så mycket längre än fram till ubåtens för, om ens det, i u-läge. Iofs blir det inte mörkt på 10-12 m djup dagtid, så om bara sikten var ok så bör han ha sett längre än så.

Den största risken med att navigera i u-läge i så grunda vatten, vore att bli påkörd av ett ytfartyg. Om det är 10 meter djupt, man kör 2-3m över botten och ubåten är 4 meter från underkant köl till toppen på tornet, så är det bara 3-4 meter till ytan.

Javisst, och det kan ju "sticka upp"(osäker på rätt ord) saker från bottnen också. Jag är förvånad att han inte strök med på nån av alla dessa resor han gjorde.
Citera
2018-04-11, 01:41
Medlem
Citat:
Intrycket jag fått är att i princip ingen av de som var med och byggde på ubåten, hade någon som helst navigationskunskap eller erfarenhet av sjön. De var tekniknissar. Så det är då ganska missvisande att utgå från deras bedömningar. Lite grann som att fråga en körkortslös hur det är att köra en Landrover Defender

Bara en sådan sak som att de struntat i lanternor, finns mycket enkla billiga löstagbara som han kunde satt upp i ytläge. Som ubåt är det dessutom tillåtet att använda en gul saftblandare, så det hade räckt med en sådan faktiskt. Nåja, bara avsaknaden av sådana mycket grundläggande, billiga och enkla, grejer, säger en del om sjömanskapet och kunskapen PM och hans team besatt.

Ubåten var helt enkelt klart mer potent än dem, om uttrycket tillåts

Jag tror dig.
Citera
2018-04-11, 01:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Javisst, och det kan ju "sticka upp"(osäker på rätt ord) saker från bottnen också. Jag är förvånad att han inte strök med på nån av alla dessa resor han gjorde.

Dyken verkar han företagit på samma bestämda platser. År in och år ut. Men som "blind" är det förstås varje gång en risk och osäkerhet.

Inte säker på att hans passagerare delade hans riskbenägenhet. Men dom var ovetandes om den. Det känns fel på alla sätt och vis.
Citera
2018-04-11, 02:03
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Dyken verkar han företagit på samma bestämda platser. År in och år ut. Men som "blind" är det förstås varje gång en risk och osäkerhet.

Inte säker på att hans passagerare delade hans riskbenägenhet. Men dom var ovetandes om den. Det känns fel på alla sätt och vis.

Det får bli hans navn, Peter "det känns fel på alla sätt och vis" Madsen.
Hela ubåtgrejen var ju fullstendigt patetisk. Typ plaska rundt omkring bryggan på 10m djup som et litet barn. Han var ingen ny Kapten Nemo kan man säga.
Citera
2018-04-11, 02:30
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Relationen med S är praktisk om han är psykopat. Han har känslor för henne men det är egoistiska, en psykopat söker alltid egenvinning vad det än må vara. Familjemedlemmar är ägodelar och de kommer försvara som revir men det är i klass med kärlek till en hårddisk. Objektifiering.
Sett till att leva dubbelliv är det en normaliserande faktor. Han gifte sig knappast för att skaffa barn men det har framkommit att de försökte, om han sen har dålig fart i pungen blir det väl inga.
Oavsett särintresse så tror jag knappast barn påverkar hans liv - de sprider som sagt gärna sin säd men förväntar sig nog steretypt att det åligger partnern ett huvudansvar. Ville S gärna ha barn så hade hon nog med liv och lust gått in i moderskapsrollen per automatik. Han överbetonar katterna som deras barn men jag ger inte ett vitten med tanke på hans frånvaro av empati. Det är ett spel för galleriet med allt knus och puss och hjärtan, han vet vad som vinner mark, och han överdriver detta via att plocka med S och katterna i nästan varje blogginlägg.
Bra beskrivning av Psykopat-Madsens egoistiska känslor, frun är hans ägodel, gullandet med katterna ingår i spelet med den familjära låtsaskärleken. Allt är för egen vinnings skull. Frun är objektet han äger, gullandet med katterna förstärker hans manipulerande. Egenvinning - absolut!
Citat:
För att krasst försöka förstå en psykopat i relationer så ligger det väl närmast till hans med en stereotypt lagd mansgris med förlegade värderingar. Självcentrerad, som kräver markservice, kvinnan blir en ägodel, kanske nåt fagert att visa upp om hon har de attributen.
Påminner mig om pinsam propaganda som nazister och annat trash kör med - överdriven nationalism,
överdriver kärnfamiljen där kvinnan ska stå vid spisen och servar mannen som sliter i sitt anletes svett och den svenska flaggan vajar i vinden med de gula sädesfälten i bakgrunden. Minns tillbaka till svunna tider med vemod, minns de storslagna tiderna - kampen, riket som blommar. Bah..
På samma sätt sitter PM melankoliskt och svamlar, säkert fylld av propaganda från sin far.
Stämmer nog bra det. Förlegade värderingar, kvinnan vid spisen eller något snyggt att visa upp. Mannens dominans. "Kärnfamiljen". Flaggan som vajar, fulla nazister som ska "ta tillbaka sitt rike". Överensstämmer med den propaganda White trash, blöj-nazister och annat intelligensbefriat slödder kör med.

