Citat:
Ursprungligen postat av
ottoplommon
Det som är utlagt är länken jag fick av Diva som jag svarade på,- Att det här blev jag inte klokare av.
Och det var ju det du invände emot ???
Det har visst förklarats i långa inlägg i tråden. Men när man slår upp synonymer så stämmer det sällan med hur de används. Så för oinvigda kan det vara svårtolkade texter. Långa texter på engelska med fikonspråk och yrkestermer är inte heller lättförstått. Det är ju många som läser tråden också. Om man då tänker på 40-talister så har de i bästa fall realexamen och ett års engelska.
Tänk så här Develi. Att den jag förklarar för vet ingenting. Ett bra utgångsläge om man vill bli förstådd. .
PS: Jag uppskattar att ni tar er tid och förklarar, framförallt långa forskningstexter på engelska

Bara skojar lite

Jag förklarar vad som hände gällande begreppet psykopati historiskt sett i norden - vilket var mkt vanskligt med tanke på hur potenta de här är. Att den aktuella förvaringen förr hette psykopatförvaring är ingen slump sett till antal besökare...
Det finns mängder med material på nätet likaväl på svenska, bara att förkovra sig.
Det vore betydligt bättre om de slutade dalta och ägnade sig åt att fokusera sett till de som är kriminella. Att de inte är så intressanta beträffande till diagnos via ordinarie psykiatri säger sig självt - det är inte en sjukdom utan en personlighetsstörning, de är fullt medvetna om vad de ägnar sig åt och det är inte botbart.
Sett till forskning har det mesta skett via studier av kriminella sådana eftersom de via sin grandiositet och narcissism ser sig som perfekta och knappast söker vård. De flesta kriminella, nästintill alla, är män och därav är de kvinnliga inte lika kartlagda och därav fungerar heller inte PCL-R lika bra för bedömning.
I mitt tycke är Kanada och USA långt framme via att ta detta mer seriöst. Vissa av dem är mkt farliga, speciellt vid komorbiditet eller parafilier såsom sexuell sadism och är de inte farliga så lurar de skiten av folk och det finns risk för förödelse där de drar fram.
De har en ful agenda oavsett om de inte lever ut.
Där fick du lite mer info kring det hela.