2018-04-09, 18:28
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Jag skulle vilja se de bilderna för att själv bilda mig en uppfattning om skadorna, och inte av någon annan orsak. Man vänjer sig. Polisen glömde ju en mapp med obduktionsbilder på Madsens verkstad (!), så förhoppningsvis har de kopierat dem.
Ja naturligtvis vill du det.

Själv tycker jag att det är abnormt men jag tillhör ju en annan typ. De har säkert kopierat bilderna ska du se.
Citera
2018-04-09, 18:30
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chess77
Det kan ha varit bilderna med alla pilar hon refererade till. Jag minns inte. Men hon sa att det var vidrigt och sömnen hade blivit störd. Stackars jäkel. Men ännu mer: stackars utredare som måste hantera sånt här i jobbet. De kan inte ens välja att blunda.
Nej, jag kommer ihåg henne också. Tv4 reporter, långt ljudt hår. Hon sa torson tror jag. Stackars människa.
Citera
2018-04-09, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Nej, jag kommer ihåg henne också. Tv4 reporter, långt ljudt hår. Hon sa torson tror jag. Stackars människa.
Japp! Jo, torson sa hon nog.
Citera
2018-04-09, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Det är lite lurigt eftersom det går två personer tätt intill varandra; en polis med bara underarmar håller en svart mobil i högerhanden; den andre, PM, vet vi har en flaska med blå skruvkork (även om den inte direkt syns i filmen skulle den kunna hållas i hans vinklade högerhand. De två högerarmarna flyter ibland ihop och ställer till problem för bildtolkningen. - Den svarta mobilen skymtar i filmen som olika svarta formationer varav den i vissa (mycket snabba) sekvenser faktiskt påminner om ett litet svart minneskort som PM i så fall placerat ovanpå vattenflaskans skruvkork. - ”Tråden, hårsnodden...” (el. likn.) är misstänkt lik ett lite kraftigare strå med liten knopp resp. ett blad och vars växtmån är en liten torr grästuva. - Har f.n. ej tillgång till något bra fotoprogram men illustrerar med en ihopklippt bild:
https://minfil.org/SfGccfeabf/Svartsyn.jpg

Jag tycker också att det ser ut som ett grövre strå med en liten grästuva i sanden och ett ax på toppen.
Citera
2018-04-09, 18:33
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Det är lite lurigt eftersom det går två personer tätt intill varandra; en polis med bara underarmar håller en svart mobil i högerhanden; den andre, PM, vet vi har en flaska med blå skruvkork (även om den inte direkt syns i filmen skulle den kunna hållas i hans vinklade högerhand. De två högerarmarna flyter ibland ihop och ställer till problem för bildtolkningen. - Den svarta mobilen skymtar i filmen som olika svarta formationer varav den i vissa (mycket snabba) sekvenser faktiskt påminner om ett litet svart minneskort som PM i så fall placerat ovanpå vattenflaskans skruvkork. - ”Tråden, hårsnodden...” (el. likn.) är misstänkt lik ett lite kraftigare strå med liten knopp resp. ett blad och vars växtmån är en liten torr grästuva. - Har f.n. ej tillgång till något bra fotoprogram men illustrerar med en ihopklippt bild:
https://minfil.org/SfGccfeabf/Svartsyn.jpg

Tack för bilden!

Jag tyckte dock mig kunna se att föremålet åkte genom luften ( efterkonstruktion eller ögat som spelar mig ett spratt?)
Senast redigerad av KnackeredVonAnka 2018-04-09 kl. 18:41.
Citera
2018-04-09, 18:33
Medlem
Citat:
Jag skulle vilja se de bilderna för att själv bilda mig en uppfattning om skadorna, och inte av någon annan orsak. Man vänjer sig. Polisen glömde ju en mapp med obduktionsbilder på Madsens verkstad (!), så förhoppningsvis har de kopierat dem.
Till skillnad från vad du skulle gjort så tog de med all säkerhet inga kopior. Vissa har integritet (slå upp ordet!).
Citera
2018-04-09, 18:39
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Nja, vi är alla olika sen födseln, och det är svårt att döma nån; är man tex som jag (som aldrig förlorar nattsömn eller matlust pga livets yttersta hemskheter) är det inte mkt man reflekterar över.

Jag är som jag är, och jag antar att världen har nån nytta av mig, eftersom jag ger mig in i sånt som andra helst vill slippa.

Och jag skulle inte aktivt leta efter aktuella obduktionsbilder, men jag skulle titta på dem om jag råkade få möjlighet, för jag tänker att jag kan lära mig något nytt, om människonaturen, kriminologi osv.

I korta ögonblick kan jag väl uppleva mig själv som lite störd, men vad ska man göra ...

Isf har jag haft nytta av min störning, både privat och i jobbet.

När det gäller detta fall så tycker jag att obduktionsdetaljerna beskrivits mkt tydligt i text, så det är väl inte helt nödvändigt att se några bilder åxo, och om det är nåt som stör mig just nu, så är det väl att Walls hemska öde har blivit allmängods och att hon inte har nån som helst integritet kvar ...

Hon är både fysiskt skändad och medialt skändad, kan man säga.

Tack för att du påminde mig om att jag är snar till att döma människor. Ibland. Dock dömer jag mig själv hårdast.

Jag är också nyfiken av mig och märker att efter att ha följt ett så groteskt fall som detta har jag efterhand blivit mer härdad.