Tänker på Madsens melankoliska svamlande och all propaganda hans far tutat i honom.
Madsens speciella känslor för design, estetik m.m inom nazismen. Tyska uniformer, tyska byggnader och annat från nazi-tiden beskrivs med inlevelse, åtrå och upphetsning.
Just det estetiska intrycket var ju viktigt inom nazismen.
Kylig, hård stil stämde överens med deras syn på sig själva som skulle visa styrka, hårdhet och auktoritet. Var nog detta som Madsen tände på, passar ju honom perfekt.
Dominant-Madsen.

Hittade en artikel som beskriver hur viktigt det var för nazisterna med t.ex SS-uniformernas utseende och vad dessa skulle symbolisera. Detsamma med arkitetur m.m. Ganska obehaglig läsning.
Men, förklarar nog en hel del av Madsens åtrå för nazi-stilen.
(kort del av artikeln här)
Citat:
Nazisterna var fåfänga. Hitlers stora intresse för konst och arkitektur är känt, de konstnärliga idealen stod i centrum för hans världsbild. I boken "Härskarplanen" beskriver författaren Heather Pringle hur Heinrich Himmler, chef över SS, uppmanade sina män att se på sig själva som en ny genetisk aristokrati. "Himmler försäkrade sig om att SS-männen såg eleganta ut. Den tyska firman Hugo Boss tillhandahöll SS-uniformerna". Hon beskriver att de var klädda i svart med förbandstecken i silver på kragarna, och med en silver-döskalle på mössan. Om uniformen skriver hon att "Den injagade fruktan i motståndaren och ökade männens sex appeal och chanser till framgång hos flickorna".
Författaren Susan Sontag är inne på samma spår i essän "Fascinating Fascism" där hon beskriver hur nazisterna ville kanalisera undertryckt sexualitet i politisk makt. Det tog sig i uttryck i allt från hur de byggde upp sina scener och manifestationer till hur de klädde sig
https://www.expressen.se/nyheter/inloggad/modevarldens-morka-historia-synlig-an-i-dag/
Citera
2018-04-11, 06:11
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Självbiografin (fortsättningen) har han redan lovat bort till Djursing..

Fast Djursing har svikit. Och Madsen har tid att skriva själv nu - jag tror att han kommer att författa sin egen självbiografi, från början.

Citat:
Då är du djupt oening med de rättspsykiatriska experterna som bedömt Madsen.

Fast experterna har aldrig sagt att han inte fungerar normalt på något plan, som du skrev. Det vet vi ju att han gjorde, på de flesta plan - annars skulle han aldrig ha klarat sig som företagsledare så här länge.

Citat:
Orange var den.

Här
https://www.flickr.com/photos/hobonerd/albums/72157604823470166

Tror att den används till att försluta snorkeln vid dyk (så att inte vatten kommer in).
Citera
2018-04-11, 06:18
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Det var just därför jag har pratat om molntjänster då det finns sådana tillägg GoPro Plus.
https://shop.gopro.com/EMEA/subscription/plus/GoProPlusMonthly.html
Mörka Molntjänster.....

Madsen iförd GoPro Plus, där "plus" i hans fall betyder att en kamera inte är nog, flera ska det vara så han blir nöjd. Som vanligt är inte "en" tillräckligt, vad än det månde vara...

