2018-02-25, 15:28
Medlem
laxen69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adelaide
En annan sak jag stör mig på är ljud i rymden. I Star Wars filmerna t.ex när man får se explosioner i rymden så hör man även ljudet av explosionerna. Det finns inget ljud i rymden. Visst det är väl kanske inte lika skoj att se på ljudlösa explosioner, men inte fan är det logiskt med ljud i rymden i alla fall.

För att inte tala om rök och eld i rymden som uppför sig som på jorden i en atmosfär.
Rökpuffar som bromsas upp och virvlar runt, så blir det absolut inte i tomma rymden.

Folk som springer omkring i någon sorts konstgjord gravitation, må va så hänt i filmer som utspelar sig mycket långt fram i tiden, man knappast sådana som utspelar sig 2030 och liknande.
Citera
2018-03-05, 07:01
Medlem
kuddenchristos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laxen69
Haha, i Amerikanska filmer så är domaren i domstolen i 9 fall av 10 svart.
Varför? Är det så i verkligheten? Knappast va.
Antagligen är det för att tilltala svarta filmtittare. Att visa att svarta kan minsann lyckas här i livet! Inte nog med att dessa svarta filmkaraktärer har höga positioner, utan de brukar också vara skötsamma och godhjärtade!
Citera
2018-03-10, 09:04
Medlem
orrtupps avatar
I dramadokumentärer så stör jag mig när dom medvetet ändrar på verkligheten, som i Darkest hour när man låter Churchills sekreterare vara hans "berömda" sekreterare trots att hon inte jobbade åt honom vid den tiden.

I krigsfilmer stör jag mig på att artilleriet måste vara lika träffsäkert som kulan från en prickskytt för att ha någon verkan.

Alltså att hjälten klarar sig trots att granater briserar bara några meter ifrån, ofta kan han fortsätta att springa som om inget hänt.

Ett av dom värsta exemplen jag minns är en scen när någon eller några skulle springa över ett fält som besköts av granatkastare, granaterna briserade runt fötterna på hjälten men eftersom den för artilleriet så nödvändiga direktträffen uteblev så klarade sig vår hjälte förstås.
Citera
2018-03-11, 00:14
Medlem
Prodelins avatar
Att mer eller mindre alla amerikanska filmer är gjorda för en publik som är runt 15 år gamla.

Unga blondinen med tuttarna, oskulden till kille som kärar ner sig under filmen bla bla....och dessa äckliga animeringseffekter....
Citera
2018-03-11, 00:24
Medlem
.. att bilrutor oftast är kliniskt rena

.. att kvinnor skriker hysteriskt

.. att alla gapar namnet på den försvunne personen dom letar efter var annan sekund

.. att folk försöker springa ifatt efter en bil som drar iväg

.. att IT-nörden som sitter i nån källare alltid är tjock

.. att musiken får ett hysteriskt tempo vid biljakter

.. att spökhusen alltid har samma källare
Citera
2018-03-11, 00:37
Medlem
Dåligt översatta företeelser i filmer/serier. De gör reklam för någon serie på tv nu och kvinnan i huvudroller säger "det finns ett spränghuvud på svensk mark"
I shit you not, detta kan vara den sämsta översättningen någonsin.
Det heter stridsspets, verkansdel eller liknande på svenska. Spränghuvud är en felöversättning från warhead... ridå.
Citera
2018-03-11, 00:45
Medlem
Sexscenerna om det är en bra story*, bristen på sexscener om det är en dålig story.

*Tillverkningen av John Connor känns extremt överflödig i The Terminator.
Citera
2018-03-11, 23:42
Medlem
laxen69s avatar
Eldstrider:
Bifigurer som bli skjutna dör alltid direkt, inte minsta tillstymmelse till lidande. Ingen ligger någonsin kvider som de gjort i verkligheten. De om gått segrande ur eldstriden behöver inte ens se efter ifall det finns någon överlevande kvar. Alla är 100% döda direkt... Såvida det inte råkar finnas en huvudperson bland offren.

Huvudpersonerna ja, onda som goda drar alltid ut på döden. Dessutom verkar de ofta kunna röra sig mer eller mindre obesvärat trots skottskador.

Nä, ge mig en scen där folk ligger och skriker med dödsångest efter att blivit skjutna, även om det inte tillför handlingen något så visar det realism.
Citera
2018-03-21, 14:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av psak
Zombiefilmer med scener kring kyrkogårdar o likn, där döingarna ser ut att bara vara medelålders eller yngre. Om det nu är ett tvärsnitt av avlidna som vaknar till liv borde det ju rimligen vara mest gamlingar.

Samtidigt gillar de ju riktigt gamla kyrkogårdar, typ 17- och 18-tal. Alltså från en tid då barnadödligheten var brutalt hög. Så egentligen borde det väl vara en jävla massa spädbarnszombies också, vilka man typ kan sparka iväg som en fotboll.

Har åtminstone för mig att man sett en del gamla kyrkogårdar med många barngravar.

Men hursomhelst en minoritet av folk i medelåldern, det har du förstås rätt i.
Citera
2018-03-21, 14:35
Medlem
F.Hansens avatar
Störande: Långa biljakter, långa fightscener med konstgjord filmfighting, dramafilmer, att ljudet är jättelågt när de pratar och stämningsmusiken jättehög.

Det som har stört mig mest en film någonsin är när jag och ett ex skulle kolla på film. Så frågade jag vad hon ville kolla på och då sa hon, den här, "The tree". Okey sa jag, och så kollade vi på den. Lång seg drama med skitslut. Sen när den var slut så sa jag, det där var ingen bra film tycker jag. Så säger hon, "Jag tycker att den är bra, det är andra gången jag ser den."

WTF, varför utsätter du mig för en sån film om du redan har sett den en gång tidigare?
Citera
2018-03-21, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av F.Hansen
Störande: Långa biljakter, långa fightscener med konstgjord filmfighting, dramafilmer, att ljudet är jättelågt när de pratar och stämningsmusiken jättehög.

Det som har stört mig mest en film någonsin är när jag och ett ex skulle kolla på film. Så frågade jag vad hon ville kolla på och då sa hon, den här, "The tree". Okey sa jag, och så kollade vi på den. Lång seg drama med skitslut. Sen när den var slut så sa jag, det där var ingen bra film tycker jag. Så säger hon, "Jag tycker att den är bra, det är andra gången jag ser den."

WTF, varför utsätter du mig för en sån film om du redan har sett den en gång tidigare?

Hon vill att du skall förstå henne...lycka till.

Vad som stör mig mest i dagens film - är alla politiska budskap. tex Star Wars och övriga Hollywood - där man proppar in kommunism. Hjälten skall vara neger eller kvinna - och hela filmen ödelägges.
Citera
2018-03-21, 16:12
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av F.Hansen

Detta är mest ett pirat-problem pga kass ripp/komprimering av filen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in