Citat:
Ursprungligen postat av
pita55
Exakt , det skulle nog jag gjort också

..känner igen mig mycket i KW som var så intresserad av människor på gott o ont...hoppas inte det dör ut..människors beteende är alltid interessant..i denna tråden ser jag ju massor

Jag med. För många år sen var jag au-pair i USA. Jag hadde bott där en månad och hadde extrem hemlängtan.
En dag bookade jag en taxi som aldrig kom. Jag skulle från där jag bodde (kaxigt område) och ned til stan. Jag började gå i stället, och en gammal pick up truck, som inte passade området överhuvudtaget, passerade mig.
En lite äldre mann, som hellre inte passade in, frågar om jag vill ha lift. Jag längtar hem, känner mig "neverminded" och säger ja.
Mens vi kör pratar jag och pratar om hur jag längtar hem till Norge. Jag gråter också minns jag.
Plötslig gör han en sväng in på en bensinstation, ber mig kliva av, ser mig i ögonen och säger "don't ever do this again!" - och fortsätter köra samma vägen som jag skulle.
Riktigt off topic, men man undrar ju om man nästan gjorde av med sina 9 liv där. Precis som Kim.
Och i mitt tillfälle - riktigt så dumdristig. I Kims fall - en "vanlig" dag på jobbet.