2018-04-04, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Fast det har hänt saker mellan dessa två, som gör att DD inte borde ha fått vittna mot M. Hon underkände hans första ubåt, och han blev såklart rasande (vi vet ju hur han är)... och vem vet vad han sa till henne då? Och sedan detta, när M inbjöd DD till sin verkstad, i tron att hen var en främmande kvinna som han av en slump lärt känna i en raketgrupp på Facebook. Och fick veta vem som låg bakom den kvinnliga signaturen... vem vet vad han sa då, om hennes bristande kvinnlighet, bristande sexighet, fulhet, fetma, klumpighet eller Gud vet vad..? För han lär inte under de åren ha glömt skymfen (som han såg det) mot Freya.

Den här historiken borde ha stoppat DD som vittne, helt enkelt. Och dessutom är det vettigare, rent kunskapsmässigt, att ta in marina ubåtsexperter från länder som faktiskt har ubåtar i sitt marina försvar...
Bara för att vara övertydlig, det här är rena spekulationer från din sida? PM eller Betina har inte sagt något om att DD är olämplig som vittne va? Och de här argumenen "vem vet vad han sa då" - det är dina egna tankar utan någon som helst koppling till verkliga källor?
Citera
2018-04-04, 22:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Jag tror inte Sirid hade så mycket vetskap om hur Madsen betedde sig mot kvinnliga praktikanter. Vem skulle berättat det för henne? Praktikanterna? Knappast.

Med tanke på hans flitiga konsumtion av filmer, som vi alla hört om, förvånar det mig inte att han tillbringade mycken tid i verkstaden. Det var där "godiset" fanns.

Tror inte Sirid visste vad han glodde på därnere, när han "arbetade" till morgontimmarna.

Hon är nog i chocktillstånd.

Sirid i chocktillstånd?
Tydligt exemplar av en kvinnlig heronist, väldigt sällsynt att dessa hamnar i en emotionell chock.
Om det är heroin eller crack vet jag inte men fjærn är hon och verkar lite sprø.
Citera
2018-04-04, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vanstyretstid
Sirid i chocktillstånd?
Tydligt exemplar av en kvinnlig heronist, väldigt sällsynt att dessa hamnar i en emotionell chock.
Om det är heroin eller crack vet jag inte men fjærn är hon och verkar lite sprø.

Den fjärrdiagnosen ställer du baserad på vad?
Citera
2018-04-04, 22:52
Medlem
Citat:
Det har du rätt i, fel av mig.
Jag tänker nog så här, att den kriminalvård vi har idag inte befrämjar något för någon.
Kriminalvården har blivit en kuliss, en falsk förhoppning att den ska göra gott, ge vård med insikt och eftertanke.
Göra den brottsdömde seende osv.
Han fattar ingenting nu och inte heller om fem tio femton år, dom är alla oskyldiga som det alltid varit.
Kriminalvård borde byta namn till Gangsterbunkern

Till vad nytta gör den när ingen skräms av den.
Den är så totalt uppbyggd för den pissljumna skattebetalande trisslotto Svensson slaven.
Inget ont om normen, inget ont om Villa Volvo Vovve och massa ungar och en botoxad fru med stress och flytningar som halkar runt på den nyklippta men blöta gräsmattan.
Men det tänk att tro att förhärdade brottslingar och perverterade psykopater ska känna av ett straff eller bli vårdade till bättre människor är en blind och åderförkalkad dröm.
Det behövs något helt annat, något som fungerar, bryter ner för att bygga upp.
PMad kommer kanske få sitt egna lyxiga universitet med betjänter studier och eventuellt fortsätta bli känd av små uppfinningar under tiden han flåsar och handvevar med bilder på kvinnor som stryps huggs och torteras.
För så är det, dessa barnövergripare har tillgång till barnporr innanför våra fin putsade fasader till fängelser.
Omtänk Nytänk Evolution ska till hoppas jag.

Det du har helt rätt i här, är att de ultragangsters som sitter på kåken och har fått diagnosen (oftast antisocial personlighetsstörning/ psykopati ) aldrig kommer bli som folk. Man måste börja med att behandla barn under 10 årsålder för att stävja oönskade beteenden som annars dyker upp (Kan gå bra men inte 100% säkert). För sen stadfästs dessa bettenden hos personen och går inte längre behandla eller ändra. Inte med de behandlingsmetoder som finns tillgängliga idag. Tråkigt nog.

