2018-04-07, 20:37
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Ja, jag fick faktiskt upp en gullig bild i huvudet där! Men jag förstår att du inte kan förstå det, eftersom du själv hellre frossar i det som du räknar upp här i ditt inlägg igen: tortyr, slakt dödande o.s.v.. Så jag föreslår, att om M blir dömd, så kan du börja hälsa på honom i fängelset - han blir nog glad för varje besök, så många vänner och närstående som har svikit - och så kan han dela med sig av detta sitt vetande till dig! Don efter person!
Vedervärdigt äckliga personangrepp du kör med, i brist på svar på mina frågor.
Fallet handlar om Madsens tortyr, slakt och dödande av Kim, vilket du undviker i största möjliga mån att ens snudda vid. Mycket motsägelsefullt när du föreslår att jag ska hälsa på Madsen om han blir dömd, "don efter person" liksom. Motsägelsefullt blir detta i och med hur du själv beskriver Madsen i otroligt positiva ordalag. Han är ju så charmig, så kreativ och inspirerande. Dessutom har du skrivit om hur du själv känner igen dig i Madsen, i massor, där du t.o.m fetade ordet "massor".
Det uppenbara blir då att det är du, enligt ditt egna igenkännande i honom, och all din beundran inför densamme, passar perfekt för att besöka aset.
Citera
2018-04-07, 20:40
Medlem
Citat:
Det har jag väl aldrig sagt heller? Jag talar om episoden där han bjöd in en användare med kvinnligt namn i en Facebookgrupp om raketbränslen till hangaren, förmodligen för att han hoppades att hon skulle bli elskerinde nummer 348. Och så visade det sig vara Ditte. Har du sett hur hon ser ut - hon ser hemsk ut, inte alls kvinnlig, snarare som ett stort, bastant, tvåkönat bergtroll med oklar könstillhörighet. Vad som sades mellan de två då... helt säkert med tanke på M:s temperament och D:s stora känslighet för sitt underliv, sin kropp och sitt kön - har nog utlöst ett livslångt hat.
(Merwinna, som alla vet finns det profilbilder på facebook så ditt "han bjöd in en med kvinnligt namn UTAN ATT HA EN ANING OM HUR HON SÅG UT" och resten av ditt tramsiga påhitt faller med det. FÖrresten, har PM alltså använt facebook? Du ha rju tidigare besrkivit det som att han knappt vet vad som är fram o bak på en dator och inte kan skapa egna mappar, men faebook kan han hantera alltså...)
Citera
2018-04-07, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Madsen tycks använda sitt leende vid fel tillfällen.

När han av rättspsykiatrikern fick frågor om hur det kändes att ha en död kropp på sin ubåt och om styckningen så menade Madsen att "en död kropp förtjänar inte någon särskild respekt".
Och med ett stort leende svarade Madsen att "det finns ingen sexuell tillfredställelse med att släpa runt på ett lik." Under intervjun med rättspsykiatrikern har Madsen haft ett stort leende på läpparna vid många av frågorna. Enligt utlåtandet verkade han inte berörd när han pratade om själva fallet (Från live AB, Svt o Expr.)

Madsen är nog överdrivet känslig om han upplever händelsen på rastgården som så obehaglig att han då väljer frivillig isolering på rummet. Bara av att vara ute på rastgården tillsammans med en annan häktad och då bli tilltalad av denne. OMG så hemskt för Slaktar-Madsen!
Den häktade som tilltalade Madsen var kanske en stor, stark karl i motsats till Madsen, som bara känner sig tuff och överlägsen när han får tortera, plåga och döda en fysiskt underlägsen kvinna.

Blir intressant då att följa fortsättningen, när Madsen troligtvis hamnar i förvaring och övriga interner kanske ser det som ett nöje och en merit att spöa, plåga och förnedra denne lille, icke-atletiske man som ser sig som förmer än alla andra, som vill framstå som den kände Raket-Madsen. Har de intagna tillgång till tidningar m.m och har följt rapporteringen med alla vidriga detaljer, samt Madsens överlägsna attityd, hans hybris osv - så lär han hamna i topp på spö-listan (alltså längst ner på deras interna ranking) oavsett om de andra också sitter i förvaring för vidriga brott. Det är ju något speciellt med denne dryge, självgode Madsen, som själv anser sig vara ett geni, jämfört med de andra. Då blir det djungelns lag som gäller.

