Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-04-10, 22:54
Medlem
KlausSteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImamReinfeldt
Nu är du tillbaka på ruta noll. Du har inte lyckats med att förstå ens efter att ha följt min och baggebo1's diskussion!

Jag får försöka att hjälpa dig.

Kasselstrand försöker ge sken av att det finns endast två alternativ:

1) Repatriering
2) Att flytta alla linjärt rakt över till ett nytt ghetto för att ge sken av att det är hopplöst.

Han låtsas att t.ex. dessa inte finns:

3) Integrering
4) Assimilation
5) Skjut alla
6) Låt naturen ha sin gång

Assimilering har pågått ständigt i miljoner av år, vi är alla en produkt av denna, det fungerar bevisligen.

Fan vad lätt ni går i spinn här. Kasselstrand kan inte ha fel precis som Karl XII inte kunde ha fel i Poltava. Dessa två är förresten jävligt lika till utseendet, Kasselstrand och Karl XII

Nej, varken integration eller assimilation är möjlig, vilket dokumentären "Hotell Paradiset" visar. "Alternativ 2" är ingenting som Kasselstrand har lagt fram som ett "alternativ" (och jag ifrågasätter starkt din förmåga att korrekt tolka skriven svenska om du tror det) utan är tvärtom ett argument mot assimilationspolitiken. Om du tror att en politiker idag skulle argumentera för alternativ 5 så är du helt pantad, och alternativ 6 vore inte bara fruktansvärt ansvarslöst utan hade i slutändan lett till att det lågintensiva inbördeskriget hade blommat ut i en öppet etniskt krig.

Allvarligt talat, så svårt borde det inte vara att läsa korrekt.
Citera
2018-04-10, 23:16
Medlem
Ringleaders avatar
Det känns inte så smart av Jimmie Åkesson att ta avstånd från AfS genom att jämföra dem med NMR och kalla dem för extremister. Det hade varit smartare att hålla dörren öppen för samarbete istället för att kasta skit på en potentiell och välbehövlig samarbetspartner.
Citera
2018-04-10, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ringleader
Det känns inte så smart av Jimmie Åkesson att ta avstånd från AfS genom att jämföra dem med NMR och kalla dem för extremister. Det hade varit smartare att hålla dörren öppen för samarbete istället för att kasta skit på en potentiell och välbehövlig samarbetspartner.
Är inte korkat alls om man betänker att Åkesson, Karlsson mfl inte bryr sig om ev förhandlingar. De bryr sig om sina positioner och löner. Då spelar politik och framtida möjligheter att få genom politik mindre roll.

Det är snart val och SD vill förlora så få röster som möjligt till AfS. Då är det viktigt för SD att isolera och svartmåla AfS så mycket som möjligt.

Om ni AfS kommer in i riksdagen så kommer AfS vara lika beroende av SD för att få genom sin politik och då kan man gräva ner stridsyxan fram till nästa val.
Citera
2018-04-10, 23:42
Medlem
Ringleaders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorPest
Är inte korkat alls om man betänker att Åkesson, Karlsson mfl inte bryr sig om ev förhandlingar. De bryr sig om sina positioner och löner. Då spelar politik och framtida möjligheter att få genom politik mindre roll.

Det är snart val och SD vill förlora så få röster som möjligt till AfS. Då är det viktigt för SD att isolera och svartmåla AfS så mycket som möjligt.

Om ni AfS kommer in i riksdagen så kommer AfS vara lika beroende av SD för att få genom sin politik och då kan man gräva ner stridsyxan fram till nästa val.

Nej, men om Jimmie Åkesson och co får för sig att samarbeta med AfS i framtiden så framstår de som (eller rättare sagt ÄR de) hycklare. De behöver förstås inte vara uttalat positiva mot AfS, men de kunde ju försökt att förhålla sig mer neutralt om de på något sätt skulle kunna tänka sig att förhandla eller samarbeta med dem.
Citera
2018-04-11, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lilabanan
Sluta vilseleda eller vakna upp.

SD är infiltrerat utav sionister och sätter inte Sverige först.

Låt det ta 8 år. Kasselstrand och gänget vet vad de ska se upp för.

