Citat:
Ursprungligen postat av
Merwinna
Men - det är ju just sådant där som vi måste lära oss att se igenom.
Jodå, om de bär sig så korkat åt att de blir dödade eller kidnappade. Har jag hört många gånger. Och även om t.ex. bergsklättrare och andra äventyrare.
Det verkar ju som att såren på vänster sida är inte bara färre utan även ytligare, och kan vara enbart sådana som kommit dit när han högg genom påsen..? Vi får väl höra vad åklagaren gör av det i slutpläderingen.
Fast nu talar vi ju inte om MIG. Vi pratar om M, och Das Boot betydde oerhört mycket för honom. Han kunde den utantill. När de var ute och seglade med Nautilus yttrade han replikerna på tyska (det hör man på vidoerna): "Sie wollen uns umbringen"... Han delade ut titlarna som männen i den hade till sina män. Delar av inredningen på Nautilus var kopierad från filmen. Han LEVDE i denna film, när han inte levde i upptagningarna från Apollo 13-programmet... Och det VISSTE Ditte.
Ditte har en historia av psykiska problem och helt klart en känslighet över sitt kön, sin kropp, sin sexighet o.s.v.. Det KAN ha sagts saker mellan dem vid tillfället då hon underkände Freya, och då när han nobbade hennes besök på HAB när hon berättade vem hon var, som hon aldrig har förlåtit. Hur eller hur så är ens en MISSTANKE om jäv för mycket; hon borde inte ha fått vittna.
Okej, du har rätt, vi pratar inte om just dig. Men hur menar du att Ditte VISSTE att PM LEVDE i denna film?? Hon hade en gång på 00-talet evaluerat hans ubåt och en gång skrivit med honom i en Facebook-grupp. Varifrån ska hon ha kunskap om PMs känslosamma förhållande till filmen? För att det fanns referenser till den i kompendiet om Nautlilus? Lite långsökt grund att dra en slutsats om en stark emotionell koppling från.. Framförallt om man inte känner PM personligen. Nädu, det där hittar du på för att det passar och samtidigt förstärker/bekräftar din bild av Ditte, PM och rättssaken i sig. Samma gäller det sista stycket.
En tanke angående filtret:
Nu vet jag inte så mycket om hur dessa filter ser ut eller är beskaffade, så mina tankegångar grundar sig alltså inte på kunskap om dessa specifika filter utan jag killgissar lite för ovanlighetens skull. Jag tänker att om filtret byttes ut innan den här turen med Kim och är tjockare än 0,5-1mm så kanske sotet/partiklarna från turen hamnat i filtrets mitt och därför inte fastnat på trasan som ju bara drogs på filtrets yta, och därför var den ren.