Blir då en ganska jobbig och omvänd situation för Madsen, det är ju han som ska vara den som dominerar, plågar och tar livet av en fysiskt underlägsen kvinna. Nu lär han själv vara fysiskt underlägsen de flesta av de andra interna. Och spöad därefter.

Något säger mig att han kommer att bli känd som "mördaren som valde att leva utan dagsljus och helt isolerad i sin trånga cell." Påminner lite om hans idol Dracula, som undviker dagsljuset genom att då sova i sin kista. "Dracula-Madsen" kanske blir hans nya rollspel, dock inför sig själv då.

Inadekvata leenden är typiska för aspies, som kan reta vem som helst till vansinne, och man ser fler och fler exempel på sk icke-neurotypisk personlighet. Närmare bestämt grav aspie.

Svenska journalister är nog för fega för att nämna detta, för aspies som följer fallet kan ju bli ledsna, men medier utomlands lyfter nog fram Madsens diagnos snart....
Citera
2018-04-07, 20:58
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av don.t
Ska jag läsa på säger den som prata om restriktioner där inlägget du bemöter handlar om partinsyn.

Vad har partinsyn med restriktioner att göra?
Ok, jag svarade på fel inlägg. Du har i minst tio inlägg pratat om att han hade restriktioner, det var vad jag menade att svara på eftersom det har diskuterats så mycket tidigare i tråden och du inte verkar ha tagit till dig den informationen.

Det heter partsinsyn och inte partinsyn.
Citera
2018-04-07, 21:13
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chess77
Ah, ok. Tror vi missförstod varandra. Två påsar PÅ huvudet är nåt annat än ett huvud I två påsar. Men jag begriper vad du menar.
Hmm, bra att vi redde ut det. Ett huvud instoppat i två påsar? Två påsar med ett huvud i innerpåsen och en ytterpåse. Är det inte samma? Jag har talat om en innerpåse och en ytterpåse sedan i går☺️

Jag har uttryckt mig tydligt tidigare och menade ju inte PÅ toppen av huvudet, val av fel preposition.
Senast redigerad av KnackeredVonAnka 2018-04-07 kl. 21:19.
Citera
2018-04-07, 21:21
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
Jag gissar såhär som fortsättning på påsteorin som jag la ut i går:

Ytterpåsen är den påse som Madsen kan ha använt till att övermanna K. Påsen har dragits över huvudet , fäst genom att knyta handtagen och ett buntband. Påsen har enligt åklagaren spridda perforeringar runt om och hål med olika mått.
Detta kan betyda att Madsen gjort lufthål och öppningar för ögon och mun som en del av tortyren. Offret blir inkapaciterat genom det begränsade synfältet, skräcken intensifieras. Samtidigt Medför också en avindividualisering av offret, vilket kan vara ett led i GM:s sätt att objektifiera offret, samtidigt som han har tillgång till ögonens och munnens uttryck av dödsskräck vilket är vad han eftersträvar.

Hur kan man bedöma att huvudet varit i ytterpåsen initialt?
Svaret kan vara att den påsen inte är blodig på insidan.
Dvs den påsen har tagits av när tortyren närmat sig slutet intill medvetslöshet. Han lossar påsen och Då ansiktet nu blivit blottat skär och sticker han i det.
Slutligen punkteras halspulsådern och blod sprutar härifrån ( sattelitstänk) , K avlider.
Den avlidna kroppen skärs nu loss från stegen, släpas in till toaletten och huvudet sågas av tillsammans med övriga lemmar.

Huvudet stoppas i ny påse
där insidan blir mycket blodig.
Han sticker inga hål i denna påse.