Vårt sista hopp.

Om inte SD funnits hade jag röstat på AfS. 7-klövern kan aldrig mer komma ifråga. Vad du än anser om SD så är det partiet mycket hatat av etablissemanget och därför får dom min röst.

AfS kan möjligen bli att räkna med 2022 om bara 4 år alltså. Om så blir fallet kommer naturligtvis SD och AfS att samarbeta, just nu är det bara taktiska spel, "ovänskap".

Off topic såg jag att Peter Jezevski (fd the Boppers) gått till SD. Alla artister är inte vänstervridna.
Citera
2018-04-11, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Om inte SD funnits hade jag röstat på AfS. 7-klövern kan aldrig mer komma ifråga. Vad du än anser om SD så är det partiet mycket hatat av etablissemanget och därför får dom min röst.

AfS kan möjligen bli att räkna med 2022 om bara 4 år alltså. Om så blir fallet kommer naturligtvis SD och AfS att samarbeta, just nu är det bara taktiska spel, "ovänskap".

Off topic såg jag att Peter Jezevski (fd the Boppers) gått till SD. Alla artister är inte vänstervridna.

SD har profilerat sig som det allra mest centralstyrda partiet i Sveriges riksdag.
Att partiet i motsats till andra partier går ut med en riksdagslista för hela Sverige, är bara ett exempel på extrem makt till partiledningen.

Det skulle definitivt räcka att AfS agerar som andra partier (förutom SD), för att man skall uppfattas som ett decentraliserat parti nära sina gräsrötter, och i detta avseende skilja sig från SD!
Citera
2018-04-11, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hultabultan
SD har profilerat sig som det allra mest centralstyrda partiet i Sveriges riksdag.
Att partiet i motsats till andra partier går ut med en riksdagslista för hela Sverige, är bara ett exempel på extrem makt till partiledningen.

Det skulle definitivt räcka att AfS agerar som andra partier (förutom SD), för att man skall uppfattas som ett decentraliserat parti nära sina gräsrötter, och i detta avseende skilja sig från SD!

Jag har inte studerat andra partier men jag antar att du har rätt. Inget är byggt i betong för all framtid, kanske kan SD-ledningen i framtiden släppa på kontrollen lite.

SD växte för fort, det kom in för många kufer, hur det skall gå för AfS i framtiden vet vi mycket lite om men kanske lär dom sig att lyssna på rötterna. SD uppfattar sig ändå som en folklig rörelse och det är lätt att föra fram budskap uppåt, det anser jag.
Citera
2018-04-11, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frdk

Kanske det.. hade de legat på 5-10% så tror jag så hade varit fallet.
Men som sveriges 3:e största parti så lockar de väldigt många kvalitativa ledare som ser regeringen och tjänstemanna yrket som mål, inte bara ideologiska medlemmar.
SD har gått över till att bli ett politiskt företag likt hur S och M fungerar där partiet alltid funnits och kommer finnas i framtiden med, allt handlar det om hur bra representant man är för partiet och hur bra man jobbar för att belönas med en intern karriärstege.

Tror du hittar få sossar eller moderater bland de top 100 som egentligen bryr sig om ideologin, allt handlar om att vårda sin resa och visa sig mest!
Kan du vänligen ge några exempel på partier som överlevt (dvs visat på växande opinionssiffror och medlemsantal) med den strategin någon längre tid?
Citera
2018-04-11, 00:39
Medlem
Citat:
Jag har inte studerat andra partier men jag antar att du har rätt. Inget är byggt i betong för all framtid, kanske kan SD-ledningen i framtiden släppa på kontrollen lite.

