Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-21, 16:15
  #3745
Avstängd
F.Hansens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Detta är mest ett pirat-problem pga kass ripp/komprimering av filen.

Hur som helst är det störigt, samma sak som på tvn när det plötsligt kommer hög hetsreklam.
Citera
2018-03-21, 16:18
  #3746
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av F.Hansen
Hur som helst är det störigt, samma sak som på tvn när det plötsligt kommer hög hetsreklam.

Jupp, alltid lika kul med typ actionrullar där man måste dra up volymen på max för att höra vad dom säger, sen nästa sekund har man väckt hela huset och spräckt högtalarna pga att nån skjuter eller nåt exploderade.
Citera
2018-03-21, 16:24
  #3747
Medlem
När någon ska dricka ur en kopp eller flaska.
Och man ser att h#n inte dricker för flaskan/koppen är tom

Att det alltid dör en neger i skräckkomedier


Och det bästa är väl långa biljakter/fightingscener
__________________
Senast redigerad av iLikeGiraffes 2018-03-21 kl. 16:26.
Citera
2018-03-21, 16:28
  #3748
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av phrank
Jag stör mig på alla filmer med typ "The Rock" musik, fånig orkestermusik som skall pompa upp en löjlig händelse. Spelar ingen roll vilken situation, vilken film, sådan musik är alltid gay.

Om något stör dig så ska du skita i att titta på den typen av filmer eller media. Hollywood är ju propaganda och man ska drömma sin in i en värld.
Citera
2018-04-09, 22:09
  #3749
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lllllllllllll
Dubbning är mest störande.
Det kan vara riktigt enerverande *minns alla disk och tvättmedelsreklamer* I filmer har jag däremot inte sett så mycket dubbat i vuxen ålder. Det var mest när jag var yngre och alla talade svenska i Harry Potter och liknande.
Citera
2018-05-03, 21:34
  #3750
Medlem
Kollar på Highlander. Scen från Central Park, där de står på den där kända bron över nån sjö. Connor och snubben han talar med. Helt ensamma. Under dem på sjön syns en roddbåt.

https://www.youtube.com/watch?v=lTRVbjJnhPU&t=3s

Vet förvisso inte om New York såg radikalt annorlunda ut på 80-talet, men annars är scenen förstås helt osannolik därför att Central Park alltid är aspackad med folk.

Scenen kan ses som emblematisk för många snarlika. Även besläktat är ju fenomenet med att folk i serier och filmer bebor våningar på Manhattan de normalt aldrig skulle kunna ha råd med.
Citera
2018-05-09, 18:34
  #3751
Medlem
Dålig ljudkvalitet är störande. Lågt och otydligt tal är störande. Ljudet har stor betydelse. Dåligt ljud försämrar.
Dubbning är störande.
Pålagt skratt är störande.
Citera
2018-05-31, 20:26
  #3752
Medlem
filmklubbenpodcasts avatar
Varje gång Gerard Butler dyker upp på skärmen!
Citera
2018-05-31, 20:52
  #3753
Medlem
Redoxreaktions avatar
Alla gamla B-filmer, där civilisationen har gått under och ett fåtal har överlevt men männen ändå har kortklippt hår och är slätrakade. Det kortklippta håret är alltså tydligt klippt av en riktig frisör.

The Brain that wouldn't Die: läkarens fästmö har fått huvudet avslitet i en bilolycka, men han har lyckats rädda det och håller det vid liv med någon sorts näringslösning eller möjligen blodplasma. Hon har inga lungor och troligen inga stämband heller men kan ändå andas och dessutom tala!
Citera
2018-05-31, 22:23
  #3754
Medlem
Elementarts avatar
Stör mig på dåliga låtval i filmer, ofta är det ju samma låtar surrar runt i diverse filmer (som montage scenen i senaste Death Wish där Back in Black av AC/DC spelas). Man märker verkligen skillnad när det är en duktig eller en dålig "Music Supervisor" för en film.
Citera
2018-05-31, 22:27
  #3755
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
Alla gamla B-filmer, där civilisationen har gått under och ett fåtal har överlevt men männen ändå har kortklippt hår och är slätrakade. Det kortklippta håret är alltså tydligt klippt av en riktig frisör.

The Brain that wouldn't Die: läkarens fästmö har fått huvudet avslitet i en bilolycka, men han har lyckats rädda det och håller det vid liv med någon sorts näringslösning eller möjligen blodplasma. Hon har inga lungor och troligen inga stämband heller men kan ändå andas och dessutom tala!

En fantasy/skräck från 1962. Vad hade du väntat dig, haha?
Denna måste jag se!
Citera
2018-06-05, 20:59
  #3756
Medlem
Kanske inte alltid stör mig, men tillräckligt ofta: Vapenfel i actionfilmer. Fel benämningar, fel tidsperiod, fel magasinkapacitet, fel effekter, fel ljud, uppåt väggarna fel hantering av skådisen etc. Det hade varit så lätt att konsultera någon ett par timmar eller så för en genomgång med regissör och skådisar, men nä.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback