Citat:
Ursprungligen postat av
ImamReinfeldt
Nu är du tillbaka på ruta noll. Du har inte lyckats med att förstå ens efter att ha följt min och
baggebo1's diskussion!
Jag får försöka att hjälpa dig.
Kasselstrand försöker ge sken av att det finns endast två alternativ:
1) Repatriering
2) Att flytta alla linjärt rakt över till ett nytt ghetto för att ge sken av att det är hopplöst.
Han låtsas att t.ex. dessa inte finns:
3) Integrering
4) Assimilation
5) Skjut alla
6) Låt naturen ha sin gång
Assimilering har pågått ständigt i miljoner av år, vi är alla en produkt av denna, det fungerar bevisligen.
Fan vad lätt ni går i spinn här. Kasselstrand kan inte ha fel precis som Karl XII inte kunde ha fel i Poltava. Dessa två är förresten jävligt lika till utseendet, Kasselstrand och Karl XII

Ja visst är det överdrivet av Kasselstrand.
Men det känns ändå bra att
någon säger det han säger. Till
viss del har han troligen rätt.
Det är som att V behövs för att de då och då ger ett välfärdsperspektiv, även om de överlag har en massa verklighetsfrämmande idéer såsom sex timmars arbetsdag. Men det är kul att
någon har lite utopiska ambitioner, tycker jag. Att någon säger sådant som förskjuter debatten lite och tillåter oss att diskutera i korridoren som då skapas. I detta fallet korridoren "
hur många kan vi utvisa", istället för att bara diskutera inuti korridoren "hur kan vi integrera dem". För även om vi kanske, på hundra års sikt med obegränsat med pengar, kan integrera en del av slöddret, så kommer vi realistiskt sett mer troligt att ha skapat oss permanenta ghettos av samma slag de har i USA och England. Allt pekar iaf mot det, och
någon bör säga det!