Han paketerar kroppsdelarna, och det har nu gått en såpass lång tid
att blodet koagulerat.
När han sen ska dumpa kroppsdelarna ser han att den första huvudpåsen ligger kvar i mässen och sätter denna ocanpå sen andra.
Eventuellt sticker han nu ytterligare några hål i syfte att perforera påsarna intill huvudet, blodet har koagulerat så det rinner inte ut något i ytterpåsen.

Allt dumpas.

Min påsteori.
Jag tror påsarna bara användes för att packa huvudet i. PM behövde ingen påse för att övermanna henne. Han ville se hennes ansikte, och skräcken i det, under hela tiden det pågick.
Citera
2018-04-07, 21:28
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Hon kan ej ha dött kl 23 om han styckat kl 07.

Citat:
Det är sen dementerat av rättsläkare att tidsspannet inte stämmer

Citat:
Det är INTE tvivel sett till PMs påstående om död vid 23, styckad vid 07-tiden. Det har rättsmedicin dementerat.

Citat:
JÄVLAR vad du ljuger. Antingen har du enormt bristande läsförståelse - oavsett så tappar du mark.

Den enda som ljuger är du! Och du har inte längre någon mark att tappa, du är redan tappad bakom vagnen, för länge sedan!

Hur går det med den här dementin från rättsläkaren, ska du presentera den snart eller?

Nej, just det, det är ju en lögn, rättsläkaren har aldrig framfört någon sådan dementi.

Det jag skriver, stämmer däremot alldeles utmärkt, det är inga lögner där, inte ens några felaktigheter, bortsett från den lilla del där jag korrigerade mig själv. Men det ledde ju till att även ditt senaste försök till omskrivning av historien inte blev korrekt, så det lär du väl heller aldrig erkänna. Ännu en lögn från din sida, blir det då.

KW kan ha dött vid 23 och blivit styckad vid 07, inget emotsäger det, och någon dementi från rättsläkaren som du påstår finns, har du aldrig kunnat prestera!
Citera
2018-04-07, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Den enda som ljuger är du! Och du har inte längre någon mark att tappa, du är redan tappad bakom vagnen, för länge sedan!

Hur går det med den här dementin från rättsläkaren, ska du presentera den snart eller?

Nej, just det, det är ju en lögn, rättsläkaren har aldrig framfört någon sådan dementi.

Det jag skriver, stämmer däremot alldeles utmärkt, det är inga lögner där, inte ens några felaktigheter, bortsett från den lilla del där jag korrigerade mig själv. Men det ledde ju till att även ditt senaste försök till omskrivning av historien inte blev korrekt, så det lär du väl heller aldrig erkänna. Ännu en lögn från din sida, blir det då.

KW kan ha dött vid 23 och blivit styckad vid 07, inget emotsäger det, och någon dementi från rättsläkaren som du påstår finns, har du aldrig kunnat prestera!
Han säger att hon varit död i 7-8 timmar innan han rörde henne (läs: styckade henne). En död människa blöder inte i nån större omfattning. Den kvarlämnade overallen var genomdränkt av Kims blod. På durken hittades stora mängder koagulerat blod som inte ens ett dygns vattenbad lyckats skölja bort. Hur förklarar man det?
Citera
2018-04-07, 21:36
Medlem
Citat:
Forsvarsadvokaten spørger nu, hvordan vidnet har undersøgt ubådens filtre.
Vidnet fortæller, at man har afmonteret filtrene, taget billeder af dem og lavet en aftørring med klude af dem.
- Kludene var helt hvide. Der var ikke noget at se, siger vidnet.
- Det er din opfattelse, at der skulle have været sod på dem? Hvorfor?, spørger forsvarsadvokaten
- Det ville give en sortere røg, hvis tingene var foregået som fortalt, siger vidnet.
- Er det noget, du har undersøgt?, spørger advokaten
- Nej, siger vidnet.