Man har idag ingen typ av terapi som gör vuxna psykopater bättre, bara VÄRRE i och med att de bara lär sig ÄNNU mer om hur lätt det kommer bli att lura folk. De slipar bara ytterligare på sina färdigheter och skrattar i lönndom åt alla försök att få dem på andra bättre tankar. Dessa individer är säkert en rest från vårt jakt- och samlarsamhälle sen stenåldern och vi alla skulle bli gladare och tryggare om dessa individer försvann genom evolutionens utveckling....

Inte minst de narcissistiska psykopater som ofta sitter i styrande positioner och innehar politiska uppdrag eller i höga poster i storföretag och i kommun och landsting gör mycket stor skada. Ja, ta mej fan överallt, oberoende av partitillhörigheter. Man behöver inte vara superintelligent för att fatta sambandet.

Men alla mördare är inte psykopater och det måste man också ha klart för sig.
Senast redigerad av zilvereko 2018-04-04 kl. 23:02.
Citera
2018-04-04, 23:02
Medlem
VitMan40Pluss avatar
Citat:
Det har du rätt i, fel av mig.
Jag tänker nog så här, att den kriminalvård vi har idag inte befrämjar något för någon.
Kriminalvården har blivit en kuliss, en falsk förhoppning att den ska göra gott, ge vård med insikt och eftertanke.
Göra den brottsdömde seende osv.
Han fattar ingenting nu och inte heller om fem tio femton år, dom är alla oskyldiga som det alltid varit.
Kriminalvård borde byta namn till Gangsterbunkern

Till vad nytta gör den när ingen skräms av den.
Den är så totalt uppbyggd för den pissljumna skattebetalande trisslotto Svensson slaven.
Inget ont om normen, inget ont om Villa Volvo Vovve och massa ungar och en botoxad fru med stress och flytningar som halkar runt på den nyklippta men blöta gräsmattan.
Men det tänk att tro att förhärdade brottslingar och perverterade psykopater ska känna av ett straff eller bli vårdade till bättre människor är en blind och åderförkalkad dröm.
Det behövs något helt annat, något som fungerar, bryter ner för att bygga upp.
PMad kommer kanske få sitt egna lyxiga universitet med betjänter studier och eventuellt fortsätta bli känd av små uppfinningar under tiden han flåsar och handvevar med bilder på kvinnor som stryps huggs och torteras.
För så är det, dessa barnövergripare har tillgång till barnporr innanför våra fin putsade fasader till fängelser.
Omtänk Nytänk Evolution ska till hoppas jag.
Det enda rätta är att döpa om det till Kriminalförvaringen. I vissa fall blir det dock det som för tex Breivik och troligen även för hobby ubåtisten M.
Citera
2018-04-04, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chess77
Ok. Tack för det! Jag har koll på ärendet. Varit på plats vid två av förhandlingsdagarna i Kphmn men det har inte gett mer för mig än liverapporteringarna faktiskt. Nå. Får se vad jag kan redovisa. Ha en fin kväll!
Hur är stämningen i rättssalen? Vad tror du domen blir? (svensk media rapporterar så bristfälligt, tror inte de förstår danskan) så det är svårt att veta hur övertygande bevisning är även om det såklart inte kan vara någon annan än PM som gjort alla dessa fruktansvärda saker.
Senast redigerad av Mint100 2018-04-04 kl. 23:11.
Citera
2018-04-04, 23:25
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Tyvärr existerar dessa skribenter i alla omskrivna fall. Utan undantag. Medvetet provocerande.

Ja, kiosk-mongon verkar ha en förkärlek för krimtrådar. Och man borde väl inte låta sig provoceras. Men det är väl nåt med den där kombon av mördar-groupie, narcissism, nazism, homofobi, faktaresistens och misogyni som går en på nerverna.
Citera
2018-04-04, 23:27
Medlem
Försvarsadvokaten Betina har ju vänt sig mot att Åklagaren för fram så mkt negativ internet/telefon trafik om Madsen, som var intresserad av så många saker. Enligt dr.dk live så refereras Åklagarens svar så här.

"For egen regning tilføjer anklager Jakob Buch-Jepsen, at det eksempelvis ikke vil komme bag på ham, hvis Peter Madsen også har søgt på "søde katte".
Citera
2018-04-04, 23:29
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aloc
Bara för att vara övertydlig, det här är rena spekulationer från din sida? PM eller Betina har inte sagt något om att DD är olämplig som vittne va? Och de här argumenen "vem vet vad han sa då" - det är dina egna tankar utan någon som helst koppling till verkliga källor?
Låter som en svartsjuk 13-åring med trotssyndrom och bristande verklighetsuppfattning.
Som läst för mycket homofobisk konspirationslitteratur. Förvänta dig igen logik.

Självklart vet både Bettina och Madsen att DD är ett professionellt expertvittne, ytterst sakkunnig och erfaren. Den bästa, mest erfarna och mest anlitade ubåtsexperten.
Citera
2018-04-04, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Betongbaletten
Ja, kiosk-mongon verkar ha en förkärlek för krimtrådar. Och man borde väl inte låta sig provoceras. Men det är väl nåt med den där kombon av mördar-groupie, narcissism, nazism, homofobi, faktaresistens och misogyni som går en på nerverna.

Japp. En skicklighet att trycka-på-de rätta knapparna.

Imorgon skall de bli spännande att höra vad som ligger bakom Rättspsykiatrins skarpa utlåtande om Madsen.

Hoppas det är mer än bara slutbedömningen vi får ta del av.
Citera
2018-04-04, 23:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Det du har helt rätt i här, är att de ultragangsters som sitter på kåken och har fått diagnosen (oftast antisocial personlighetsstörning/ psykopati ) aldrig kommer bli som folk. Man måste börja med att behandla barn under 10 årsålder för att stävja oönskade beteenden som annars dyker upp (Kan gå bra men inte 100% säkert). För sen stadfästs dessa bettenden hos personen och går inte längre behandla eller ändra. Inte med de behandlingsmetoder som finns tillgängliga idag. Tråkigt nog.

Man har idag ingen typ av terapi som gör vuxna psykopater bättre, bara VÄRRE i och med att de bara lär sig ÄNNU mer om hur lätt det kommer bli att lura folk. De slipar bara ytterligare på sina färdigheter och skrattar i lönndom åt alla försök att få dem på andra bättre tankar. Dessa individer är säkert en rest från vårt jakt- och samlarsamhälle sen stenåldern och vi alla skulle bli gladare och tryggare om dessa individer försvann genom evolutionens utveckling....

Inte minst de narcissistiska psykopater som ofta sitter i styrande positioner och innehar politiska uppdrag eller i höga poster i storföretag och i kommun och landsting gör mycket stor skada. Ja, ta mej fan överallt, oberoende av partitillhörigheter. Man behöver inte vara superintelligent för att fatta sambandet.

Men alla mördare är inte psykopater och det måste man också ha klart för sig.

Det där var det äkta glöd och insiktsfullt genomskådande i, bra text, bästa jag läst hittills på Flashback.
Nej jag vet att alla mördare inte är psykopater men en hel del har någon form av kraftig störning när det gäller obetalda men personliga mord i dessa tider med dna teknik etc
Dråpsmän har jag däremot träffat riktigt trevliga, en norrlänning speciellt.
Han var en rask karl, en sådan som kliver i skogen med en och en halv meter vid varje steg och var reslig efter trettio år i skogen.
Han sa bara det som var värt och säga och var tydlig, han satte en stor brödkniv i bröstet på en gubbe som våldtagit hanns flickvän.
Han hade så fort han fått höra det på morgonen druckit kaffet med några skivor bröd, tagit den kraftiga norrländska brödkniven och gått ut på farstukvisten sedan på med kängorna och klivit med sjumila blick över skogen, knackat på hos gubben som öppnat och satt brödkniven intill skaftet på gubben.
Det var inget mer med det, en redig karl.
Jobbiga är dom som tagit livet av sina bästa vänner osv, usch
De där sjukliga mördarna som visserligen kanske bara tagit livet av en eller två här i Sverige men ett dussin till hemma i sitt krigsdrabbade land kan vara något oberäkneliga.
Kvinnliga mördare som dräppt sina barn, usch jobbigt.
Jag firade Lucia med Christer P han var absolut inte dum i huvudet utan mer trevlig än vad som kan sägas om annat.
Konstig värld är det helt klart, värre blir det.
Att ta en annans liv är att släcka en stor del av ens egna.
Citera
2018-04-04, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Kanske det, men att han har lagt sig och sovit mellan tortyr och mord tror jag inte på. Han har snarare lagt sig att sova efter styckningen. Det lär vara en utmattande process att stycka en människa och går inte på ett kick.

Sen har han kastat kroppsdelarna.

Jag menade paus efter tortyr och sedan paus efter mord och därefter trötthet och sova några timmar. Sedan styckning.(efter att det gått i hans brallor. Och han fått vad han ville ha. Och behövde fundera)
Men tror nu Kanske ändå att han som mest pausade och styckade direkt efter själva mordet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in