Dock tror jag inte att jag skulle kunna se bilderna på de styckade kroppsdelarna.

Nu hoppas jag bara att de kunde hitta det jäkla minneskortet. Han har helt säkert gömt/slängt det och han har hällit fast vid det så länge han har vågat, det är jag säker på.
Citera
Medlem
Citat:
Tack för bilden!

Jag tyckte dock mig kunna se att föremålet åkte genom luften.
Jag tror letsdoit har rätt. Det kanske inte är Madsen som slängde något. Fan att det är så otydligt. Och det är polisen som har en mobil i handen. Och jag har kikat på detta så många gånger, vilken usel utredare jag varit
Citera
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Såg via AB att han även nämnt klädsmak i RPU.
Undrar osökt hur man blir "lite fräckare" och mer vågad än honom sexuellt?
Enligt utlåtandet talade han också om sin kvinnosmak:
– Han säger att han gillar kvinnor med sexiga kläder och sexiga skor, läser åklagaren ifrån rättssalen och han berättar också hur Madsen föredrar kvinnor som är lite fräckare och mer vågade sexuellt än han själv.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/k...sam-over-konst
Bra fråga, men nästan omöjlig att besvara med tanke på det som hittills framkommit om honom. "Mer vågad än honom sexuellt"? Tänker då på att hans sexualsadistiska styckmord, hans sexuella upphetsning av att titta på halshuggningar av kvinnor m.m och även på hur han i bloggen verkar beskriva sina sexuella känslor för flygplan, tåg, ubåtar och sådant, som enligt honom är kvinnliga. Tänker även på hur han spelat in egna sexfilmer.

Ja, var fan ska man då börja om man tänker sig att han föredrar kvinnor som är "lite fräckare och mer vågade sexuellt än han själv."

Några förslag:

1. En sexualsadistisk kvinna, som iförd naziuniform och med nazi-piska, torterar, plågar och dödar två bundna offer samtidigt. Sen styckning där hon bränner upp kroppsdelarna i en kremeringsugn i en kyrka, nattetid. Just för att undanröja bevis men samtidigt också för den tillfredsställelse det ger att få häda och skända det andra anser vara en helig plats.

2. En kvinna, med samma böjelse som PM för flygplan, är ensam i ett flygplan där hon har gruppsex med alla flygplanfåtöljer. Dessutom filmar hon allt detta och har som klädsel endast läderremmar virade runt kroppen, samt något betselliknande i munnen. Verkar heta Sasha.

3. En kvinna med erotisk böjelse för tåg, tågrälsar o.dyl som PM, spelar in en film på sig själv i en erotisk akt med ett tåg. Iförd endast en SS-skärmmössa, plåt-bh och en piska virad runt midjan så närmar hon sig ett stillastående tåg. Kryper ner på rälsen, ålar sig in under tåget och tycker sig då ha ett riktigt tågsamlag.

Vet inte om Madsen skulle tycka att dessa kvinnor är "lite fräckare och mer vågade sexuellt än han"?
Själv tror jag att dessa skulle ge full pott hos Madsen.
Citera
2018-04-09, 18:43
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Tack för bilden!

Jag tyckte dock mig kunna se att föremålet åkte genom luften.
Kameran verkar vingla till lite då och då; väldigt snabbt samt bitvis även använda zoomen på ett lustigt sätt. - Promenaden är dessutom tagen i lite olika vinklar plus att främst PM vinglar/vacklar fram över sanddynorna med sin gula räddningsfilt vilket gör att avståndet mellan honom och polismannen ideligen förändras.
Citera
2018-04-09, 18:48
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chess77
Jag tror letsdoit har rätt. Det kanske inte är Madsen som slängde något. Fan att det är så otydligt. Och det är polisen som har en mobil i handen. Och jag har kikat på detta så många gånger, vilken usel utredare jag varit
Jo jag tycker mig se att han kastar något, avlångt.

Jag tycker att filmaren zoomar ut direkt efteråt och kanske ändå inte medvetet följde rörelsen?

Jag får titta igen. Fan också.
Citera
2018-04-09, 18:59
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Jag tycker att han skriver vackert, målande och medryckande. Att han benämner farkosterna som kvinnor är inget nytt eller konstigt, fartyg t.ex. har oftast kvinnliga namn och de omtalas ofta som "hon" snarare än "den". Det finns även massor av talesätt och roliga historier där man sammanliknar ett fartygs egenskaper med en kvinnas. Och det kan man ju tycka vad man vill om i vår moderna tid, men det är en gammal tradition och inte något som M hittat på själv.
Hans överdrivet sensuella, närmast erotiska beskrivningar av diverse farkoster tyder snarare på att han, förutom allt annat, även lider av andra, mycket udda sexuella avvikelser. Gäller nog även hans beundran för diverse nazistiska prylar.

Som t.ex:

Mekafili - där man tänder på mekaniska ting.

Siderodromofili - där man tänder på järnvägar och att köra tåg och saker som har med det att göra

Teutofili - där personen tänder på nazistuniformer (Hitler jugend, ridpiskor, hårda tyska ord, osv)

Objectophilia - sexuell lust inför särskilda döda ting. Detta är en ovanlig fetischism och de som har den kan känna starka lustkänslor, attraktion och åtagande till vissa objekt. Termen myntades på 1970-talet av Eija-Riitta Eklöf Berliner-Mauer från Sverige som gifte sig med Berlinmuren.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in