Citat:
Ursprungligen postat av
onopono
Bra, och hur förklarar du då att metallen ifråga INTE ser ut som smält aluminium?
Det förutsätter att aluminiumet i fråga värms upp tillräckligt länge och mycket för att det ska ”rinna nedåt i byggnaden”, ja. Du vet att så skedde?
Nej, nu skarvar du igen. Jag frågar hur du vet att:
1. Aluminium smälte till flytande form.
2. Att samma nu flytande aluminium rann nedåt i byggnaderna.
Vad du eller Pressombudsmannen eller Dr (haha) Steven Jones tycker och inte tycker skiter jag fullständigt i. Det mest logiska är att det är aluminium men huruvida det ser ut exakt där och då i rådande omständigheter eller inte kan vi väl båda skriva på om att vi faktiskt inte har en jävla aning om oavsett vad en färgskala på google visar?
Och oavsett? Om det inte är aluminium så är det vadå, enligt dig? Om det inte är nanotermit eller flytande uran från ett gäng mini-nukes och inte rester av sprängämnen eller äkta lava från en vulkan så kanske det är aluminium ändå? Hänger du med?
Citat:
Den enda jag vet (har inte letat) som har försökt att kontrollera NIST’s påstående om att den utvällande flytande metallen var aluminium uppblandad med organiska material, är Steven Jones. Hans studier visar att det inte är möjligt.
Och då talar inte ditt inre till dig att det faktiskt kanske är Steven Jones som är full och ingen annan?
Citat:
Här har du andra studier du vill lyfta fram som visar på motsatsen?
Känns totalt onödigt då du uppenbarligen inte läser några andra studier av någon annan än från dom som passar det du redan bestämt dig för.
Citat:
Hur vet du att den gjorde det och därpå som NIST påstår, initierade den kollaps som alla kan se i videor från förloppet?
Nej jag vet inte mer om den än det du har pumpat ut dom senaste hundra sidorna. Jag skiter i den girdern, det var mera ett skämt som du aldrig verkar förstå trots att du ändå har kallat den för världens viktigaste balk en gång med glimten i ögat.
Citat:
Nej och det varken kan eller ska jag göra. Däremot visar jag sida upp och sida ner att de som vara satta att utreda hur i det här fallet WTC 7 kollapsade, NIST, istället mörklade vad som hände.
Jag tycker inte att du gör det. Jag tycker att du tar upp världsliga saker som är totalt irrelevanta för kollapsen. Inte heller lyssnar du på ett enda svar på SnakePlisssken trots att hen bemöter dig mer 3 X en ängels tålamod.
Citat:
Jag och miljontals människor med mig, kräver att en ny och RIKTIG utredning av vad som hände genomförs, så att ansvariga äntligen kan ställas till svars.
Det är uttalanden som dom här som gör att man inte kan ta dig på allvar. Vadå miljontals människor? 27 st knarkare har lyckats skriva på en lista för lite extra knark och inga miljontals människor. Vafan? Och du säger att jag skarvar?
Citat:
Va? Var har jag hävdat det?
Vet inte men det är kul när DanielDO hävdar det i alla fall
Citat:
Vilken djävla ”knark-källa” och vilka djävla ”fotspår”?
Hemligt!
Citat:
Är du fortfarande på fyllan?
Bra, då väntar jag på att du förklarar det.
Hur länge tror du att jag behöver vänta på det?
Vad är det som du inte förstår? Från att byggnad 7 rasar, alltså när själva skalet kollapsar mot marken under sin egen tyngd så tar det 2.25 sekunder från att själva skalet faller tills att man inte ser skalet längre bakom den första byggnaden. Det borde inte vara något jag ska bevisa då själva filmsnutten är beviset för det. Man ser kollapsen på videoklippet oklippt som klippt och vi vuxna och normalbegåvade köper och förstår förklaringen om att när detta sker så har byggnadens innandöme redan börjat kollapsa men eftersom kameravinkeln är som den är så syns inte det.
Pixeln gissar jag är själva mätpunkten. Pixeln börjar falla = tidtagaruret startar. Pixeln försvinner bakom byggnaden = tidtagaruret stoppas på *trumvirvel* 2.25 sekunder. Vilken pixel det rör sig om vet jag inte och det spelar ingen roll då det endast är en mätpunkt för tidtagning med hjälp av filmsekvensen.
Observera att jag skrev gissar då jag faktiskt gissar detta av det lilla jag läst.
Vad har detta för betydelse? Om du tittar på videon jag menar så förklarar han ju allting. Han visar dessutom bilder på rasmassorna efteråt och bara det bevisar ju att det inte skedde någon kontrollerad sprängning.
För smarta och utbildade människor i ämnet är byggnad 7 trivialt och bevisar ingenting förutom att det finns dumma och korkade människor.