SD växte för fort, det kom in för många kufer, hur det skall gå för AfS i framtiden vet vi mycket lite om men kanske lär dom sig att lyssna på rötterna. SD uppfattar sig ändå som en folklig rörelse och det är lätt att föra fram budskap uppåt, det anser jag.
Fast det är uppenbart att man selekterat bort de vassa, eller i alla fall inte låtit dem blomma. Att som vuxen akademiker bli behandlad som på kindergarten skulle göra vem som helst ursinnig. Speciellt som ledningen själva är så taffliga. Fanns det lysande stjärnor där så det räckte och blev över vore det ju en annan sak. Sen behövs particiciplin också, men som auktoritär metod av ren rädsla för vad folk kan ställa till med på egen hand är det nog inte att rekommendera. SD ledningens självkänsla och självförtroende verkar vara lågt. Då är det bättre att göra en bra rekrytering från start. Vilket SD förefaller ointresserade av att göra. Men kanske bättrar de sig nu. KKonkurens är bra.
Citera
2018-04-11, 00:59
Medlem
Citat:

Känner personligen till 8 fall av uteslutning från SD.
Sju av fallen har handlat om personliga motsättningar med någon "högre rankad" SD-are.
T.ex. Kasselstrand men han är inte inräknad, då jag inte känner honom.
Endast i ett fall gällde det "kufiska" uttalanden, och i detta fall handlade det om en SD-nolla, som vad jag minns satt som suppleant i någon kommunal nämnd, men inte ens i kommunfullmäktige!

Förresten inom SD gäller uteslutningar endast sådana som har något uppdrag, i t.ex. styrelse för kommunförening eller i någon kommunal nämnd.
En vanlig medlem kan totalt riskfritt i alla sammanhang vräka ur sig de grövsta "rasistiska" uttalanden hur man skall hantera negrer och araber, utan den minsta risk för åtgärd från Medlemskommitten!
Senast redigerad av Hultabultan 2018-04-11 kl. 01:30.
Citera
2018-04-11, 04:37
Medlem
Lilabanans avatar
Citat:

Tittar vi på makterna bakom kulisserna som har varit, de s.k. Powers That Be, som vispat upp Mellanöstern som lett till fundamentala problem för väst, så är det judar, sionister (icke-judar som sätter Israel först) som startade allt krig i MÖ efter 9/11. Jag utgår från att ingen här tror på den officiella versionen, Men bli inte vilseledda med Saudi osv, många länder hade intelligens om dådet. Mossad orkestrerade attacken och nu lider hela väst av allt från invandring till åsiktsförbud.

Jag förstår folk som röstar SD, Men förstå att det i dagens läge är ungefär som att rösta på M.

Om AfS kan skrälla sig in i riksdagen, vilket bara kräver ca 160.000 röster, så kommer alla inse hur snedvridet samhället är, "The overton window" visar rätt bra på det https://en.m.wikipedia.org/wiki/Overton_window
Allt blir mer inte mer och mer "radikalt" utan grund. Det handlar inte om att bli Sveriges största parti, det gäller att få folk att inse de globala fiender vi har

Banksystemet kommer ju implodera tids nog, det kommer ändra hela vårt sätt att se på pengar, valuta och materialism. Samtidigt lever vi i en teknologisk värld och det finns de som leker Gud med de. Farligare än kärnvapen i fel händer och fel tillfälle.

Det enda vi i Sverige kan göra, i bästa fall, är att strikt följa AfS linje med återvandrings m.m. Vi ska försöka ta efter länder som Polen och Ungern, och förhoppningsvis gör våra nordiska Bröder och Systrar detsamma och vi bildar en Nordisk Allians tillsammans grundat på äkta Kristna värderingar och ett sikte mot att enligt mig kunna gå ihop för att bli ett större land i framtiden. Vem vet?
Senast redigerad av Lilabanan 2018-04-11 kl. 04:44.
Citera
2018-04-11, 05:36
Medlem
Nej, SD skall nog passa sig jävligt noga för att gå i klinch med AfS. För en sådan uppkomling är all publicitet bra publicitet. Och röster kommer mest att kannibaliseras från SD's rasistfalang.

Det är klokast att ignorera AfS så långt det går, och ta debatten försiktigt endast om nödvändigt. Fokusera på sakfrågor.

Jag tror att den stora vinnaren i denna tvekamp bli tredjeparten Svetsarn; han sitter i fyra år till. AfS tar 2-3% från SD samtidigt som F! blir allt mindre. Allt detta gynnar Svetsarns block.
Senast redigerad av ImamReinfeldt 2018-04-11 kl. 05:53.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in