Detta är ju som sagt inte möjligt. Varför har inte rätten reagerat på det? Eller deras rådgivare? Jag tänker, att någon måste ha bytt filtren efter att M kom med gas-förklaringen. Ditte själv? Eller någon polis som varit ensam där nere? Det är en känd sak att poliser ibland planterar bevis. De kan göra det i vad de själv tror är goda avsikter: de är övertygade om att en åtalad är skyldig, men är rädda att inte bevisen räcker, och då bättrar de på bevisen litet.

Jens Möller som blivit alltför hej och tjenis med Kims föräldrar? Han berättade ju om den nära relationen som uppstått i en lång artikel i en herrtidning. (Väldigt oprofessionellt, särskilt före rättegång och dom.) Kanske i samråd med Jeppe till och med?

Eller så någon helt annan, någon gammal fiende till M på Copenhagen Suborbitals kanske, som visste vilka filter det skulle vara, men inte tänkte på att de borde lortas ner LITE i alla fall för att det skulle bli trovärdigt..? Nautilus har ju stått utan bevakning i alla månader - det bevisas ju av att någon kunde komma in och måla grafitti på henne. Bara det är en skandal...
Tänk vad du är förutsägbar.
Rättsmedicin har förfalskat obduktionsprotokoll flera ggr.
Vittnen är jäviga. Feta,fula,okvinnliga kärringar som PM inte velat ligga med.
De manliga vittnena har inte velat ligga med PM och är sura på honom för hans skamliga förslag till dem som sårat deras manlighet.
Jens Möller är jävig. Han ligger nämligen med både KiMs mamma och pappa. Trekanten i Trelleborg. Allmänt känd.
Föräldrarna Wall har enorm makt över svensk och dansk media samt television (trots att de var helt okända för allmänheten före detta hände.)
Eftersom Betina, PMs försvarsadvokat är "fet och ful" vill inte "charmtrollet" ligga med henne heller.
Så därför gör hon nu allting i sin makt för att PM ska bli dömd för mord.

Jag tror du läst för många Tant- snusk- romaner.
Ditt fetade. Kan du belägga ditt påstående med något känt fall där poliser planterat bevis för att sätta dit en mordåtalad i Skandinavien? Hämtat ut verkligheten och inte fiktion,dvs kriminalfilm.
Senast redigerad av ottoplommon 2018-04-07 kl. 21:39.
Citera
2018-04-07, 21:39
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
http://nyheder.tv2.dk/krimi/2018-03-22-afhoering-af-retsmediciner-saar-tvivl-om-peter-madsens-tidsforklaring

Här går inte tiderna ihop med vad Madsen säger och vad rättsmedicinska expertisen säger. Att han väntade 7 timmar med att dela kroppen är inte sannolikt säger experten. Och där verkar det mer säkert. Och det är väl så att han påstår att han punkterar tex torson för att den inte ska flyta osv.

Citat:
Ursprungligen postat av trngw

Nä, kolla mitt tidigare inlägg angående uttalande från den rättsmedicinska expertisen.
Det handlar om sannolikhetskala och där håller inte Madsens påstående om 7 timmar. Osannolikt enligt rättsmedicinska läkaren.

Orimligt.
Citat:
otrolig, föga trolig, omöjlig, otänkbar, sagolik, fabelaktig

Du kan anteckna att det kommer stå i domslutet om just dom här 7 timmarna och hur otroligt det är.
Senast redigerad av Moosky 2018-04-07 kl. 21:47.
Citera
2018-04-07, 21:49
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chess77
För att inte tala om att han gillar att ha sex med hundar, under förutsättning att "hundarna gillar det". Herregud vilken sjuk människa.

Nu måste du sluta sprida förtal. Det finns inget belagt om att M har haft sex med djur. Han blev bara tillfrågad av psykologen vad han tyckte om företeelsen. Det är antagligen standard att gå igenom en lista med olika perversioner, när man utreder någon som är misstänkt för sexbrott.

Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Tänk vad du är förutsägbar.
Rättsmedicin har förfalskat obduktionsprotokoll flera ggr.
Vittnen är jäviga. Feta,fula,okvinnliga kärringar som PM inte velat ligga med.
De manliga vittnena har inte velat ligga med PM och är sura på honom för hans skamliga förslag till dem som sårat deras manlighet.
Jens Möller är jävig. Han ligger nämligen med både KiMs mamma och pappa. Trekanten i Trelleborg. Allmänt känd.
Föräldrarna Wall har enorm makt över svensk och dansk media samt television (trots att de var helt okända för allmänheten före detta hände.)
Eftersom Betina, PMs försvarsadvokat är "fet och ful" vill inte "charmtrollet" ligga med henne heller.
Så därför gör hon nu allting i sin makt för att PM ska bli dömd för mord.

Jag tror du läst för många Tant- snusk- romaner.
Ditt fetade. Kan du belägga ditt påstående med något känt fall där poliser planterat bevis för att sätta dit en mordåtalad i Skandinavien? Hämtat ut verkligheten och inte fiktion,dvs kriminalfilm.

Men det är ju DU som har snuskig fantasi. Det mesta av det där har JAG aldrig sagt.

Här har du en artikel om en svensk polis som förfalskade bevis, det var 2013 i Malmö:

https://www.sydsvenskan.se/2013-03-10/polis-atalas-for-falska-bevis
Citera
2018-04-07, 21:51
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Oavsett är allt intressant, men jag vill ändå påpeka att Madsen sökte på 'beheaded girl agony'. Alltså halshuggen tjejs dödskamp ungefär.
Så det han gjorde innan handlade om att njuta av hennes skräck inför döden och under dödsögonblicket.
PM har sökt på exakt allt som har med döden/avrättning och sadism att göra. Främst hur kvinnor mördas. Han har sökt på att perforera vagina med spetsiga föremål, upphängda i träd med särade ben, halsavskärning osv.

Vad han njöt specifkt av under en mycket lång ubåtsfärd vet vi inte. Vi vet inte i vilket skede han dödade henne, vi vet inte hur långdraget förloppet var.
Vi vet inte ett dugg vad det är som specifikt tänder honom, troligen en kombination av psykiskt och fysiskt lidande. Att skära halspulsådern gillade han säkert sett till sms innan om mördarplan i Nautilus och likaså de skador Kim har.

Hur som haver. Sett till aktuell bok var det intressant att han citerades.
Det är nämligen kärnan i sexuell sadism precis som DeBardeleben beskriver.
Inom vetenskap är det vedertaget via en samlad bild från flertal sexualsadister.
Begreppet har likheter med faktorer kring våldtäkt, att det är inte är sexakten i sig som enkom eller primärt tänder förövaren utan snarare känslan av makt.

Det har med den psykologiska komponenten att göra, dvs psykiskt lidande och går även hand i hand med förödmjukelse och likaväl skräck som du nämner.
Det är således flertal komponenter som samverkar förutom fysiskt lidande givetvis.

Fortsättningsvis tror jag att PM bär på ett kvinnohat.

Det kan grundas i hans egen mor och vad som inom forskning kallas "displaced matricide" (displaced anger, revenge är andra snarlika) vilket var vad seriemördare som Kemper, Shawcross, Ridgway och flertal andra ägnade sig åt och som uppstår vid en generellt osund uppväxt. Det är komplext med andra ord. Det behöver inte vara fel på själva morsan, snarare projicering dvs besvikelse som leder till hat. Det kan även skapa försvarsmekanismen splitting som delar upp kvinnor i god och ren versus orena/nersmustade och onda.
PM har en tendens att dela upp tingen i svart och vitt, ond och gott - för att inte tala om hans blogginlägg himmel och helvete..

PM har skapat en specifik mapp som han nämner 'beheading mother', den sticker ut.
PM beskyller sin mor även om han är medveten om att hans far inte har alla hästar hemma. Han beskriver hennes i kränkande termer som mindre vetande och med en kall ignorans. Att hon var för fin, religiös och ordningssam. Tråkig, intetsägande - knappt värt nåt. Det är med andra ord nåt som inte stämmer här och att fadern spädde på avskyn har framkommit med sitt hat mot modern och en generellt stereotyp och kränkande kvinnosyn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in