Mardrömsbilden, "GoPro-Madman", känsliga tittare varnas:

https://minfil.org/143bd7eab5/GoPro-Madman.jpg
Citera
2018-04-11, 06:31
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ja, det är ganska många grejer som åklagaren sagt att han ska komma tillbaka till, och sedan rinner det ut i sanden känns det som. Han har en hel del saker att förklara sista dagen. Det bygger inte direkt förtroende kring bevisföringen när man upprepade gånger uttrycker sig så istället för att bara direkt lägga fram fakta/bevis. Är det vattentätt är det bara att köra på som en ångvält. Istället så ska vi "återkomma" till det. Ja, vi får se vad sista dagen i domstolen har att ge, ska bli spännande, hoppas inte den blir en besvikelse. Jag är ju inte riktigt lika imponerad av åklagarens insats i domstolen so far, som en del andra i tråden. Jag tycker faktiskt att all den bevisning, och alla de vittnen, som åklagaren har, har han förvaltat ganska dåligt i domstolen. Jag är dock övertygad om att PM kommer få en livstidsdom eller förvaring, Men om så inte blir fallet får jag väl i alla fall trösta mig om att jag fick rätt i att åklagaren kunde gjort ett bättre jobb

Ja, en livstidsdom eller förvaring lär det bli.

Just det faktum att ÅK har saker att återkomma till gör ju att det käns frustrerande. Vi vet ju att de bara har en dag kvar och de ska dessutom hålla slutplädering, dock kan dessa väl inte ta mer än 30 minuter var? Jag har ingen aning om hur länge man normalt framför en sådan? Det beror ju naturligtvis på fallets beskaffenhet och bör ju därför vara olika för olika fall men mycket mer än 30-60 minuter kan ÅK och Betina väl inte prata?

De brukar ju sluta vid 16-tiden så tid för mentalerklæring och framförande av de andra bevisen bör ju finnas.

I förrgår sa GW, i programmet Nyhetsmorgon på tv4, att han menade att domen redan är skriven? Jag ser att du också tror det. Ja, det kan man ju anta eftersom det så långt framkommit så många graverande fakta/bevis att bilden de har nog är relativt klar. Det är ju mycket svårt att tänka sig att de skulle anse att det råder rimlig tvivel?

Nu är det bara 12 dagar kvar. Jag kan knappt bärga mig.
Senast redigerad av KnackeredVonAnka 2018-04-11 kl. 07:28. Anledning: Felaktig info om GW
Citera
2018-04-11, 06:36
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Jag tror att han förstod allvaret och pådraget när han kom ombord på räddningsbåten och det är därför jag tror att han har gömt kortet där eller lite senare.
Ja, det är mycket möjligt. Man tycker ju att polisen borde ha genomsökt båten? Kan de inte ta sönder den bit för bit? De kan ju ersätta ägaren?
Citera
2018-04-11, 06:42
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lao Tzu
Nejdå.

Men han är bara misstänkt.
Det uttalandet visar mycket tydligt vilken låg intelligens du besitter.

Det är, som jag påpekat tidigare, bara att gå tillbaka till dina tidiga inlägg i tråden för att få mitt påstående bekräftat.

Att efter att så mycket graverande fakta kommit fram fortsätta hävda det du gör är ren idioti. Antingen är du ett troll eller helt dum i huvudet.

PM är en sexualsadistisk psykopat. Att några inte kan inse det finner jag högst anmärkningsvärt, och skrämmande.
Citera
2018-04-11, 06:54
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Klart han förstod. Att han sen föll på eget grepp, underskattar sökinsatser både sett till tid och omfattning, poliser etc beror väl på att han överskattar sin egen kapacitet. Hade han inte överraskats när han väl dök upp, så hade han väl tänkt sig segla i land med storyn om att hon släppts av. Förstöra bevisning, rensa ur ubåten på remmar och resterande material han inte dumpat.
Hur han tänkt sig få ren ubåten är dock en gåta i sammanhanget för han är fullt medveten om polisära insatser sett till hans innehav av böcker. På svar kring Amagermannen säger han att han är medveten om DNA.

Han försöker sen pipa iväg och köpa sig tid. Att han begrep att han skulle kallas till förhör har han själv uppgett.
Sen sker nästa version. And on and on..
Han överbevisas via kamera att hon inte släppts av. Att torson flyter upp är givetvis en miss i protokollet och oerhört viktigt för rättsfallet.
Att inbilla sig (glöm inte narcissism och grandiositet) ha planen om det perfekta brottet i skallen är inte det samma IRL när det väl ska sättas i bruk.

Jag håller med allt du skriver. Att torson flöt iland är sjukt viktigt för hela den följande insatsen, eller iaf hur snabbt de börjar söka efter resterande kroppsdelar efter rutten. Det är ” mindblowing” minst sagt att den flyter iland så fort, eller över huvud taget. Ja, vi vet ju att tyngderna var felaktigt proportionerade med tanke på konstititionen och det tackar jag hans grandiosa självbild för. Han har gravt underskattat vad som krävs. Halleluja!
Senast redigerad av KnackeredVonAnka 2018-04-11 kl. 07:30. Anledning: Stavning
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in