2018-04-06, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pita55
Jag kan hålla med dig i mycket av det du skriver. Däremot så tror inte jag att en psykopat har starka känslor för älskarinnor, fruar eller barn. Det saknas empati i deras hjärnor. Han verkade ju desperat den dagen o hade han inte fångar Kim...
Nja Ted Bundy hade ju en flickvän som hade en dotter. Han stack ut på nätterna osv reagerade aggressivt när hon hittade några souvenirer och ifrågasatte vad det var. Så intresset låg att kvinnorna inte ses som människor utan objekt.
Citera
2018-04-06, 23:08
Medlem
Citat:
Exakt , det skulle nog jag gjort också ..känner igen mig mycket i KW som var så intresserad av människor på gott o ont...hoppas inte det dör ut..människors beteende är alltid interessant..i denna tråden ser jag ju massor

Jag med. För många år sen var jag au-pair i USA. Jag hadde bott där en månad och hadde extrem hemlängtan.

En dag bookade jag en taxi som aldrig kom. Jag skulle från där jag bodde (kaxigt område) och ned til stan. Jag började gå i stället, och en gammal pick up truck, som inte passade området överhuvudtaget, passerade mig.
En lite äldre mann, som hellre inte passade in, frågar om jag vill ha lift. Jag längtar hem, känner mig "neverminded" och säger ja.

Mens vi kör pratar jag och pratar om hur jag längtar hem till Norge. Jag gråter också minns jag.
Plötslig gör han en sväng in på en bensinstation, ber mig kliva av, ser mig i ögonen och säger "don't ever do this again!" - och fortsätter köra samma vägen som jag skulle.

Riktigt off topic, men man undrar ju om man nästan gjorde av med sina 9 liv där. Precis som Kim.

Och i mitt tillfälle - riktigt så dumdristig. I Kims fall - en "vanlig" dag på jobbet.
Senast redigerad av Lulle333 2018-04-06 kl. 23:15.
Citera
2018-04-06, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Tror du de stannat då? PM är manipulativ. Han känner sina vänners och flickvänners värderingar.
Enligt Djursing hade PM "sunda kärnvärderingar". Ja,på ytan var PM charmig,polerad och hade sunda kärnvärderingar.
Så även Ted Bundy, Amagermannen, Kapten Klänning med flera,med flera.

Ja jag förstår att PM är manipulativ , kanske , kanske var ett strå vassare än den jag kände men redan från början så när jag läste om fallet så tyckte jag att han var psykopat o hade alla likheter som jag såg i mitt förhållande . Vi är alla olika o unika..fick även höra att min dåre var både snäll o kärleksfull ...dessa människor kan lura många o det förstår jag, men som tur var så kunde jag både se
o dra därifrån jobbigt men till slut så gick det. Jag lider självklart med Kims familj o pojkvän , men jag lider också med Sirid..hon kommer aldrig bli som hon var innan hon träffade honom

PS. Den boken tror jag inte ett dugg på eftersom det är PM som sagt vad den ska innehålla.
Citera
2018-04-06, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lulle333
Jag med. För många år sen var jag au-pair i USA. Jag hadde bott där en månad och hadde extrem hemlängtan.

En dag bookade jag en taxi som aldrig kom. Jag skulle från där jag bodde (kaxigt område) och ned til stan. Jag började gå i stället, och en gammal pick up truck, som inte passade området överhuvudtaget, passerade mig.
En lite äldre mann, som hellre inte passade in, frågar om jag vill ha lift. Jag längtar hem, känner mig "neverminded" och säger ja.

Mens vi kör pratar jag och pratar om hur jag längtar hem till Norge. Jag gråter också minns jag.
Plötslig gör han en sväng in på en bensinstation, ber mig kliva av, ser mig i ögonen och säger "don't ever do this again!" - och fortsätter köra samma vägen som jag skulle.

Riktigt off topic, men man undrar ju om man nästan gjorde av med sina 9 liv där. Precis som Kim.

