2018-03-23, 00:33
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
Han hamnade ju i "suicidal-psykos" efter "olyckan".
Ja, in sin värld, hahaha.
Vad jag menar är att sms kan vara skickat, han lär veta vad som framkom i Fu vid delgivning då hennes mobil garanterat är granskad.
Det stod 'Jeg tager på eventur i Nautilus' . Inte så värst suicidalt liksom.
Stämmer det bra ihop med tider så köper han sig tid, att frun inte ska reagera på hans "äventyr med Nautilus".
Citera
2018-03-23, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Nu hängde jag inte med? Att han rör fram och tillbaka ska gudarna veta.
Skulle han ta livet av sig?

Ja, initialt så var det så. När han upptäckte att Kim fått luckan i huvudet (nr1-versionen) och han upptäckte att hon störtat med huvudet före nerför stegen samt krossat skallbenet. DÅ tänkte han nu är det slutet för RaketMadsen! Han konstaterade att hon var död och blev suicidal. Han skulle sänka ner sig till botten med Nautilus. Ta livet av sig.

Men det var inte värdigt Kim Wall, hon skulle få sjöbegravning. Han lyfte upp den späda kroppen och sänkte ner henne i vattnet, varpå en tår föll ned på kinden.

Lite halvpsykotisk blev han nog också ..

Om jag minns rätt.
Citera
2018-03-23, 00:36
Medlem
Vet man om han städat ubåten. Det måste ta ganska lång tid att få den ren. Var den i en enda röra och havsvattnet gjorde sitt när han sänkte båten? Min uppfattning av de uppgifter som framkommit är att han städat bort bevis?
Citera
2018-03-23, 00:36
Medlem
Citat:
Jag tror tyvärr bindning i första dyket och styckning i det längre dyket sen. Dels med tanke på fynd torso. Därav irrationell körning vid midnatt och 30 meter från krock.
Det är inte vad jag vill ska ha skett men tyvärr. Sover tror jag inte ens sker.
Enligt rättsmedicin kan märken på armar och vader komma från buntbanden som järnrören var fästa vid.
Så de kan inte säkert bevisa att KiM varit bunden. När det gäller spännband låg det sådana ombord alltid, enligt praktikanten som vittnade.
Citera
2018-03-23, 00:38
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:
Jag tror tyvärr bindning i första dyket och styckning i det längre dyket sen. Dels med tanke på fynd torso. Därav irrationell körning vid midnatt och 30 meter från krock.
Det är inte vad jag vill ska ha skett men tyvärr. Sover tror jag inte ens sker.

När i tid ungefär föreställer du dig dödstiden?

Jag menar nog att bindningen sker relativt tidigt, före första dyket . När var det?

Ah, det blir mycket spekulativt, får återkomma med tidslinjen på dyken 🤔
Citera
2018-03-23, 00:39
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Ja, initialt så var det så. När han upptäckte att Kim fått luckan i huvudet (nr1-versionen) och han upptäckte att hon störtat med huvudet före nerför stegen samt krossat skallbenet. DÅ tänkte han nu är det slutet för RaketMadsen! Han konstaterade att hon var död och blev suicidal. Han skulle sänka ner sig till botten med Nautilus. Ta livet av sig.

Men det var inte värdigt Kim Wall, hon skulle få sjöbegravning. Han lyfte upp den späda kroppen och sänkte ner henne i vattnet, varpå en tår föll ned på kinden.

Om jag minns rätt.
Men den grandiose mannen blir vi inte av med. Han tänkte väl dumpa Kim, leva på ljuva minnen om inte stygga polisen gripit honom. Det är nog stadigt samma tanke.
Citera
2018-03-23, 00:40
Bannlyst
x

Citat:
Ursprungligen postat av Mint100
Jo det stämmer det han skriver.Den fällande bevisningen kommer bestå av ett pärlband av händelser som tillsammans bildar ett logiskt händelseförlopp.

Indicier, i din uppdiktade verklighet, byggd på dina egna förväntningar, hur du tycker att det ska vara, stämmer det säkert jättebra, med vad du vill ska ske! Men det är inget som framkommit i rättegången! Det som framkommit är endast indicier så långt, hela åtalet om mord, är mycket luddigt så långt. Åklagaren visar filmer, hämtade från en dator som vem som helst haft tillgång till. Madsen säger, du har snuskiga fantasier Jakob. Tar emot att erkänna det, men Madsen har faktiskt en solid poäng i sina svar på Åklagarens frågor så långt! Tyvärr.
Citera
2018-03-23, 00:40
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark

Om jag minns rätt.

Bra minne har du!
Citera
2018-03-23, 00:42
Medlem
Citat:
Men den grandiose mannen blir vi inte av med. Han tänkte väl dumpa Kim, leva på ljuva minnen om inte stygga polisen gripit honom. Det är nog stadigt samma tanke.

Nej. Han hade tänkt använda Nautilus som Honungsfälla för fagra kvinnor många år framöver och finputsa sina färdigheter .....
Citera
2018-03-23, 00:46
Medlem
Citat:
Bra minne har du!

Tack. Känns överfullt av hemska bisarra detaljer bara.
Citera
2018-03-23, 00:49
Medlem
develis avatar
Citat:
När i tid ungefär föreställer du dig dödstiden?

Jag menar nog att bindningen sker relativt tidigt, före första dyket . När var det?

Ah, det blir mycket spekulativt, får återkomma med tidslinjen på dyken 🤔
Ja, det blir spekulationer - bara äcklet vet sanningen.
Om tidsuppgifterna nu stämmer så kan inte ubåten ses 20.43-23.05 via radar.
"- Ett kort dyk och sen åker vi hem innan solen går ner."
.. men överfall och bunden men behöver inte ha skadat henne. Skulle tro att bara tanken och skräcken ger extas. Nån gång vid midnatt ska han som sagt vara nära att krocka, han ter sig extremt irrationell. Han står sen helt still vid 02.15 i 50 minuter.
Långdyk är sen 04.43.
Citera
2018-03-23, 00:53
Bannlyst
Jag fick aldrig något svar på varför Åklagaren frågade Madsen om plantering av falskt DNA. Är ni så ivriga att dömma Madsen, att ni blockerar de märkligheter som uppkommer under rättegången? Varför inte lika ivriga över att era rikedomar resulterar över svältande barn i Afrika? Varför är känslorna så heta över en ful tjej i västvärlden, med hästbett, och så kalla över så många barn som svälter i 3:e världen?

Get your priorities straight!

Varför frågade Åklagaren Madsen om plantering av falska DNA bevis?
Senast redigerad av Netwhistler 2018-03-23 kl. 00:58.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in