Och i mitt tillfälle - riktigt så dumdristig. I Kims fall - en "vanlig" dag på jobbet.

Ja, så kan det vara, man gör ibland saker som går emot magkänslan...men aldrig ska man behöva bli torterad o styckmördad för det ...du hade tur iallafall
Citera
2018-04-06, 23:23
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greyhoundbus
Nja Ted Bundy hade ju en flickvän som hade en dotter. Han stack ut på nätterna osv reagerade aggressivt när hon hittade några souvenirer och ifrågasatte vad det var. Så intresset låg att kvinnorna inte ses som människor utan objekt.
Rader, Bundy, Ridgway, Chikatilo, Popkov, Gacy, Yates, Williams - listan kan göras lång sett till ovetande fruar varav vissa sen riskerar hamna i grav förnekelse pga av chocken att de levt dubbelliv och bedragit dem å det grövsta. Skam är en annan faktor. De flesta lämnar dem dock omgående och går under jorden.
På sin höjd kan de ha funnit fetischer som du skriver men blivit bortkollrade. Andra säger sig ha misstänkt otrohet. Frun till Rader kom på honom när han utövade sin absurda sexualitet (Asfyxiofili) och hotade med skilsmässa om han inte gick i terapi.

Hur många lever inte i relationer där en icke psykopatisk partner varit otrogen i åratal och inte haft en susning. Affärsresor, jo tjena.

Är det då en finslipad, kallblodig psykopat som vet hur han spelar de manipulativa strängarna är det inte så förunderligt som många tycks tro.
Citera
2018-04-06, 23:29
Medlem
Citat:
Ja, så kan det vara, man gör ibland saker som går emot magkänslan...men aldrig ska man behöva bli torterad o styckmördad för det ...du hade tur iallafall
Speciellt när man är ung kan man känna sig odödlig. Jag och en kompis liftade en gång och jag kände ett obehag men inget hände. Då var jag ca 18 år men fick en tankeställare. Även om man kan ha i baktanken att man ska vara försiktig och på sin vakt, så är det lätt att glömma när man är ung eller vissa situationer där man blir invaggad i falsk trygghet. Inte alltid lätt att genomskåda.
Citera
2018-04-06, 23:45
Medlem
Citat:
Ja jag förstår att PM är manipulativ , kanske , kanske var ett strå vassare än den jag kände men redan från början så när jag läste om fallet så tyckte jag att han var psykopat o hade alla likheter som jag såg i mitt förhållande . Vi är alla olika o unika..fick även höra att min dåre var både snäll o kärleksfull ...dessa människor kan lura många o det förstår jag, men som tur var så kunde jag både se
o dra därifrån jobbigt men till slut så gick det. Jag lider självklart med Kims familj o pojkvän , men jag lider också med Sirid..hon kommer aldrig bli som hon var innan hon träffade honom

PS. Den boken tror jag inte ett dugg på eftersom det är PM som sagt vad den ska innehålla.
Det tror inte jag. Däremot är PM manipulativ. Enligt psykolog låter PM ärlig och uppriktig.
Så jag tror Djursing känner sig en smula dum idag. Att han inte varit mer källkritisk när han skrev PMs biografi.

PS. Strongt av dig att du tog dig ifrån "dåren". Har själv haft en relation med en sådan i min ungdom.
Herregud vad jag hittade på ursäkter å dårens vägnar, för mig själv i ett helt år. Hade det inte varit för detta självbedrägeri så hade det varit slut innan det ens började. Men kärleken är blind (vill vara blind tom).
Senast redigerad av ottoplommon 2018-04-06 kl. 23:49.
Citera
2018-04-06, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Rader, Bundy, Ridgway, Chikatilo, Popkov, Gacy, Yates, Williams - listan kan göras lång sett till ovetande fruar varav vissa sen riskerar hamna i grav förnekelse pga av chocken att de levt dubbelliv och bedragit dem å det grövsta. Skam är en annan faktor. De flesta lämnar dem dock omgående och går under jorden.
På sin höjd kan de ha funnit fetischer som du skriver men blivit bortkollrade. Andra säger sig ha misstänkt otrohet. Frun till Rader kom på honom när han utövade sin absurda sexualitet (Asfyxiofili) och hotade med skilsmässa om han inte gick i terapi.

Hur många lever inte i relationer där en icke psykopatisk partner varit otrogen i åratal och inte haft en susning. Affärsresor, jo tjena.

Är det då en finslipad, kallblodig psykopat som vet hur han spelar de manipulativa strängarna är det inte så förunderligt som många tycks tro.

Som du säger, detta händer.
MEN det är inte många som gift sig, delat säng med och litat på sin, om än polyamorösa man, och ställs inför att han grymt torterat en kvinna till döds i timtal, styckat och dumpat hennes förpackade kroppsdelar+verktyg överbord -- efter hans Sms och hälsningar till kissemissarna. Mitt i handlingen.

Stackars människa.
Citera
2018-04-07, 00:01
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Sexualsadist i fantasin. Men det var inget han praktiserade i sitt umgänge. Många som håller på med BD/SM turas ju om i rollspel. Pm ville själv ibland bli dominerad. Tex våldtagen av en dominant kvinna med en strap-on. Så det verkar som att PM höll sina sexualsadistiska fantasier för sig själv och delade sin dödsfascination med några få likasinnade,som tyckte att PM var för extrem. Jag tror att de fantasierna var helt okända för S och DK tex.

Att han snackat så mycket i den här rättspsykiatriska undersökningen om strap- on osv medan vittnen påstår att han inte alls var för något som handlar om bdsm tycker jag är knepigt. Inte heller fick han vara kvar som medlem i kinky klubben eftersom han var för passiv.
Är det rena fantasier han talar om för farbror doktorn på rättspsyk? För vad jag sett har han väl inte varit en utövande bdsm medlem. Fantasier kan ju finnas hos många människor men alla förverkligar dom inte vilket kanske är en jävla tur.
Citera
2018-04-07, 00:07
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Jo jag förstår, det är bara det att jag växte upp i en annan tid. Vi liftade var och varannan dag.
Aldrig en tanke på att det inte var säkert.
Jag har liftat själv, högriskfaktorer så det räcker till och blir över. Ung och naiv då men lika pantad som äldre sett till svart taxi..
Skadar dock aldrig att påminna om riskerna sett till en predator som PM.
Däremot kan aldrig Kim klassas i denna grupp, fullt dagsljus och folk i rörelse. Därav är PM riktigt obehaglig.
Citera
2018-04-07, 00:13
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Jag har liftat själv, högriskfaktorer så det räcker till och blir över. Ung och naiv då men lika pantad som äldre sett till svart taxi..
Skadar dock aldrig att påminna om riskerna sett till en predator som PM.
Däremot kan aldrig Kim klassas i denna grupp, fullt dagsljus och folk i rörelse. Därav är PM riktigt obehaglig.
För all del,skulle aldrig låta min dotter lifta i dag inte. Madsen "jagade" ju lite på resande tjeier han också, han var ju registrerad hos "Travelgirls.com"
Citera
2018-04-07, 00:13
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Man får tycka olika. PM är en spänningssökare och jag tror inte Deirde hade fyllt den kvoten.

Och jag tror att kvinnans identitet var helt egal.
Deirdre var helt klart inte hans förstahandsval, utan istället hans sista utväg. Han hade andra behov av henne som han gärna sparade henne till, men i brist på annat offer hade hon fått sätta livet till istället. "Behovet" att utföra detta dåd var större än de framtida behov av henne. Dessutom hade han fler älskarinnor på gång, det skulle ju till och med göras snuff-movies med andra. Så Deirdre kunde han säkert avvara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in